Altes Elefanten treffen

Er moet natuurlijk ook nog gewerkt worden.
20200128_225432.jpg
 
:t Prelefantenpret!

En naast t nuttigen van een corona Mexicaans blik ook nog eens nuttig bezig geweest;
Miel zn mooie laswerkje en lekker schoongestraalde subframe eens dik in t zwart gesopt. Misschien morgen nog maar een laagje.
Die verkeerd geleverde SKF lagers erin gezet. Dank aan de diepvries, want die schalen kreeg je er anders echt met geen mogelijkheid in. De veerbrug opgeschuurd en bijgekwast, en de hele zooi netjes gemonteerd; het zijspanwiel zit er weer op, die is afgeturfd!

Mooi detail; Mario zocht nog ff het aanhaalmoment van het VW lager op; schijnbaar mag het met een beetje speling worden gemonteerd. Dat is gewoon goed, aldus VW B|O-):?
Ik sluit me aan bij Miel, volgende keer een Civicnaaf erop! Wat een crap. T zal allemaal wel, .. But I don't buy it.

Morgen weer roestkrauwen, schuren en zwarten. Er komt schot in.
 
hahaha.. klinkt allemaal bekend.. ben blij dat ik niet de enige ben met uitdagingen. Op tijd begonnen of niet!
Rudy sprak ik net en die ouwe Yammi krijgt hij niet lekker draaiend.. en ik ga denk ik toch nog eventjes de waterpomp wisselen...

en vernam net dat de auto een APK puntje had; remleidingen.. en een achter wiellager...
meteen maar eventjes een klein beurtje erbij, want het schiet mij aan tijd tekort ; 550 eurootjes ;( slechte timing, NIET het moment!! #$%^&@$%
 
3 jaar om precies te zijn !! Op de kop af. O-) :+
Betaal al genoeg rekeningen.
F hoofdrekenen: 29.000km tot 281.000km, met geschat 200 tot 500e per jaar onderhoud incl. banden etc.etc. in ~14 jaar.
240€ wegenbelasting per jaar en ook ~240€ verzekering per jaar
En gemiddeld 1:18 a 19.

En toch, zonde van de centen, voor een luttel vervoersmiddel. Steek t liever in een hobbyauto of motor, of Meccano, of Lego, of modeltreintjes, goed gereedschap, mn slotracebaan, .. Ow ja, t huis..althans, liever geen hypotheek ..dus weg ermee.

Afijn, klusupdate; roest, ietsje minder roest... Nog iets minder (3h later)
Kilo lichter van ontroesten, kilo zwaarder van verf....

Morgen verder krauwen
 
Begint onderhand saai te worden en ben t aardig beu, maar okay;
Klaar met krauwen vwb noodzakelijke deel.
En het voorstuk frame, subframe en spanframe staan in de verf. Zo ook de stuurdemper.
Nog eea teruggemonteerd.. *O*

Maar lekker ku€&@() vervelend, de accu is dood. B| 2 jaar oude Motobat. Morgen eens proberen te reanimeren met de optimate.
 
Begint onderhand saai te worden en ben t aardig beu, maar okay;
Klaar met krauwen vwb noodzakelijke deel.
En het voorstuk frame, subframe en spanframe staan in de verf. Zo ook de stuurdemper.
Nog eea teruggemonteerd.. *O*

Maar lekker ku€&@() vervelend, de accu is dood. B| 2 jaar oude Motobat. Morgen eens proberen te reanimeren met de optimate.
Nog even volhouden Rutger. Na 16februari hoef je bijna een jaar niet meer te knutselen
 
Nog even volhouden Rutger. Na 16februari hoef je bijna een jaar niet meer te knutselen

Ik was toch eigenlijk van plan dit weekend al klaar te zijn ! :Y
En dan maandag eens proefrijden naar het werk. Beetje KM`s maken.

Vandaag de lunchpauze maar ff benut om rap bij de bouwmarkt wat alu buismateriaal te halen om een 'kapstok' te buigen/knutselen. Heb een leuk ideetje afgekeken van 'De Waard' en enkele kleine verbetering in het hoofd.
Meteen ook maar bij de automaterialen zaak ertegenover een anti-lek kitje gehaald, igv een lekke band... we hebben nu inmiddels zoeen beetje alles gehad, behalve deze laatste.
 
Ik was toch eigenlijk van plan dit weekend al klaar te zijn ! :Y
En dan maandag eens proefrijden naar het werk. Beetje KM`s maken.

Vandaag de lunchpauze maar ff benut om rap bij de bouwmarkt wat alu buismateriaal te halen om een 'kapstok' te buigen/knutselen. Heb een leuk ideetje afgekeken van 'De Waard' en enkele kleine verbetering in het hoofd.
Meteen ook maar bij de automaterialen zaak ertegenover een anti-lek kitje gehaald, igv een lekke band... we hebben nu inmiddels zoeen beetje alles gehad, behalve deze laatste.
Misschien samen met Rudy proefrijden Die loopt ook nog niet precies helemaal lekker
 
Volgens mij zijn we dit jaar best met een flink kluppie. Zullen we een iets groter speenvarken aan het spit steken

Las dan iig het tandwiel even vast op de as zodat je het niet een halve dag met de hand hoeft te draaien... 😇


Ik heb er al weer enorm veel zin aan!
Gaat vast weer een top gezellig weekend worden!
 
@JPee, ik heb er een hard hoofd in dat die Yammi van Rudy eertijds fatsoenlijk gaat lopen. Maar duimpjes omhoog hoor!

T spit ziet er helemaal puik uit!!! :}
Heb de fotos vandaag gezien en is echt wel mooi geklust.
Ik vernam dat JPee een 15kg varken heeft geregeld, niet? Dus.. Tientje de man inleg en schransen. Heb er zin in!!

Vandaag ff een rustig klusavondje.
Subframe zin er weer netjes in en de batterij hangt aan de Optimate te reanimeren.

Gezien de wisselende weersverwachtingen misschien wel zo fijn als de jas aan de kapstok, bij de potkachel kan drogen.
Dus, voor wie De Waard tenten kent, hierbij de ultra-light, verbeterde en gepolijste Rutger versie.;
image.jpeg
image.jpeg

Met krimpkous om de draadeinden voor meer grip en geen krassen aan de tentpaal.
En (vlees)haken om andere meuk op te hangen. Nu nog ff wat klerenhangers uit de vrouw haar kast meepakken. ;)
 
Las dan iig het tandwiel even vast op de as zodat je het niet een halve dag met de hand hoeft te draaien... 😇


Ik heb er al weer enorm veel zin aan!
Gaat vast weer een top gezellig weekend worden!
Compleet nieuw
 
  • Geweldig
Waarderingen: EHE
Succes allemaal, en smakelijk met dat spit. Het lukt me niet. De ouwe soes krijgt morgen zijn nieuwe(re) blok En ligt verder in duizend onderdelen uit elkaar voor zeer groot onderhoud, en mijn vrouw is weekend weg (en dochter niet). Ik zal aan jullie denken. En verder lekker doorkruisen. Tot bij Genemuiden
 

Bijlagen

  • 12C517D7-5F28-47A0-9AB0-67A0F9394F12.jpeg
    12C517D7-5F28-47A0-9AB0-67A0F9394F12.jpeg
    73,8 KB · Weergaven: 17
  • 889CD797-0BFD-479F-8EEA-EB0831704E0B.jpeg
    889CD797-0BFD-479F-8EEA-EB0831704E0B.jpeg
    67,6 KB · Weergaven: 16
  • 66B6559D-921C-482D-A021-3E014F1950E0.jpeg
    66B6559D-921C-482D-A021-3E014F1950E0.jpeg
    67,8 KB · Weergaven: 14
  • BBA62E08-69EE-4158-886E-1DD7903F7E92.jpeg
    BBA62E08-69EE-4158-886E-1DD7903F7E92.jpeg
    70,6 KB · Weergaven: 16
  • D48913B4-2EC6-46C9-BF3B-E81BD980A9D3.jpeg
    D48913B4-2EC6-46C9-BF3B-E81BD980A9D3.jpeg
    71,2 KB · Weergaven: 13
Terug
Bovenaan Onderaan