altijd binnen, elk jaar een grote beurt, loopt altijd enz

guitarfreak

Die hard MF'er
30 nov 2013
296
0
leuth
Hey Mensen,

Herkennen jullie dit,Je zoekt een motor op marktplaats en komt iets tegen waar een heel goed verhaal bij staat
Ga er elk jaar mee door europa,loopt altijd. laat je nooit in de steek. elk jaar beurt bij DE motorzaak.SUPERRRRR MOTOR en nog meer van die opbeurende dingen.

Je maakt een afspraak om langs te gaan en zelfs op de mail wordt de motor nog eens beschreven als de beste van de beste,
Eenmaal daar loop je om de motor heen en denk je :die motor heeft nog nooit een motorzaak gezien sinds de eerste verkoop,
je vraagt vriendelijk wil je hem eens starten? waarop het antwoord jawel hoor even de sleutels pakken.komt ie aan lopen en het eerste wat er gezegd wordt, Je bent bekend met de standaard geluiden die bij deze motor hoort bij het starten??(in dit geval een xv700) Waarop ik zeg neen niet echt wat bedoel je precies? hij start de motor van de 20 omwentelingen pakt de start motor 2 keer en de rest.....schaven. gewoon de start motor helemaal verrot.

motor loopt mag ik een keertje een blokje om rijden?? ja hoor tuurlijk. 1,5 km verder slaat ie af start niet meer accu helemaal verrot ik dat ding helemaal terug duwen, Ik zeg je accu is stuk er moet een andere in.Zegt ie waar zit er een motor zaak in de buurt?????

Robert
 
Je zag er in elk geval nog heil in, om een rondje te gaan sturen. :)

Marktplaats is sowieso al lang niet meer wat het geweest was.
 
Leuk verhaal miss een off topic verhaal maar die laatste zin is een topper :+
 
Is toch mooi?

Ik vraag van te voren altijd of er geen verassingen zijn en de motor exact is zoals beschreven. Ik vraag bijvoorbeeld of er geen schades zijn, slijtage delen etc etc.

Blijkt dat meneer dus een eind heen heeft zitten lullen gaat die prijs dus naar beneden of hij zoekt maar een ander. Ik vind het altijd wel fijn als er "dingetjes" niet helemaal kloppen.
 
Daarom houd ik niet van al die kletspraat. Feiten en aantoonbare zaken, of het de mooiste van Nederland is dat bepaal ik zelf wel.
 
Ja ik vraag ook altijd na of alles verder is zoals beschreven,zijn antwoord ,een beetje lucht in de banden
Is toch mooi?

Ik vraag van te voren altijd of er geen verassingen zijn en de motor exact is zoals beschreven. Ik vraag bijvoorbeeld of er geen schades zijn, slijtage delen etc etc.

Blijkt dat meneer dus een eind heen heeft zitten lullen gaat die prijs dus naar beneden of hij zoekt maar een ander. Ik vind het altijd wel fijn als er "dingetjes" niet helemaal kloppen.
 
Ik zet er vaak teveel in en dan komt ook weer niemand. Denk dat ik toch een lulverhaal er van moet maken, blijkbaar trekt dat meer kijkers. :)
 
Is toch mooi?

Ik vraag van te voren altijd of er geen verassingen zijn en de motor exact is zoals beschreven. Ik vraag bijvoorbeeld of er geen schades zijn, slijtage delen etc etc.

Blijkt dat meneer dus een eind heen heeft zitten lullen gaat die prijs dus naar beneden of hij zoekt maar een ander. Ik vind het altijd wel fijn als er "dingetjes" niet helemaal kloppen.

Haha, en dan zó ongeloveloos laag bieden dat de tranen in zijn/haar ogen springen. :D
 
1 keertje 220km naar een auto gereden, werdt beschreven als supermooi 100% netjes etc etc. Kom je daar, kinderzitje achterin, zak drop over de achterbank heen, krassen op de auto, andere velgen dan op de foto etc etc. al met al een halve dag verprutst omdat een oelewapper niet eerlijk kan zijn.
 
De startmotor van deze motor is een beetje vreemd, en het is waar dat die echt heel gevoelig is voor bijgeluiden. Maar goed, de rest van het verhaal is natuurlijk wel slecht.

Overigens, in dezelfde categorie heb ik nog een Yamaha xj700s staan te koop :-)
Oprecht super gaaf....MAar ja, dat geloof je nu natuurlijk niet zo makkelijk meer

:-)
 
De startmotor van deze motor is een beetje vreemd, en het is waar dat die echt heel gevoelig is voor bijgeluiden. Maar goed, de rest van het verhaal is natuurlijk wel slecht.

Overigens, in dezelfde categorie heb ik nog een Yamaha xj700s staan te koop :-)
Oprecht super gaaf....MAar ja, dat geloof je nu natuurlijk niet zo makkelijk meer

:-)
Ook elk jaar naar de motorzaak voordat je door europa reist met de motor ??
 
Nee, ik heb hem niet heel lang gehad. Is van mijn vrouw, vorig jaar beetje in opwelling gekocht. (net rijbewijs, snel willen rijden).

Maar wij wonen in flat, en ding is gewoon zo mooi dat het zonde is dat ie buiten moet staan. Dus eigenlijk willen we deze kwijt en een brik voor paar honderd, waarvan het ons niet uitmaakt dat het chroom gaat verweren etc.
Zelf heb ik al een suzuki gs850 voor 250, waar ik nu een jaar op gereden heb. Iets soortgelijks zoeken we nu ook voor haar.

Hij staat nu lekker warm en droog bij mijn ouders in de schuur, maar goed... Als het weer lekkerder weer wordt wil je de motor weer thuis hebben en tegen die tijd willen we dus een andere waarwe niet zuinig op hoeven zijn.

Edit: staat nog niet te koop. Zaterdag ga ik naar mijn ouders om foto's te maken, en zet ik hem wel bij de te-koop afdeling neer met foto's. Kan je het ff zien.
 
Laatst bewerkt:
Haha, en dan zó ongeloveloos laag bieden dat de tranen in zijn/haar ogen springen. :D

Ik ben in ieder geval nooit bang om te bieden naar wat mijn gevoel zegt dat het waard is. En als ik ergens heen gelokt ben (dat is wel eens gebeurd) dan is mijn gevoel wat betreft waarde al meteen een heel stuk gezakt. Take it or leave it.

Mijn geluk bij mijn laatste motoren is dat het geen "droom motoren" zijn en ik dus geen van deze met het hart gekocht heb waardoor ik er geen cent meer voor wilde betalen als dat ik het ook waard vond.

Dat is vroegah... toen ik net bij B rijbewijs had gehaald en mijn eerste auto's ging kopen die ik van plan was helemaal te bodykit tunen wel anders. B| |(
 
Laatst bewerkt:
Ja ik vraag ook altijd na of alles verder is zoals beschreven,zijn antwoord ,een beetje lucht in de banden

Prima toch?
Blijkt het niet zo te zijn kan het zijn dat jij jouw tijd hebt zitten verdoen of je koopt iets voor veel minder dan je van plan was. Of je doet het niet goed. ;)
 
Tsja zo heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt maar dan andersom, zeg maar een motor die iemand wou inruilen op mijn motor. Maar was een mede MF`er dus zal de details verder achterwege laten.
 
Prima toch?
Blijkt het niet zo te zijn kan het zijn dat jij jouw tijd hebt zitten verdoen of je koopt iets voor veel minder dan je van plan was. Of je doet het niet goed. ;)

Nou prima toch, dat vind ik niet.Je kan toch gewoon zeggen wat het is,op plek van bestemming komt het toch wel boven, als je de verkeerde treft kan het best een lullige dag worden.
tijd en of minder betalen voor een wrak doet niet echt toe denk ik dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan