altijd binnen, elk jaar een grote beurt, loopt altijd enz

Een mix van Speurders, Motorshopper en mijn eigen site (die niet echt van de grond nog wil komen, al doe ik er nu ook absoluut geen moeite voor :+ ). Misschien is AutoScout24 nog wat, daar kan het ook gratis.

Misschien moet ik 'm voor de ingang neerzetten van de Motorbeurs, volgende week. :]

Autoscout24 gebruik ik niet meer.
Lange tijd geleden mijn supermotard erop gezet, kreeg wel binnen een dag al 4 anthousiaste reacties.
Echter wat impulsief want ik heb Mohamed, Yousef, Mustafa & Milan nooit voor mijn deur zien verschijnen.
 
Laatst bewerkt:
Autoscout24 gebruik ik niet meer.
Lange tijd geleden mijn supermotard erop gezet, kreeg wel binnen een dag al 4 anthousiaste reacties.
Echter wat impulsief want ik heb Mohamed, Yousef, Mustafa & Milan nooit voor mijn deur zien verschijnen.

Maak je niet druk: Mohamed, Yousef, Mustafa & Milan komen heus wel langs voor je supermotard. Daar hoef je ook geen verkoopadvertentie voor te plaatsen. :+
 
Mijn broer had eens gereageerd op een markplaatsadvertentie. De vraagprijs was weliswaar aan de hoge kant, maar de motor zou geheel schadevrij en goed onderhouden zijn. De verkoper zou langskomen met de motor "omdat hij toch in de buurt zou zijn".
Toen hij langskwam bleek de motor een schade te hebben die de vraagprijs zelfs nog oversteeg... :W
 
"deze gixxer is van een oud dametje geweest".

Dat vindt ik juist wel lachen ;)

Heb dat ook eens bij de advertentie mijn 160PK Rally gerepareerde Volvo Amazon gezet:
"Altijd door oud vrouwtje bereden"

En ja, de eerste kijker zij bloedserieus
"nou, ik denk niet dat je de waarheid spreekt in je advertentie"

B| De vreselijke sufkut.. B|
 
Mijn broer had eens gereageerd op een markplaatsadvertentie. De vraagprijs was weliswaar aan de hoge kant, maar de motor zou geheel schadevrij en goed onderhouden zijn. De verkoper zou langskomen met de motor "omdat hij toch in de buurt zou zijn".
Toen hij langskwam bleek de motor een schade te hebben die de vraagprijs zelfs nog oversteeg... :W
Was hij vlak daarvoor gevallen? Dat is wel sneu he
 
Nee hoor, was gewoon ouwe schade.
Was ook sarcastisch :+

Maar goed, zulks heb ik ook gehad helaas. "Ja hoor, goede motor en maar een klein beetje schade.." kom je op locatie aan (gelukkig in de buurt) en blijkt 't een van ducttape aan elkaar hangend gezwel te zijn.
Vriendelijk bedankt en gezegd dat hij zn advertentie beter wat aan kon passen :')
 
Was ook sarcastisch :+

Maar goed, zulks heb ik ook gehad helaas. "Ja hoor, goede motor en maar een klein beetje schade.." kom je op locatie aan (gelukkig in de buurt) en blijkt 't een van ducttape aan elkaar hangend gezwel te zijn.
Vriendelijk bedankt en gezegd dat hij zn advertentie beter wat aan kon passen :')
In zo'n geval zou je smartengeld moeten eisen. :+
 
Toevallig ken ik die verkoper...
Hij was niet in staat om te kunnen vertellen of er een DB-killer in de uitlaat zat (hoe kan je niets zinnigs over de staat van de ketting en tandwielen zeggen (hoe zie je dat, ik zie geen slijpsel op de tanden ofzo dus ik denk dat ze wel goed zijn).dat zien dan? Hij klinkt gewoon beschaafd en heb nooit problemen gehad) en hij kon ook

Kom je daar, blijkt hij wel binnen enkele seconden met zekerheid te kunnen constateren dat mijn startkoppeling niet aangrijpt en weet hij mij haarfijn uit te leggen hoe zo'n ding werkt met tonnetjes die naar buiten worden geslingerd en bij mij dus niet...

Hoor je ook nog achteraf in de auto van je vader dat de vriendin van de verkoper (vader en vriendin bleven achter tijdens de testrit) notabene de verkoper heeft moeten overhalen 'toch niet zomaar een motor te kopen die niet eens start?!'.

Ik zeg, een verhaal heeft altijd 2 kanten ;)




Inmiddels is het onderdeel vervangen, want zoals Jan beschrijft bleek de startkoppeling niet betrouwbaar en zo wilde ik de motor niet verkopen. Zo vlak voor de winter had ik geen zin om een nieuwe te bestellen en heb ik ervoor gekozen om te wachten tot ik er 1 op ebay tegenkwam. Pech dat mijn probleem zich de eerste keer uitte bij Jan voor de deur.

Dus heb ik Jan medegedeeld dat de koop om deze reden nu voor mij niet doorging.




Nieuwsgierigheid opgelost en klaar om te oordelen? ;)

Kijk en dit is nu precies de reden waarom ik het in eerste instantie niet wilde vertellen op dit forum, naja stom van mezelf. Heb net de email er bij gepakt en zo is het dus totaal niet gegaan. Hier letterlijk gekopieerd uit de email betreffende je vraag over banden, ketting en tandwiel:

Verder ben ik benieuwd naar de staat van de slijtageonderdelen. Hoe zijn de ketting/tandwielen? Hoe zijn de banden?
Ketting en Tandwielen zijn nog prima zo ver ik dat kan beoordelen. Zie gen metaal op de schakels of ronde/afgesleten tanden. Banden zijn voor ongeveer 50/60% en achter iets meer. Kun je in ieder geval nog een heel stuk op rijden.

Is toch wel iets anders dan dat jij het schetst lijkt me. Slijtage is naar ieders interpretatie dus daar doe ik expres niet al te precieze uitspraken over. Maar kreten als, "ik denk dat ze wel goed zijn" zie ik toch echt niet in mijn tekst staan.
En hier het stuk over de db killers:

De uitlaten, zijn deze e-gekeurd? Zitten er eventueel db-killers bij?
Laat ik het zo vragen, kan ik er legaal mee rondrijden, als ik bv. naar het buitenland ga?
E keur staat op de uitlaten. DB killer weet ik niet of die er in zitten. Weet ook niet waar je dat aan zou kunnen zien.
Maken in ieder geval beschaafd geluid, dus neem aan dat ze er in zitten als ik het geluid vergelijk met de uitlaten van anderen.

Heb overal nog op het forum en internet gezocht waar ik kon zien of ze er wel of niet in zouden zitten, zelfs de officiele site van Bos stond het niet en kon ook geen bevestigingsboutjes oid vinden. Is nogal een nuance verschil met hoe jij het verwoord. Heb overal zo open en eerlijk op geantwoord.

En dat ik gemeend heb met zekerheid te zeggen wat het probleem was, daarvan weet je ook echt wel dat het niet zo gegaan is. Aangegeven dat ik het probleem herkende van mijn Ducati 996. Ik kijk namelijk wel uit om iets met zekerheid te zeggen terwijl ik het niet weet. Dus dat deed ik toen ook niet, ik zei dat ik het herkende en wel eens hetzelfde/vergelijkbaars kon zijn.

Ja een verhaal heeft dus zoals je ziet twee kanten maar een kant benaderd de werkelijkheid toch een stuk meer dan de ander.
 
Waar ik dus al bang voor was

25076d1303660615-so-i-checking-log-file-my-used-edge-interesting-results-arguingontheinternet.jpg
 
Was ook sarcastisch :+

Maar goed, zulks heb ik ook gehad helaas. "Ja hoor, goede motor en maar een klein beetje schade.." kom je op locatie aan (gelukkig in de buurt) en blijkt 't een van ducttape aan elkaar hangend gezwel te zijn.
Vriendelijk bedankt en gezegd dat hij zn advertentie beter wat aan kon passen :')
Ducttape de beste uitvinding voor motorrijders ooit
Kan je onderweg echt veel mee fiksen :Y
Maar wel voor nood dan :+
 
En ja, de eerste kijker zij bloedserieus
"nou, ik denk niet dat je de waarheid spreekt in je advertentie"

Maar het kan waar zijn. Als ik jaren na nu mijn Z3 zou verkopen dan is 'ie "van een oud vrouwtje geweest". Net zoiets als in die Polo commercial. En stel dat ik dan ook mijn gixxer zou verkopen, die ook.
 
Het is ook wel eens andersom. Krijg je toch een stel zeikerts aan de deur. Ik had ook ( en dit is waar) een mooie en goede motor te koop. Nou ik heb ze hartelijk maar toch uitdrukkelijk de weg naar huis gewezen.
 
Ach al drie keer een motor verkocht via marktplaats. Man wat een figuren haal je over de vloer. Laat staan de mail discussies zonder ook maar de motor in kwestie gezien te hebben. Ik kan er een boek over schrijven.

Maar ook andersom. Zelf op zoek gegaan naar een Yamaha Div XJ600S, daar barst marktplaats bijna van uit elkaar.

Wat je dan allemaal aantreft als je langs gaat :X

Top punt een gozer die zijn Div onlangs een beurt had laten geven, bonnetjes en factuur keurig aanwezig. Rij nog geen 100 meter op dat ding, WTF wat stuurt dat ding raar... stil gezet, voorrem aanknijpen, klonk klonk uit de stuur lagers :X

Had ie nog nooit gemerkt :o Lekkere dealer trouwens ook...... onverantwoord :N
 
Laatst bewerkt:
Mijn oma was er echt zo een. Heeft op het laatst 2 Suzuki Alto's aan gort gereden, tot ze van de trap viel en vervolgens een week door bleef lopen met een gebroken nek.. Daarna kon ze haar hoofd niet meer draaien en leverde ze de autosleutels (eindelijk) in. Was een taaie!
 
alles bij elkaar kunnen we concluderen dat iedereen een ander idee heeft over de staat van een motor.
maar toch, om iemand te laten komen met het bericht helemaal tof, nix aan t handje evt een beetje lucht in de banden. Blijft heel vaag................
 
Autoscout24 gebruik ik niet meer.
Lange tijd geleden mijn supermotard erop gezet, kreeg wel binnen een dag al 4 anthousiaste reacties.
Echter wat impulsief want ik heb Mohamed, Yousef, Mustafa & Milan nooit voor mijn deur zien verschijnen.

Ik ga misschien een poging wagen. Of ik zet 'm bij de motorbeurs neer, bij de ingang. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan