"Altijd buiten" fiets voor woon/werk

Eddy76

Rookie
18 okt 2004
16
0
Velsen
Hallo,

Ik wil een motor kopen voor woon werk/verkeer. Ik moet iedere dag ongeveer 30km snelweg rijden, en dat wil ik wel comfortabel doen. Daarbij ben ik 1.94m en daardoor is mijn keuze al erg beperkt.

De lekkerste motor die ik proefgereden heb is de suzuki v-strom(650) :] Dit is een vrij nieuw model en deze zou ik dus nieuw moeten kopen. Ik heb echter een probleem, en dat is dat de motor niet binnen kan staan. :( (Hartje winter staat ie wel binnen) Ik ben bang dat de staat van mijn nieuwe motor wel erg snel achteruit zal gaan. Ik twijfel of ik toch misschien beter een tweedehands yamaha tdm, of fj1100 kan kopen voor minder dan de helft. Zijn er mensen die hun motor in weer en wind buiten hebben? en wat is jullie advies?

Cheers,

Edwin
 
zit precies in hetzelfde schuitje moet iedere dag van leiden naar schiphol 31 km en mijn motor kan ook niet binnen staan. Ik heb een cbr 600 uit 99 en die zit echt goed voor mijn lengte 1.95. ik doe wel iedere dag een hoes om mijn fiets zodat hij zo min mogelijk nat wordt. Ik zou in jouw geval gewoon kijken of je liever nieuw of 2de hands koopt afschrijving extra valt denk toch wel mee omdat je iedere dag toch al buiten bent.
 
deauville? kenmerkt zich door goede windbescherming, cardan en het totaal ontbreken van karakter ;-) maar even serieus, als no-nonsens woon-werk fiets is het misschien een optie?
 
Die van mij staat ook buiten , wel onder een afdakje.
Ik heb mijn motor heel goed in de was gezet en ik spuit hem 1x per maand in met siliconenspray.(alleen de bedrading en onderkant blok)
Ook was ik hem ieder weekend(is zo gebeurt)
Meer kan ik er niet aan doen .
 
Ik rijd een BMW, oudere r serie, staat altijd buiten, kan er goed tegen, roest nauwelijks. ik ben 1,93 lang, past prima

succes
 
YZF600R, ik doe al jaren ook woonwerkverkeer (52km enkeltje, ook snelweg) met een Thundercat.
Ben bijna 190 en dankzij iets hogere standaardruit erg goed te doen, lekker sportief en toch comfortabel.


I.h.a. maak een aantal :] proefritten. 8-)
 
Wat is dat toch dat die fietsen nooit nat mogen worden :? :X

Dat houdt je nooit vol als je het mij zou vragen ;)
 
Wat is dat toch dat die fietsen nooit nat mogen worden :? :X

Dat houdt je nooit vol als je het mij zou vragen ;)
:^ Die van mij staat altijd buiten en daar gaat 'ie echt niet kapot van hoor :P
Tuurlijk blijven ze mooier in een garage maar dat is met een koektrommel ook ;)
 
Met deze hoeveelheid kilometers te rijden zou ik een cardan fiets aanbevelen.
Bijvoorbeeld een Yamaha XJ900F , deze fiets heeft er geen probleem mee om buiten te slapen. Is niet bang voor temperaturen onder nul of extreem veel nattigheid zoals we hier in nederland gewend zijn. Deze fiets doet gewoon zijn werk en kost niet veel.

groeten,
SECA27 8-)
 
ik doe het met een gsxr 759, gaat ook best hoor, af en toe ff wat boutjes vervangen als ze bruin zijn zijn, geen probleem
 
Met deze hoeveelheid kilometers te rijden zou ik een cardan fiets aanbevelen.
Bijvoorbeeld een Yamaha XJ900F , deze fiets heeft er geen probleem mee om buiten te slapen. Is niet bang voor temperaturen onder nul of extreem veel nattigheid zoals we hier in nederland gewend zijn. Deze fiets doet gewoon zijn werk en kost niet veel.

Helemaal mee eens.
Ik gebruik er al een paar jaar eentje dagelijks (ook bij min 10 en sneeuw). Zo'n ding kost je €1500 en het blok gaat zonder enig probleem 200000 km mee. De mijne staat op 140000 km en loopt nog altijd perfect. Komt eens per jaar bij de dealer voor een kleine beurt en evt. een band. Enig minpuntje is de uitlaten. Die zijn erg gevoelig voor pekel. Goed inspuiten dus

Tom
 
Ik heb een divi600 en die staat helaas ook buiten, de hele winter, Maar goed ze doet altijd haar werk en laat me nooit staan. (ondervoorbehoud modus aan)
Yamaha is geloof ik behoorlijk betrouwbaar en kan redelijk wat hebben.
(ondervoorbehoud modus uit)
 
Altijd buiten betekent liever geen Suzuki. Ik weet het, dit klinkt uiterst ongenuanceerd maar ik heb het tegendeel helaas nog nooit mogen ervaren. Ik ben ervan overtuigd dat Suzuki's slogan "Ride the winds of change" geen reclame is maar een juridische disclaimer is voor de slechte weersbestendigheid / overmatige corrossie. :+

Ik (1.95) gebruik een oude Honda Africa Twin voor zelfde doel / stallingsmethode, afgezien van corroderende wielen redelijk roestvast. Scottoiler (of soortgelijks) er op en je hebt er weinig omkijken naar. Transalp is net zoiets. Ouwe NTV of CB500 is natuurlijk ook prima, alleen wat krapper bemeten voor "ons" 1.90+ humanoiden en minder windbescherming (als je daar waarde aan zou hechten). Verder zijn all-roads gewoon leuker / speelser, beste manier om met 50 a 60 pk toch maximaal plezier te hebben is mijn ervaring.
 
FJR staat (helaas) ook altijd buiten. Voor de winter en nu kopen dat ik niet te laat ben) inspuiten met vaseline en in de winter een dekentje er overheen. Daar moet hij het maar mee redden :(

Verder altijd aan de druppellader (mooi lijntje aangelegd via de kruipruimte naar de voortuin)... had vorige winter wat problemen met de accu grrrr :(
 
een honda transalp.
deze is vast wel voor een zacht prijsje te krijgen

suc 6 met een keuze maken
 
mijn tdm staat ook altijd buiten en ik rij er ook veel woon-werk mee.

Volgens mij passen iets grotere mensen ook prima op een tdm
 
aan ht buiten staan zijn nogal wat risico's verbonden,zoals diefstal(is makkelijker voor de dief) vandalisme,omvallen door de wind,motor roest rustig aan weg ,dus ik zal er niet teveel geld aan uit geven,kijk gewoon naar een oudere motor ,met kuip voor het confort,het mooiste is als je er 1 vind die wel binnen heeft gestaan,anders heb je al een grote kans dat je een probleem motor koopt.

succes ermee :]
 
als je niet uitkijkt ziet je motor er al snel zo uit :X
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan