Altijd Choken

29 jul 2006
59
0
hey

ik heb een tijdje terug een Suzuki GS500E uit 1980 gekocht,
en ben hem wat aan het opknappen, maar er is 1 ding waar ik niet uit kom.

ik moet hem altijd een tijdje Choken als ik hem wil starten. en als je hem dan soms een tijdje standby wilt laten staan valt hij ook wel weer eens uit.

hoe komt dit? en hoe kan ik dit verhelpen"?..

grtz Marco
 
ja srry stationair :/

dus dat is gewoon normaal dat de motor elke keer als ik wil rijden dat ik moet choken??

en wat betreft stationair;; hij valt vaak uit als ik hem net gechoked heb en dan stationair wil laten lopen.
 
ja srry stationair :/

dus dat is gewoon normaal dat de motor elke keer als ik wil rijden dat ik moet choken??

en wat betreft stationair;; hij valt vaak uit als ik hem net gechoked heb en dan stationair wil laten lopen.

ja, ik snapte het probleem dus al niet :P

Maar over dat stationair lopen: dan heb je de choke er al weer af als hij uitvalt begrijp ik? Of niet?
 
ja srry stationair :/

dus dat is gewoon normaal dat de motor elke keer als ik wil rijden dat ik moet choken??

en wat betreft stationair;; hij valt vaak uit als ik hem net gechoked heb en dan stationair wil laten lopen.

Ja dat is normaal, of je motor moet nog flink warm zijn. Verder moet je hem gewoon starten en meteen wegrijden, waarom zou je hem stationair laten lopen?
 
hey psycho,

ik heb ook een oude GS500E (1989) en die start ik ook in de zomer met choke, dat start gewoon wat makkelijker..

ik heb ook dat als ik vrij vroeg de choke terugdraai of als ik zonder choke start dat die hapert en met gas moet compenseren zover dat lukt..

en idd gewoon choken, helm en handschoenen en wegrijden, alleen voor een paar minuten niet hoog in de toeren gaan.
 
gs500e uit 1980 lijkt mij vrij onmogelijk..

Ouwe viercilinder...

full
 
hey

ik heb een tijdje terug een Suzuki GS500E uit 1980 gekocht,
en ben hem wat aan het opknappen, maar er is 1 ding waar ik niet uit kom.

ik moet hem altijd een tijdje Choken als ik hem wil starten. en als je hem dan soms een tijdje standby wilt laten staan valt hij ook wel weer eens uit.

hoe komt dit? en hoe kan ik dit verhelpen"?..

grtz Marco

Waren nieuw al vrij arm afgsteld, na zoveel jaar slijtage en vervuling nog wat erger, kan wel aangepast worden met andere sproeiers en afstellingen maar een hoop gedoe. Goede staat van onderhoud scheelt ook wel trouwens.
 
Alle carb suzukies moeten choken bij het starten als ze koud zijn.

Vervolgens rij je weg en dan na een meter of 200 zet je hem weer uit. (zeg maar de straat uit tenzij je aan een 10 km weg woont ;)

Is die wel goed gesynced? en staat je stationair toerental wel goed?
Als die niet goed gesynced is bij tevens een te laag toerental krijg je het zelfde effect.

Ik vermoed dat je carbs gesynchroniseerd moeten worden. Je stationair aanpassing volgt na de sync
 
Laatst bewerkt:
ik moet hem altijd een tijdje Choken als ik hem wil starten. en als je hem dan soms een tijdje standby wilt laten staan valt hij ook wel weer eens uit.
Sproeiertjes in de carb raken met de loop der jaren ook wel een beetje verstopt.
De motor gaat dan steeds een beetje armer lopen.
Dus de carbs eens reinigen kan zeker geen kwaad. :]

Verder is, zoals gezegd de staat van onderhoud heel belangrijk.
Nieuwe bougies, ontsteking op tijd, carbs synchroon, enz, enz.

En met dat warme weer heb je niet lang choke nodig bij een motor in goede staat.
Maar choke, starten, na 10-20 seconden rustig wegrijden, en dan na 500 meter~2 kilometer de choke uit is wel vrij normaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een soortgelijk probleem met mijn Honda CBX 650.

Toen ik hem kocht vertelde de verkoper dat hij als hij warm was wel zonder choke zou lopen.. nou niet dus!

Bij thuiskomst de carbs gereinigd en met een compressor de kanalen en sproeiers doorgeblazen.

In elkaar gezet en lopen als een nieuwe!

Suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan