altijd gezeik ouders/motoren

1 mrt 2004
165
0
okee ik ben nu bijna 18 en wil dus een motor (nix mis mee toch??)
een xt500 trouwens geen race monster dus

nu het allemaal een beetje dichtbij begint te komen beginnen me ouders te zeiken

"je hebt toch geen motor nodig"

mijn antwoord
"weet ik,tis een hobby ma"

dat snappen ze dan niet

ma: "tis zo duur allemaal"
ik: "dat zijn modelvliegtuigjes ook"

ma: "en het gevaar, het is zo gevaarlijk"
ik: "brommer rijden is gevaarlijker"
(ik rij nu op een honda mb50)

wat kan ik zeggen als argumenten die nuttig die misschien enig nut hebben?

ik vol me niet compleet zonder motor :9 mijn brommer dient nu als suggoraat maar das toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders

help mij :)
 
Ik ben 22 (!!!) en ik ga einde van de vakantie voor me rijbewijs.
Maar me moeder weet dat dus nog niet *D

Elke keer als ik erover begin krijgt ze een droeve blik in der ogen '( alsof ik me vroeg (of laat) ga doodrijden. Ze is boos, dan weer teleurgesteld lol... :}
Maaarrrrrr aangezien ik een moto nodig heb om volgend jaar op school te geraken (is 50 km verder en met de auto is het door fileleed niet te doen) heb ik alvast een excuus.

Ohja...en ik betaal ALLES (van lessen over kleding en benzine tot verzekering en motor) zelf
 
Gewoon gaan lessen en als ze je iedere keer met een blij gezicht (veilig) thuis zien komen draaien ze wel (een beetje) bij.
Moeders vinden het over het algemeen maar niks (uitzonderingen daargelaten) maar ze willen hun zoon ook met een smile rond zien lopen...

Lessen, sparen en kopen.
Oftewel: "Just do it"
 
Ik denk overigens niet dat je met een 25kw rijbewijs op een XT 500 mag rijden maar dat terzijde.
 
Ik ben bijna 30 en mijn moeder vindt het niet leuk dat ik motor rijd. haha! Hoort erbij.
 
Gewoon doen.

Tip van flip: ga thuis geen verhalen vertellen over dat je op de snelweg ff lekker het gas hebt opengetrokken of hoe hard je wel niet hebt gereden of iets dergelijks, de meeste ouders maken zich zonder die verhalen wel al genoeg zorgen.
 
Nooit gezeik mee gehad...

M'n ouders rijden beide ook motor... :]

M'n vader is nu 60 en m'n moeder 58 en ze rijden bijna dagelijks, kan me nog wel herinneren dat ze tegen brommers waren. Nadat ze in die periode hun motorrijbewijs hebben gehaald was niets meer een probleem. Ook niet dat m'n eerste motor een 1000cc was... :9
 
@ Guus...

Als je de goede raad van een wat ;) oudere jongere aan wil nemen.
Maak vooral GEEN ruzie met je ouders en geef ze gelijk in hun argumentatie..
Gooi dan JOU argumenten op tafel...
motorrijden is goedkoper dan autorijden. O-)
Je maakt van je hobby tevens een noodzakelijke huis/school/werk verbinding :P
Ze kunnen altijd van je op aan met eten... geen files , die je met de auto wel hebt.
Met de brommer MOET je op de openbare weg met maar max 40kmh. met de motor kun je je wat vrijer en beter in het verkeer bewegen.. :]

Dit zijn de argumenten waar IK voor overstag ging.
 
Ik ben 22 (!!!) en ik ga einde van de vakantie voor me rijbewijs.
Maar me moeder weet dat dus nog niet *D

Elke keer als ik erover begin krijgt ze een droeve blik in der ogen '( alsof ik me vroeg (of laat) ga doodrijden. Ze is boos, dan weer teleurgesteld lol... :}
Maaarrrrrr aangezien ik een moto nodig heb om volgend jaar op school te geraken (is 50 km verder en met de auto is het door fileleed niet te doen) heb ik alvast een excuus.

Ohja...en ik betaal ALLES (van lessen over kleding en benzine tot verzekering en motor) zelf
uhm bijna iedereen betaald alles zelf (je bent 22 normaal toch),wat heeft dat er nou mee te maken??

ontopic: je ouders hebben gelijk het is ook gevaarlijk,daar is geen discusie over mogelijk!!!
 
nooit problemen mee gehad hebben het altijd leuk gevonden
kan thuis ook vertellen wat voor achterlijke dingen ik doe vinden ze niet zo leuk maar vinden het wel leuk voor mij
misschien lukt chanteren in de trand van jullie gunnen mij ook geen hobby ofzo iets
 
uhm bijna iedereen betaald alles zelf (je bent 22 normaal toch),wat heeft dat er nou mee te maken??

Is niet zo normaal hoor. Maar dat terzijde.
Als hij zelf voor de kosten opdraait dan is er alvast één ding waar niet meer over gezeurd moet worden dus lijkt me wel degelijke tip.

ontopic: je ouders hebben gelijk het is ook gevaarlijk,daar is geen discusie over mogelijk!!!

Edit B| K dan...
 
Laatst bewerkt:
En zorg ervoor, dat als je gaat rijden, je ook weet waar je ouders uithangen.
Zo ging ik mijn ouders een keer snoeihard voorbij op een 50km/h zone, terwijl zij in de auto zaten. Was vlak na een stoplicht en dan wil je graag vooraan rijden voordat je de snelweg opdraaid. Zit je tenminste niet tussen die langzame koekblikken in waar je dan kilometers last van hebt, omdat ze allemaal op de linkerbaan willen.

Je had die gezichten moeten zien toen ik ze weer thuis zag. :?
 
Kijk...daar heeftie wat aan |(
Lekker adviesje :Z

Het is nog iemand van het brommertijdperk hoor. Die heeft nog de lompe acties van de brommerperiode in zijn hoofd. Daar mag hij best tegen zeggen dat het toch een gevaarlijke hobbie is. ;)
 
En zorg ervoor, dat als je gaat rijden, je ook weet waar je ouders uithangen.
Zo ging ik mijn ouders een keer snoeihard voorbij op een 50km/h zone, terwijl zij in de auto zaten. Was vlak na een stoplicht en dan wil je graag vooraan rijden voordat je de snelweg opdraaid. Zit je tenminste niet tussen die langzame koekblikken in waar je dan kilometers last van hebt, omdat ze allemaal op de linkerbaan willen.

Je had die gezichten moeten zien toen ik ze weer thuis zag. :?



Whoehahahaa :^

Ik reed eens met me moeder naar de serre om bloemen te kopen ( O-) ) en der stak ons een motorrijder voorbij.

Moeder: Kijk als jij zo gaat rijden - en ik weet dat je dat gaat doen - dan leef je niet lang :(
Ik: Hoe bedoel je zo rijden
Moeder: Zo gevaarlijk
Ik: Haha...dat was niet gevaarlijk joh...je moest eens weten
Moeder: '( :( '( :( '( :( '( :( :( :( :(
 
okee ik ben nu bijna 18 en wil dus een motor (nix mis mee toch??)
een xt500 trouwens geen race monster dus

nu het allemaal een beetje dichtbij begint te komen beginnen me ouders te zeiken

"je hebt toch geen motor nodig"

mijn antwoord
"weet ik,tis een hobby ma"

dat snappen ze dan niet

ma: "tis zo duur allemaal"
ik: "dat zijn modelvliegtuigjes ook"

ma: "en het gevaar, het is zo gevaarlijk"
ik: "brommer rijden is gevaarlijker"
(ik rij nu op een honda mb50)

wat kan ik zeggen als argumenten die nuttig die misschien enig nut hebben?

ik vol me niet compleet zonder motor :9 mijn brommer dient nu als suggoraat maar das toch heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders

help mij :)

ik begrijp je ouders (maar jou natuurlijk beter ;) )
ze hoort al die enge verhalen over ongelukken en kwetsbaar in het verkeer enz enz. ze is gewoon bang dat je wat gebeurd. voor je ouders ben je nog steeds dat jochie dat net leerde fietsen ;)

ik denk niet dat je er met je ouders over in discussie moet gaan.
Doe gewoon je ding, maar stel ze wel gerust.
laat zien dat je niet zo'n opgefokt jochie bent die enkel motor rijdt omdat dat stoer is, maar dat je rijd omdat je hart daar ligt. straal rust uit. ook tijdens de discussies. laat het niet oplopen want dan bereik je het tegenovergestelde.
succes met lessen alvast :}
 
Hier van hetzelfde ouders zitten te zeuren dak voor dat geld beter een auto koop. Maar er staan hier al 2 koekblikken op de oprit dus als ik een auto nodig heb er altijd wel een tot mijn beschikking heb.


Morgen theorieexamen hopen dak het haal en dan gaan lessen :)
 
Het is nog iemand van het brommertijdperk hoor. Die heeft nog de lompe acties van de brommerperiode in zijn hoofd. Daar mag hij best tegen zeggen dat het toch een gevaarlijke hobbie is. ;)


ik zit dan wel in het brommer tijdperk maar hij loopt niet harder dan 55 terwijl al mijn vrienden 90 ofzo rijden (beweren ze teminste)
als ik hard en lomp zou willen racen dan koop ik ook geen xt 500

een xt 500 heeft trouwens 24 kw ofzo
maar ik heb geen id hoe zwaar zon ding is das dus ook belangrijk

onder de 156 kg moet er een begrenzer in
er boven is ie netjes 25 kw motorfiets

wie weet hoe zwaar een xt is???? :+
 
Ach zo zijn moeders allemaal. Hier ook.

MA>Maar het kost veel geld!
IK<Daarvoor werk ik ook ma.
>Je hebt het toch niet nodig?
<Ach, we hebben ook geen televisie nodig.
>Gelul. Maar weet je hoe gevaarlijk het is.
<Ja, er sterven rond de 300 motorrijders per jaar.
>ZOVEEL NOG.
<Euhm nee, konden er ook wel eens minder zijn :X
>Kijk naar je vader (rijdt ook motor) Hoe die...
<Stil maar ma, ik doe het gewoon. DAAG.

Vandaag begon ze weer. "Je gaat niet met die storm op dat ding zitten." Ik hoefde helemaal niet weg maar om wat olie op het vuur te gooien zei ik dat ik per se weg moest en bla bla bla.

Ach, zo zijn ze nou eenmaal. Get on with it. Maak duidelijk dat het een passie is, en dat je heel voorzichtig bent.
O-)
 
Zelfs na twee maal een ongeluk door onbenullig gedrag van mijn kant zegt mijn moeder…....jongen je moet dat doen wat je leuk vind, en als dat motor rijden is ga je gang.

toffe moeder of niet :}

hmmmmmm of wil ze van me af?? 8-)

Je ouders kunnen het nooit verbieden, ik denk dat geen enkele ouder staat te juichen als zijn/haar kind gaat motorrijden, skydiven, bergklimmen of andere gevaarlijke hobby’s beoefend. Maar je moet je leven wel LEVEN, en de dingen doen die jouw plezier geven.
 
Zelfs na twee maal een ongeluk door onbenullig gedrag van mijn kant zegt mijn moeder…....jongen je moet dat doen wat je leuk vind, en als dat motor rijden is ga je gang.

toffe moeder of niet :}

hmmmmmm of wil ze van me af?? 8-)

Je ouders kunnen het nooit verbieden, ik denk dat geen enkele ouder staat te juichen als zijn/haar kind gaat motorrijden, skydiven, bergklimmen of andere gevaarlijke hobby’s beoefend. Maar je moet je leven wel LEVEN, en de dingen doen die jouw plezier geven.

bergbeklimmen ben ik al mee bezig :9 ( nog steeds een beginneling maar die maken het meeste fouten ;) )
 
Heb ook geruime tijd zo'n probleempje gehad, ondanks dat ik al mee reed in het NK 50cc scooterrace. Maar na een jaar me rijbewijs toch groenlicht gekregen, na oa. heel wat gewerkt heb en overuren gemaakt enzo. Op 1 of andere manier toch mezelf bewezen en groen licht gekregen op een motor aan te schaffen :) Anders had het toch niet goed gekomen, want zolang ik thuis bij mij ouders woon blijft hun wil wet. Maar heb ondertussen de eerste km's gemaakt met mijn GSX-R 600 2004 :]
Als er problemen zijn is het vaak toch een "goede zorg" van de ouders omtrent je veiligheid natuurlijk..... Zorg gewoon dat je op alle vlakken goed naar voren komt dan gaan ze vanzelf akkoord 8-)
 
geef ze zelf eens een proefles kado dan weet ze wat het is

kan ze ook niet weigeren als ze daar staat

mischien slaat het virus ook wel over naar haar
 
Ik kwam gewoon op een dag met m'n ZZR thuis aanrijden: "Hoi pap! Hoi mam! Guess what?" O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan