Altijd richting aangeven?

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
Assen
Zag gisteren een item op tv over het slechte gebruik van knipperlichten door mensen. Ik ben zelf zo van, als er niets aan komt waarom zou ik dan de moeite nemen. Scheelt weer een handeling. Meer mensen die dit ook doen of geven alle moraalridders hier braaf bij elke afslag die ze nemen richting aan?
 
Ik geef wel altijd richting aan (ehh bijna) maar dat komt omdat het ondertussen routine is geworden. Nee, ik ben dus geen moraalridder, maar ik doe het gewoon. Daarnaast vind ik het wel mega-irritant wanneer anderen geen richting aangeven, vooral als je met de motor komt aangereden op de linkerweghelft. Dit kan gevaarlijke situaties veroorzaken :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet eens knipperlichten, dus ik gooi hem gewoon opzij. Bij weinig ruimte wil ik nog wel eens een handje uitsteken.

deze optie staat niet in de poll
 
Kheb er een HEKEL aan als mensen het vergeten. Zowel het aanzetten als het uitzetten. Levert regelmatig ook levensgevaarlijke situaties op.

Ook als er niemand aankomt zet ik mijn knipperlicht aan ( in de auto :P )
 
Ik gebruik ook altijd mijn knipperlichten. Is een automatisme, ik denk er niet bij na. Ik haat mensen die geen knipperlicht gebruiken op een rotonde :(
 
Zijn dat die oranje dingen aan de zijkant van je fiets?

Rare wetgeving daarover trouwens:
het is niet verplicht knipperlichten op je motor te hebben maar als ze er op zitten moeten ze werken, zo niet.... mooie gele briefjes voor boven je bed.
 
ALtijd knipperlichten aan, heb eens een kamaraad onder een auto vandaan gepeuterd omdat meneer z´n knipperlichten niet gebruikte, (had het hem al vele malen gezegd dat ie ze moest gebruiken), uiteindelijk nix ernstigs maar toch, gebruiken die hap, of steek een van je klauwen uit.
Word bloedlink van mensen die ze niet gebruiken.
 
Ik gebruik ze alleen als ik mensen zie of op een rotonde ga rijden, verders vergeet ik ze vaak...
 
Ik geef nog altijd bewust richting aan...

...dus op een lege verlaten landweg doe ik het niet.

Bij het verlaten van rotondes is het *&^*&% als mensen dit niet doen.
 
Heb geen eens knipperlichten !!
Dus soms handje uitsteken als het druk is, en anders niet hoor.
Zat net ook te balen toen ik tussen een rits auto\'s doorwilde voor het stoplicht, en vooraan 2 bestelbusjes stonden die erg dicht naar het midden van de weg stonden, dus daar kon ik sowieso moeilijk langs, en toen ging het licht ook nog eens op groen. Kon geen kant op! :(

Maar op m\'n GS gebruikte ik altijd de knippertjes.
Ik haat het als mensen op een rotonde hun knipperlichten niet gebruiken :( Sta je soms voor de kat z\'n kut te wachten, terwijl je allang weer had kunnen gaan.
 
Als ik een beetje doorrij in druk verkeer dan is de reactietijd van mijn knipperlichten trager dan mijn zijdelingse bewegingen. Dus als ik weer naar rechts terug ga heeft mijn knipperlicht de lichtflits van links nog niet eens afgewerkt...
Zo ontstaan dus verwarrende situaties en ik probeer juist zo bewust mogelijk te rijden. Bij wegrijden parkeren stoppen rotondes en verkeerslichten geef ik dan ook altijd zoveel mogelijk lichtsignalen af om in ieder geval te laten zien waar ik mee bezig ben aan het niet denkend maar wel rijdend koekblikken verkeer.
 
Ik laat in ieder geval ALTIJD zien wat ik ga doen/van plan ben!! heb er weinig zin in om voor m\'n klep gereden te worden door iemand die zowiezo al zit te pitten.
Dit doe ik voor MIJN veiligheid, niet omdat me dat geleerd is.Is ook een automatisme geworden in de loop der jaren.(dit klinkt OUD!)
Verder ga ik er sowieso van uit dat ik niet gezien word, leef ik hopelijk langer. :]
 
Laatst bewerkt:
Een kameraad van me had een oude GSX1100 waarbij de knipperlichten niet helemaal normaal werkte.
Ze bleven eerst een seconde uit en daarna gingen ze aan. Normaal is dat ze eerst aan gaan en dan uit.
Dit had tot gevolg bij snel invoegen / van baan veranderen dat hij ze wel gebruikte, maar alweer uitzette voordat ze ook maar hadden gebrand.
 
ik gebruik ze want ik
lmaa.gif
mensen die ze niet gebruiken..
 
Alleen als er andere verkeersdeelnemers in de buurt rijden, als ik ergens alleen rij, dan niet.
 
Doe richting aangeven tegenwoordig onbewust. Part of the job. Zeker als je lekker aan het \'toeren\' bent met een paar snelle jongens in je achterlicht.

In Italie steken motorrijders hun linkerhand kort uit als ze op de autostrada naar de linker rijstrook willen gaan. Maak dan meteen plaats, want ze rammen meteen binnen. Moeten we in Nederland ook massaal gaan doen.
 
In Italie steken motorrijders hun linkerhand kort uit als ze op de autostrada naar de linker rijstrook willen gaan. Maak dan meteen plaats, want ze rammen meteen binnen. Moeten we in Nederland ook massaal gaan doen.

Gebeurd hier al in NL, alleen zonder dit hoe dan ook aan te geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan