Alu carter lassen of vervangen -

RIK@CB350K4

MF'er
14 apr 2003
154
0
Hilversum
Gisteren wou ik mijn ruilblok (eindelijk, meeste onderdelen liggen keurig klaar) gaan monteren en liep toch nog tegen een probleempje op.

De terugslagnok van de kickstarter is (deels) afgebroken |( , bij montage van de kickstarter blijkt dat er van de nok nog meer heel weinig van over is. Dat moet dus opgelast worden. Motorzaak in de buurt vertelt me dat dit een heel lastige klus is, weten er niemand voor, en hebben zelf slechte ervaringen met klassen van oude carters omdat de olie een reactie is aangegaan met het alu, dat daardoor erg lastig lasbaar is.

Ik zoek iemand/bedrijf die dit kan repareren. Als iemand positieve ervaringen heeft met een bedrijf in de buurt van Hilversum.......graag !

nb: ik zag een posting van ene ceebee, zonder mailadres.

Ook een optie: een ander carter voor een CB350k4 uit ’73
(motornr beginnend met CB350E-)maar dat zou te mooi zijn.....

Rik
 
is het niet mogelijk er een gaatje teboren draad tetappen en er een bout teplaatsen,of in het geboorde gat een staafje aluminium te pluggen en aan de achterzijde grof vast te lassen of aan die kant in het staafje draad tappen en met boutje hem vastzetten? :)
 
Hebben ze volgens mij al eens geprobeerd, ik zie een schroefdraaf op een plek waar dat niet hoort. Misschien kan ik nog op een andere manier een "stop" maken, maar 't moet wel stevig worden, losse stukjes kan ik niet gebruiken, daar....

Ik hoop toch eerst nog op iemand die 't lassen aandurft....
 
alu lasser voor motorfietsen zit er een in valkenswaard (nb) adres weet ik (nog) niet. ik ben zelf ook lasser van beroep en weet dat van de kickstarter daar de onderdelen van gehard staal zijn en niet of heel moeilijk te lassen zijn, mijn advies om voor sloop onderdelen te gaan kijken evt ook voor het alu. een optie.
 
Gaat 't alleen over de rechter 'deksel' waar de koppeling in zit? Of echt om 1 vd carterhelften?

Ik zou iig eerst eens proberen aan ruildelen te komen. (zelf heb ik spul voor cb400f maar kweenie of dat bij jou gaat passen :? )
 
Bedankt voor de tips to zo ver:
* Nieuw is dit niet meer te krijgen in Nederland (David Silver in GB maybe)
* Ik ga wat rondbellen voor laswerk, begin in de buurt
* Wie weet vind iemand nog een sloopblok o.i.d.....
 
Bedankt voor de tips to zo ver:
* Nieuw is dit niet meer te krijgen in Nederland (David Silver in GB maybe)
* Ik ga wat rondbellen voor laswerk, begin in de buurt
* Wie weet vindt iemand nog een sloopblok o.i.d.....
 
Weet niet precies om wat voor een nokje het gaat, maar ijzer laat zich aardig op alu hardsolderen. In de koude techniek wordt dit nog wel eens gedaan.
Kan trillingen aan (compressors zijn niet echt trillingsvrij) komt echt niet los

Mijn clip-ons zijn ook hard gesoldeerd (zilversolderen?) Maat van me gedaan.
Moet je echt en carterhelft vervangen? Hoe zit dat met de kruk-as lagers?
Gaat niet altijd even goed als je twee verschillende carterhelften bij elkaar gaat gebruiken. Maar ik weet niet hoe jouw carterhelften gesplits worden dus misschien gaat dit voor jouw niet op.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren wou ik mijn ruilblok (eindelijk, meeste onderdelen liggen keurig klaar) gaan monteren en liep toch nog tegen een probleempje op.

De terugslagnok van de kickstarter is (deels) afgebroken |( , bij montage van de kickstarter blijkt dat er van de nok nog meer heel weinig van over is. Dat moet dus opgelast worden. Motorzaak in de buurt vertelt me dat dit een heel lastige klus is, weten er niemand voor, en hebben zelf slechte ervaringen met klassen van oude carters omdat de olie een reactie is aangegaan met het alu, dat daardoor erg lastig lasbaar is.

Ik zoek iemand/bedrijf die dit kan repareren. Als iemand positieve ervaringen heeft met een bedrijf in de buurt van Hilversum.......graag !

nb: ik zag een posting van ene ceebee, zonder mailadres.

Ook een optie: een ander carter voor een CB350k4 uit ’73
(motornr beginnend met CB350E-)maar dat zou te mooi zijn.....

Rik

Ik zou es kijken bij bv Muts in Soest voor een ander carter, beter dan laswerk.
suc6 :)
 
Ik wilde nog zeggen dat een carter prima te lassen is,ook al is het een 100-jarig oud beestje die altijd op vaagmerk-olie heeft gedraaid.
Maar ja: je hebt het al laten doen....
Elke goede alu-lasser weet met alu wel raad,dus ook jouw cartertje ;)
 
Heb cb750four gehad en ketting middendoor precies op de carterhelften geslagen.
Stukken uitgebroken. Blok uitelkaar gehaald en met de twee helften naar een machine fabriek gegaan. Voor twee metworsten en krat bier laten lassen.
 
Ik heb 22,5 E betaald (had op iets minder gerekend, maar ja, vooraf geen prijsafspraak gemaakt, en 't was meer werk dan ze vooraf hadden gedacht) en hij is steviger dan nieuw.

Alleen dat wegslijpen wordt nog een hele (dremel-) klus !
 
Terug
Bovenaan Onderaan