alu kennis?

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
Wie heeft kennis van het soort Alu waar de bovenpoten van een Usd van gemaakt wordt?
Mijn poten, usd poten!, zijn nl 5 cm te kort.

En ja..Carlo ken ik al *D
 
gietlegering zijn vaakslecht te lassen zeker als je de sterkte wil behouden.
Je kan een 5000 legering hebben deze hebben "van nature" al een bepaalde sterkte welke niet lager kunnen worden door lassen (niet veel)
De andere legering die al genoemd zijn, 6005a/AlMgSi0,7 6082/AlMgSi1, vallen inderdaad terug in waarde door toevoeging van warmte. Dit gebeurd al bij lagere temp zoals 30/40 graden (dus ook frezen) Het procentuele verlies in sterkte is afhankelijk van de temperatuur. Vaak wordt dus voor laswerk wat stevig moet blijven na het lassen een 5083 legering gebruikt. Je kan dit goed technisch laten anodiseren maar decoratief is wel een probleem (luipaardmtief/vlekken).
Voorvorkpoten worden ook wel van de 7xxx series gemaakt. In Nederland redelijk schaars dus behoorlijk duur.
Mocht je nog wat willen weten over alu dan hoor post je maar naar mijn e-mail.
 
gietlegering zijn vaakslecht te lassen zeker als je de sterkte wil behouden.
Je kan een 5000 legering hebben deze hebben "van nature" al een bepaalde sterkte welke niet lager kunnen worden door lassen (niet veel)
De andere legering die al genoemd zijn, 6005a/AlMgSi0,7 6082/AlMgSi1, vallen inderdaad terug in waarde door toevoeging van warmte. Dit gebeurd al bij lagere temp zoals 30/40 graden (dus ook frezen) Het procentuele verlies in sterkte is afhankelijk van de temperatuur. Vaak wordt dus voor laswerk wat stevig moet blijven na het lassen een 5083 legering gebruikt. Je kan dit goed technisch laten anodiseren maar decoratief is wel een probleem (luipaardmtief/vlekken).
Voorvorkpoten worden ook wel van de 7xxx series gemaakt. In Nederland redelijk schaars dus behoorlijk duur.
Mocht je nog wat willen weten over alu dan hoor post je maar naar mijn e-mail.


Dank je...zal ik zeker doen...Bij Fokker werkten we veel met 7075...dat bedoel je toch met 7XXX :}
 
waarom allemaal zo moeilijk als er vorkpoten ingekort of verlengt moeten worden doen we dat toch gewoon inwendig met de demper stang. Of je 5cm gaat halen hangt er om maar 3.5 a 4cm moet makkelijk gaan.
 
waarom allemaal zo moeilijk als er vorkpoten ingekort of verlengt moeten worden doen we dat toch gewoon inwendig met de demper stang. Of je 5cm gaat halen hangt er om maar 3.5 a 4cm moet makkelijk gaan.
Dat houd wel in dat je poten minder ver in elkaar steken waardoor de poten een stuk minder stabiel worden.
 
Dat zal idd wel meevallen.

Maar guzzigek, had je onderhand niet beter een complete voorvork kunnen kopen bij een verenfabrikant? :?


Waarvan :+ ...



Ik heb nu een complete vork, 2 losse poten en een set onderpoten...verkoop waarschijnlijk de complete vork minus de wielas en sloop de twee losse poten voor de de bouwen vork..de losse onderdelen die ik overhou gaan wel wel weer weg dus met no budget komt er dalijk best een leuke vork..
 
Terug
Bovenaan Onderaan