alu onderdelen moffelen/poedercoaten

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
Door een Kennis kan ik gratis mijn motor onderdelen laten moffelen. Nu heb ik het complete frame met de hand schoon gemaakt (dat duurde f*cking lang) & de achterbrug inclu paar andere onderdelen. Heb ik ergens gratis in een natronloog bad kunnen droppen.

Nu blijf ik met een paar kleine alu onderdelen zitten. Je kan ze niet in de natronloog droppen (kan alu niet tegen) & hij is waarschijnlijk te hoekig, om goed met de hand schoon te krijgen. Mischien moet ik deze onderdelen laten zandstralen. Maar ik weet niet of dat goed werkt met gemoffelde delen & wat de prijs ongever is.

Het 2e probleem is mischien de verf. Heeft alu een speciale poedercoating nodig??? Want ik zou voor die kleine speciale onderdelen dan uiteindelijk mischien nog de volle pont moeten betalen, terwijl ze niet zo gehavend zijn dat ik het waard vind.
 
Er zijn chemische behandelingen om alu te strippen.
Bel eens een anodiseur.
Of gebruik hier de zoekfunktie eens, ik heb al hele verhalen gepost over het coaten, anodiseren, beitsen etc...... (heb er nu zelf geen tijd voor)

Ach toch maar wat info
beste voorbehandeling is chromateren en daarna lakken(poedercoaten)

Belangrijk is dat je het alu licht aanbeitst. het krijgt dan een (mircoscopisch) ruw oppervlak wat de hechting bevorderd.

Nogmaals zoek hier effe, ik heb er zat over gepost.

Groeten en succes bikefeak
 
Terug
Bovenaan Onderaan