alu remleidingen

PAT!!

MF'er
24 jun 2001
106
0
Heeft er iemand ervaring met alu remleidingen.
Wat zijn de kosten?
Is er echt merkbaar verschil? :?

HELLdesker

MF veteraan
19 mei 2001
5.402
1
www.kika.nl
Ik neem aan dat je stalen remleidingen bedoeld ???

Bijvoorbeeld die van Spiegler of Goodridge ???
zoiets ???

Uhm ja die heb ik en ja, je merkt verschil en ja, zeker de moeite waard en ja, als je het geld er voor hebt doen.

Ohw uhm de kosten zijn ongeveer 200 a 250 piek voor een setje.

snelheidscontroleurs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-06-25 13:11 ]

PAT!!

MF'er
24 jun 2001
106
0
Thnx,ik dacht dat ze alu waren
mmmhhh moet het toch maar eens laten doen denk ik.

Yigal

MF veteraan
25 mei 2001
1.735
2
42
Leiden
Hoe ouder je motor is, hoe meer verschil je gaat merken (oude leidingen enzo). Ik heb op mijn CB350F ook een rvs leiding laten zetten en dat was echt een gigantisch verschil. Hij gaat er niet harder van remmen, maar je krijgt veel meer feeling over je remgedrag. Waardoor je vanzelf wer harder gaat remmen :) .

O ja, wat kostte dat?
Ik heb 'm gekocht voor één enkele schijf in het voorwiel. De kabel was echter in tweëen gedeeld, omdat de druksensor voor de achterrem in een aluminium casing zat midden in de leiding (op een vaste plek aan het frame).
Dus: 2 stukjes leiding, 4 koppelstukjes ,waarvan er één speciaal op maakt gemaakt was kostte 100,-. Vond ik wel een nette prijs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-25 15:59 ]

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
30.523
461
Ede (Gelderland)
www.motor-forum.nl
Ja, is mooie prijs.

Maar als het kan, altijd kant en klare set kopen, af fabriek!

Die passen gegarandeerd, en waarschijnlijk zijn die ook het beste.

Je kan het beste die van Goodridge pakken, die hebben een dun rubberen laagje om de leidingen, tegen beschadigingen.

Yigal

MF veteraan
25 mei 2001
1.735
2
42
Leiden
Ja, is mooie prijs.

Maar als het kan, altijd kant en klare set kopen, af fabriek!

Die passen gegarandeerd, en waarschijnlijk zijn die ook het beste.

Je kan het beste die van Goodridge pakken, die hebben een dun rubberen laagje om de leidingen, tegen beschadigingen.
Ooit een kant en klare set gezien voor een CB350 }) . Ik moest toch nieuwe leidingen en dacht toen maar doe maar die rvs units. Als ik dan toch wat koop, dan koop ik liever iets goeds.
Ik geef je geluik als je een kant en klare set kunt kopen, dan zou ik die geheid nemen. Helaas is dit niet altijd het geval.