alu remleidingen

Ik neem aan dat je stalen remleidingen bedoeld ???

Bijvoorbeeld die van Spiegler of Goodridge ???
zoiets ???

bl1.jpg



Uhm ja die heb ik en ja, je merkt verschil en ja, zeker de moeite waard en ja, als je het geld er voor hebt doen.

Ohw uhm de kosten zijn ongeveer 200 a 250 piek voor een setje.

_________________
Ik
worshippy.gif
mijn YZF-R1 waarmee ik lekker kan
crossy.gif
.
fuckyou.gif
snelheidscontroleurs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-06-25 13:11 ]
 
Hoe ouder je motor is, hoe meer verschil je gaat merken (oude leidingen enzo). Ik heb op mijn CB350F ook een rvs leiding laten zetten en dat was echt een gigantisch verschil. Hij gaat er niet harder van remmen, maar je krijgt veel meer feeling over je remgedrag. Waardoor je vanzelf wer harder gaat remmen :) .

O ja, wat kostte dat?
Ik heb 'm gekocht voor één enkele schijf in het voorwiel. De kabel was echter in tweëen gedeeld, omdat de druksensor voor de achterrem in een aluminium casing zat midden in de leiding (op een vaste plek aan het frame).
Dus: 2 stukjes leiding, 4 koppelstukjes ,waarvan er één speciaal op maakt gemaakt was kostte 100,-. Vond ik wel een nette prijs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-25 15:59 ]
 
Ja, is mooie prijs.

Maar als het kan, altijd kant en klare set kopen, af fabriek!

Die passen gegarandeerd, en waarschijnlijk zijn die ook het beste.

Je kan het beste die van Goodridge pakken, die hebben een dun rubberen laagje om de leidingen, tegen beschadigingen.
 
Ja, is mooie prijs.

Maar als het kan, altijd kant en klare set kopen, af fabriek!

Die passen gegarandeerd, en waarschijnlijk zijn die ook het beste.

Je kan het beste die van Goodridge pakken, die hebben een dun rubberen laagje om de leidingen, tegen beschadigingen.

Ooit een kant en klare set gezien voor een CB350 }) . Ik moest toch nieuwe leidingen en dacht toen maar doe maar die rvs units. Als ik dan toch wat koop, dan koop ik liever iets goeds.
Ik geef je geluik als je een kant en klare set kunt kopen, dan zou ik die geheid nemen. Helaas is dit niet altijd het geval.
 
Als je er vaak bent geweest zal je ook weten dat Hel en Magura daar ook hun km ters rvs leidingen vandaan halen.

Eerlijk is eerlijk.
Magneetje er tegen gehouden.
De Ali kleeft aanzienlijk pittiger op de banjo.
Als de Hel die op m.n harley zit.
En de Magura op mijn ktm.
Geen van allen zijn zuiver rvs of het moet 304 zijn en zijn familie.
Ik ben er blij mee.
En ja ik hou van een gokje.
Maar om bij voorbaat alles af te kraken wat uit china komt is koeiepoep.
20240308_174921.jpg
blauwe op de monkey 125 honda


20240308_174934.jpg

Gele en zwarte op de Harley xr1200.


20240308_174947.jpg

Blanke op de ktm 500exc
 
Klopt €5500 is best een smak geld voor zo'n motortje. Een Benelli TNT125 is een stuk goedkoper. Maar als je bv in de klasse van de CB500/CMX500 kijkt, zeg tot zo'n €8000, komen de Honda's uit de lage lonen landen. En daar is best wel bespaard op wat zaken. Niet zozeer op betrouwbaarheid maar inderdaad meer op zaken als dikte van het chroom, OEM banden en kettingen etc. Niets wat niet later te upgraden valt maar het is nu eenmaal een prijsklasse waarin geschraapt wordt.
 
Als je er vaak bent geweest zal je ook weten dat Hel en Magura daar ook hun km ters rvs leidingen vandaan halen.

Eerlijk is eerlijk.
Magneetje er tegen gehouden.
De Ali kleeft aanzienlijk pittiger op de banjo.
Als de Hel die op m.n harley zit.
En de Magura op mijn ktm.
Geen van allen zijn zuiver rvs of het moet 304 zijn en zijn familie.
Ik ben er blij mee.
En ja ik hou van een gokje.
Maar om bij voorbaat alles af te kraken wat uit china komt is koeiepoep.
Bekijk bijlage 1982116blauwe op de monkey 125 honda


Bekijk bijlage 1982117
Gele en zwarte op de Harley xr1200.


Bekijk bijlage 1982118
Blanke op de ktm 500exc
Het zijn staalomvlochten leidingen. Het werkende deel is een teflon slang. Of de buitenmantel magnetisch is zegt misschien iets over de cosmetische eigenschappen, niet over de technische kwaliteit.
 
Oh, Daar zou ik nooit aan denken, die dingen zijn voor mij verchroomd, verzinkt of vernikkeld. Ik zou er niet eens aan denken dat het RVS zou kunnen zijn. Hebben Japanners niet nog steeds van die groene banjo's?
 
Weet niet of het een goed idee was toen ik RVS banjo's en bouten gebruikte om mijn rubbere remleidingen te vervangen .
Zie nog steeds niets veranderen aan de Brembo's en ja afgelopen winter zijn ze los geweest zonder prblemen .
P.S.
Het is geen Remolie maar Rem vloeistof , olie stoot water af en remvloeistof neemt water op vandaar dat dat regelmatig moet verversen
 
Is het eigenlijk wel een goed idee, RVS banjos in aluminium remklauwen en dan wellicht ook nog met remolie ertussen?
In de praktijk geen enkel probleem, ik kies bij aftermarket remleidingen indien mogelijk altijd voor RVS, én RVS banjobouten wat jij eigenlijk bedoeld denk ik? Je remvloeistof niet op tijd vervangen, wat heel veel gebeurt, zorgt voor veel meer problemen, het vocht in de remvloeistof is wat zorgt voor corrosie waardoor alles vast komt te zitten.
 
Ik denk dat hij bedoelt de werking tussen rvs en alu.
Als daar pekel op komt en dat komt er want je remleidingen zitten laag.
Vreet het alu weg tov rvs het minst edele metaal verliest.
Corrosie maar dan ik agressieve vorm.

Screenshot_20240310_115535_Chrome.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan