Aluminium achtertandwiel verstandige keus ??

shiny

MF veteraan
25 dec 2004
22.311
7
Zevenaar
Ben bezig met mijn Ducati 999s hier en daar een beetje aan te passen en een van die dingen is de tandwieloverbrenging te veranderen.
Standaard had ik een 36 tands achtertandwiel en ik wil die veranderen naar een 37 tands tandwiel omdat hij in de hogere versnellingen wat moeilijk op toeren komt en om bij bv de beruchte kleine rondtondes wat makelijker in z'n 2 te kunnen nemen zonder weer terug te moeten naar z'n een.
Nu heb ik mijn achtertandwiel binnen gekregen maar die is van aluminium is dat wat betreft duurzaamheid wel een goede keuze??mijn motor heeft pas 4000 km gelopen vandaar dat ik niet een compleet nieuwe set gekocht heb .
Foto-OAN3JQZN.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben bezig met mijn Ducati 999s hier en daar een beetje aan te passen en een van die dingen is de tandwieloverbrenging te veranderen.
Standaard had ik een 36 tands achtertandwiel en ik wil die veranderen naar een 37 tands tandwiel omdat hij in de hogere versnellingen wat moeilijk op toeren komt en om bij bv de beruchte kleine rondtondes wat makelijker in z'n 2 te kunnen nemen zonder weer terug te moeten naar z'n een.
Nu heb ik mijn achtertandwiel binnen gekregen maar die is van aluminium is dat wat betreft duurzaamheid wel een goede keuze??mijn motor heeft pas 4000 km gelopen vandaar dat ik niet een compleet nieuwe set gekocht heb .
[afbeelding]
..ik denk dat het wel afhangt van het soort aluminium dat gekozen is voor dit tandwiel.. Ik ken iemand die er 90.000km mee heeft gedaan.. en in de 'racerij' worden ze ook veel gebruikt, licht & sterk.. dus ik zou er op vertrouwen dat het goed komt hoor !!
 
999S wat moeilijk op toeren :?

Dat andere punt kan ik me goed voorstellen.
Ik woon aan de grens met Duitsland en wil nog wel eens een volgas sessie doen O-) en dan merk je echt dat hij vooral in de 5 en 6de versnelling toch wel erug lang zijn en ik hoop dat het net genoeg is om dat te verhelpen , en niet het karakter [met groter achtertandwiel krijg je dus wel minder eindschot in het accelleren] en mijn motor heeft juist veel koppel maar in verhouding minder eindschot als een viercilinder.
heb het vandaag gemonteerd en ff alles goed schoongemaakt :9~ .
 
Is er maar een iemand die ervaring heeft met een aluminium achtertandwiel??
kan met voorstellen dat het vaker in de racerij gebruikt word ,maar daar hoeft het ook geen duizenden kilometers mee te gaan . ;)
Iemand nog wat ervaring ermee??
 
Terug
Bovenaan Onderaan