Aluminium deksels cylinders opknappen.

Finnie1967

Super Magna Fever!
8 jul 2019
54
8
Purmerend
Hoi, mijn nasm is Erik en ik ben nieuw hier op Motor-Forum. Ik heb afgelopen zaterdag een Supermagna uit 1987 gekocht waarvan de aluminium cylinderdeksels flinke corrossie hebben (zie foto’s).

Hebben jullie eventuele tips hoe dit weer een beetje knap te krijgen is? Ik durf er niet met schuurpapier e.d. overheen te gaan, omdat ik niet weet of de corrossie dan weer terugkomt/sneller gaat..

Ik hoor graag de reacties, alvast hartelijk bedankt!

Groet Erik
 

Bijlagen

  • B7B77E7E-7F34-407A-8DD2-96754812CAFC.jpeg
    B7B77E7E-7F34-407A-8DD2-96754812CAFC.jpeg
    104,1 KB · Weergaven: 21
  • 473A4E61-C119-4052-B465-1BCFDF9D813D.jpeg
    473A4E61-C119-4052-B465-1BCFDF9D813D.jpeg
    103 KB · Weergaven: 22
Mag ik vragen waarom je de deksels niet eerst geprobeerd hebt met Diesel. Lijkt me makkelijker dan wat je nu hebt gedaan.
De deksels hadden zulke grote “bloemkolen) dat de complete laklaag was aangetast, leek me beter die helemaal te verwijderen en niet een beetje schoon te maken zodat het er misschien nog niet uit zag...
 
Kan je aangeven hoelang je de te reinigen alu delen in de diesel moeten liggen.

Ook niet belangrijk, kan je in het "week proces" verschillen van stadia zien?
Ze hoeven niet in de diesel te liggen. Gewoon insmeren met diesel is voldoende. Je kan na een dag al een dag al een redelijk resultaat krijgen. Maar dat zie je pas als je na de dag gaat poetsen met een doek. Als je het nog niet mooi genoeg vind kan je er gewoon we wat smeren. Ik denk dat je na een week wel het maximale resultaat hebt bereikt.

Pas als je tevreden bent wassen.
 
Ze hoeven niet in de diesel te liggen. Gewoon insmeren met diesel is voldoende. Je kan na een dag al een dag al een redelijk resultaat krijgen. Maar dat zie je pas als je na de dag gaat poetsen met een doek. Als je het nog niet mooi genoeg vind kan je er gewoon we wat smeren. Ik denk dat je na een week wel het maximale resultaat hebt bereikt.

Pas als je tevreden bent wassen.
Top, als ik uit het ziekenhuis ben zal ik mij op deze items storten. 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan