In mijn testgeval gaat het om motorblokken en de bijhorende lagers, dus o.a. ook de kogellagers van de diverse assen.
Maar straks gaat het om wiel, achterbrug (link) en balhoofdlagers / lagerschalen.
Heb wel vaker een lager getrokken maar dat is lang geleden, nu dus weer even het gevoel te pakken krijgen met wat loze onderdelen.
Ik vermoed en hoop dat herstel niet nodig is, maar even info inwinnen kan nooit kwaad.
Het is en blijft hobby, sommige dingen moet je gewoon doen.
Heb wel eens een balhoofdlager vervangen in een stalen frame, maar nog niet in aluminium, wat toch met wat meer precisie moet gebeuren.
Demontage is overigens wel begonnen, net de wiellagers er uit gehaald zonder problemen (andere trekker geleend), morgen de nieuwe er in.
Net losgehaald en schoon gemaakt: Voorwiel, voorvorken, stuur, T-stuk, kroonplaat en de omgeving ontvet.
Alleen wiellagers er uit gehaald.
Morgen verwacht ik de lagers binnen en dan kan ik rustig beginnen met het laatste stukje demontage en dan opbouwen.
Geen haast want het is toch hondenweer.