Aluminium onderdelen spuiten

Steffie1990

MF'er
11 apr 2013
136
0
Kortgene
Beste medeforummers!

Op mijn motor zitten allerlei rode aluminium accessoires, (zoals olivuldop, bobbins, ventieldopjes e.d.) Door het weer alsmede dat het goedkope chineese meuk is verkleurd dit langzaam naar roze.

Nu de vraag waarmee kan ik het weer een fel rood kleurtje geven en dat het langdurig bestand is tegen de weersomstandigheden e.d.? Wat heb ik nodig en hoe begin ik eraan?

Ik wil het graag zelf proberen aangezien het maar kleine dingetjes zijn.
 
ja en ja :+

je kan de geanodiseerde laag eraf halen, dan word is het blank alu en dan polijsten en laten glimmen.... of niet

opnieuw anodiseren van die paar dingetjes kost je waarschijnlijk meer dan nieuw bestellen van die goeiekope ebay/china meuk

Ah bedankt, anodiseren klinkt ook best wel link om te doen. Laat ik het gewoon zoals het is. wordt het op den duur toch allemaal roze!
 
Beste medeforummers!

Op mijn motor zitten allerlei rode aluminium accessoires, (zoals olivuldop, bobbins, ventieldopjes e.d.) Door het weer alsmede dat het goedkope chineese meuk is verkleurd dit langzaam naar roze.

Nu de vraag waarmee kan ik het weer een fel rood kleurtje geven en dat het langdurig bestand is tegen de weersomstandigheden e.d.? Wat heb ik nodig en hoe begin ik eraan?

Ik wil het graag zelf proberen aangezien het maar kleine dingetjes zijn.

Polyurethaan verf is UV bestendig en zal niet verbleken. Ik weet niet of dat zo te koop is in 2k spuitbusjes.
 
Ik moest het even googlen wat het betekende.

Ik heb nog eens teruggekeken bij de omschrijving van een van de gekochte producten, hierbij staat dat ze al geanodiseerd zijn. Gebeurt verkleuren altijd na verloop van tijd, of is dit geanodiseerd op een goedkope/chineese manier?
Anodiseren is eigenlijk een kleurloos proces. Je aluminium wordt er alleen mat van. Maar door in het bad een kleurtje te doen krijgt je aluminium ook een kleurtje.
Als je waterverf in het bad doet zal dit vanzelfsprekend sneller verbleken dan wanneer je hoogwaardige kleurstof toevoegt.
Je kunt het goed zien bij professionele hydraulische leidingen, daar zijn de zeskanten gekleurd geanodiseerd en blijven dat ook, ondanks dat er steeksleutels opgezet worden.

Je kunt anodiseren ook in je eigen keukentje doen, is dat een optie? Gewoon als hobby voor erbij.
 
Anodiseren is eigenlijk een kleurloos proces. Je aluminium wordt er alleen mat van. Maar door in het bad een kleurtje te doen krijgt je aluminium ook een kleurtje.
Als je waterverf in het bad doet zal dit vanzelfsprekend sneller verbleken dan wanneer je hoogwaardige kleurstof toevoegt.
Je kunt het goed zien bij professionele hydraulische leidingen, daar zijn de zeskanten gekleurd geanodiseerd en blijven dat ook, ondanks dat er steeksleutels opgezet worden.

Je kunt anodiseren ook in je eigen keukentje doen, is dat een optie? Gewoon als hobby voor erbij.

Ik weet niet of ik dat wel zie zitten anodiseren. Ik ken mezelf met experimenteren, straks is me keuken weg :')
 
Laatst bewerkt:
rood is volgens mij ook de minst stabiele kleur als ik het goed onthouden heb. oftewel het is de kleur die het makkelijkst bleek wordt door zonlicht. ik weet niet waar het aan licht ik weet alleen dat je veel meer oudere rode auto's ziet die helemaal verbleekt zijn als welke andere kleur ook. en ook dat mijn huidige huis dat verschillende roodtinten heeft en ook moet houden van de architect veel vaker geschilderd moet worden als mijn vorige woning die van de architect blauw moest blijven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan