aluminium & stalen tank plamuren?

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.081
10.974
nultwintig
welk spul (plamuur) kan ik dan het beste gebruiken?
en welke grondverf is daarna weer het beste?

ik heb zinkverf op mn stalen tank gespoten, dit zal er (denk ik) af moeten om de boel weer netjes strak te maken?
en moet ik daar dan weer andere plamuur voor gebruiken of is allebastine ook goed?


vast dank voor uw bericht,
 
Mijn ervaring met alabastine op een stalen tank is dat je dit opzich wel mooi krijgt, maar de randen worden zichtbaar binnen 1-2 jaar ongeveer. Wordt vervolgens steeds lelijker.
 
Hoi ben huisschilder van beroep maar heb ook al een aantal herstelling uitgevoerd op metaal zoals tanken.
Bij diepe blutsen kun je eerst proberen de bluts er zoveel mogelijk mechanisch uit te krijgen.
Bijvoorbeeld een rondel op de bluts te puntlassen zodat je een punt hebt waar je kan aan trekken.
Vooral tank niet onder druk zetten met perslucht of zo .
Blut ging eruit maar tank was onderaan hellemaal vervormt heb ik op de harde manier geleerd.

Na de bluts zoveel mogelijk te hebben verwijderd ( hoe minder plamuur hoe beter)kan je beginnen met plamuren.
Uiteraard tweecomponenten polyesterplamuur ALTIJD toepassen op bloot metaal.
Bijschuren met schuurpapier en schuurblok.
Na het schuren kan je beginnen met het aanbrengen van een spuitplamuur nodig om de randjes van de polyesterplamuur te verbergen krijgt anders inderdaad na 1 a 2 jaar aftekening van de gerepareerde plekken.
Daarna gronden en aflakken.
Lijkt misschien veel werk maar valt best hoor
Is uiteraard mijn werkwijze en ga niet beweren dat dit de beste is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan