Aluminium tank voor een BMW caferacer gezocht

kees59

Rookie
18 apr 2011
23
5
Motorvrienden
Ik ben een BMW R80 uit 86 aan het ombouwen tot een caferacer.
Voor dit project ben ik op zoek naar een tank van aluminium.

Deze moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
* Heel en in goede staat.
* Rond van vorm (geen hoekig ding)
* Uiteraard passend of passend te maken.

Je kunt ze wel nieuw bestellen maar dit duurt maanden en maanden en dan nog de vraag
of het wordt geleverd en is wat je hebt gevraagd en verwacht.

Wie weet er wat te koop dat aan bovenstaande voldoet tegen een redelijke prijs?

Kees
full
 
Motorvrienden
Ik ben een BMW R80 uit 86 aan het ombouwen tot een caferacer.
Voor dit project ben ik op zoek naar een tank van aluminium.

Deze moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
* Heel en in goede staat.
* Rond van vorm (geen hoekig ding)
* Uiteraard passend of passend te maken.

Je kunt ze wel nieuw bestellen maar dit duurt maanden en maanden en dan nog de vraag
of het wordt geleverd en is wat je hebt gevraagd en verwacht.

Wie weet er wat te koop dat aan bovenstaande voldoet tegen een redelijke prijs?

Kees[afbeelding]


Kees, het gaat leuk worden met al die BMW-caferacers. Maar waarom een alu-tank die een vemogen kost. Of mag het wat kosten? Tank 650+ euro?? Zitje 250+ euro??
Genoeg aanbieders 12weken levertijd!
 
Ik zou MP afstruinen voor een mooie tank van desnoods een ander merk/model. Scheelt je heel veel kosten en je kunt er zeker wat leuks vinden.
 
Flattwinnen / Genisiz
Op Marktplaats is echt niks te koop. Wel een paar aanbieders die nieuw maken maar zoals gezegd zie ik dit niet zitten. Inderdaad mag het best wat kosten hoewel ik 650 voor een tank ruim teveel vindt. Ben benieuwd of ik nog wat vindt dat me aanstaat. Zie foto, zoiets moet het worden!
Kees
bmw-r-65-sport-benzine-zwart-001--2430666-Medium.jpg
 
Ik kan je niet aan een tank helpen, maar heb je meer info over die BMW op dat plaatje?
 
Flattwinnen / Genisiz
Op Marktplaats is echt niks te koop. Wel een paar aanbieders die nieuw maken maar zoals gezegd zie ik dit niet zitten. Inderdaad mag het best wat kosten hoewel ik 650 voor een tank ruim teveel vindt. Ben benieuwd of ik nog wat vindt dat me aanstaat. Zie foto, zoiets moet het worden!
Kees[afbeelding]

Ga er maar van uit dat deze tank die hier opzit meer gekost heeft als die hem special heeft laten maken. :Y
De kans dat je een dergelijke tank (die ook nog netjes op je fiets past!) tegen komt is wel heel klein.
Succes! :+
 
Motorvrienden
Ik ben een BMW R80 uit 86 aan het ombouwen tot een caferacer.
Voor dit project ben ik op zoek naar een tank van aluminium.

Deze moet aan de volgende voorwaarden voldoen:
* Heel en in goede staat.
* Rond van vorm (geen hoekig ding)
* Uiteraard passend of passend te maken.

Je kunt ze wel nieuw bestellen maar dit duurt maanden en maanden en dan nog de vraag
of het wordt geleverd en is wat je hebt gevraagd en verwacht.

Wie weet er wat te koop dat aan bovenstaande voldoet tegen een redelijke prijs?

Kees[afbeelding]

Ben bang dat je er veel over moet gaan "dromen" gezien je vraagstelling :$
Met alle respect voor je "project" ............het wordt bestellen/wachten en vooral heel diep in de buidel tasten.............
Heb je enig idee hoeveel uren er in gaan zitten in de vormgeving van een tank in je eigen voorbeeld :? Daarna moet het ook nog worden gelast en gepolijst |(

Maar je hebt het zelf al gepost.................lange levertijd.......
Trouwens..........de K-serie van BMW heeft alu tanken...............misschien eens kijken
of er iets pas te maken is...........daarna poetsen tot het alu te voorschijn komt ..... :Y
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat je er veel over moet gaan "dromen" gezien je vraagstelling :$
Met alle respect voor je "project" ............het wordt bestellen/wachten en vooral heel diep in de buidel tasten.............
Heb je enig idee hoeveel uren er in gaan zitten in de vormgeving van een tank in je eigen voorbeeld :? Daarna moet het ook nog worden gelast en gepolijst |(

Maar je hebt het zelf al gepost.................lange levertijd.......
Trouwens..........de K-serie van BMW heeft alu tanken...............misschien eens kijken
of er iets pas te maken is...........daarna poetsen tot het alu te voorschijn komt ..... :Y


Ik wilde het net zeggen.
De k-serie van bmw heeft ok alu tanks, kwa model zijn die ook wel aardig voor een caferacer. Zo'n ding kaalhalen en polijsten geeft waarschijnlijk ook een mooi effect, al zit je dan wel met de enorme originele tankdop..

Bij rocket caferacer parts hebben ze alu tanks tekoop, 650e p.s...
 
Ben bang dat je er veel over moet gaan "dromen" gezien je vraagstelling :$
Met alle respect voor je "project" ............het wordt bestellen/wachten en vooral heel diep in de buidel tasten.............
Heb je enig idee hoeveel uren er in gaan zitten in de vormgeving van een tank in je eigen voorbeeld :? Daarna moet het ook nog worden gelast en gepolijst |(

Maar je hebt het zelf al gepost.................lange levertijd.......
Trouwens..........de K-serie van BMW heeft alu tanken...............misschien eens kijken
of er iets pas te maken is...........daarna poetsen tot het alu te voorschijn komt ..... :Y

:Y

bmw_alu1.jpg
 
Flattwinnen / Genisiz
Op Marktplaats is echt niks te koop. Wel een paar aanbieders die nieuw maken maar zoals gezegd zie ik dit niet zitten. Inderdaad mag het best wat kosten hoewel ik 650 voor een tank ruim teveel vindt. Ben benieuwd of ik nog wat vindt dat me aanstaat. Zie foto, zoiets moet het worden!
Kees[afbeelding]
Vind 650E voor een alu-tank helemaal niet duur.
@maddox: levertijd meer dan 40 weken!

Greetz, Q
 
Laatst bewerkt:
Nog even een Quote van de tankshop:

DO YOU WANT TO LEARN TO MAKE TANKS?

If you are looking for a change in lifestyle or are looking for a new business opportunity and are good at practical applications then this could be the ideal opportunity for you.

OPTION 1

For £50,000 you can buy yourself the chance of a lifetime.
You can come and work with master tank maker John Williams for up to 6 months.
He will show you the whole tank making process from design to completion.
He will also introduce you to the machinery you require, how to weld and how to finish the tanks.

OPTION 2

For £100,000 you can experience the above and also earn the right to use 'The Tank Shop'® name.
You will be supplied with all the machinery you need to make tanks.
You would need a workshop approximately 10m x 5m to house the equipment and the space is enough for 2 people to work in comfortably.

The difference with 'Option 2' is that John Williams will come to your work shop any where in the world for up to 6 months and train you or your workers to make tanks.

Applicants would be responsible for all transportation costs of equipment, travel and accommodation expenses involved.

Any business agreement will be covered by a document drawn up between the Applicant, John Williams and a Solicitor and will be legally binding.

If you want to change your life, all this is only money and a phone call away.

How hard do you want to work for the rest of your life?

To discuss the 'Options' call John Williams


Greetz, Q
 
Eric Casius! Even googelen en je vindt 'm hier: home.kpn.nl/robpijl/

Hij heeft in het verleden deze tank voor me gemaakt. Kost een paar centen, maar dan heb je wel wat moois. Mooier dan WBO, daz zeker!
full
 
Miob
De BMW van de foto staat te koop, volgens mij op Marktplaats,anders ff via Google proberen.
Bedankt voor alle reacties, ga kijken waar ik iets mee wil en kan.
59kees
 
Een tank maken kruipt gewoon heel erg veel tijd in en tijd is geld. Zeker als er veel rondingen in zitten.
kijk hier bijvoorbeeld maar:

Réservoir aluminium

Ik ben zelf ook een alu tank aan het bouwen voor een racertje:

full

full

full

full

full


Bodem moet er nog in en dan nog wat afwerken.
Hier zitten wel minder rondingen in. Ik heb ook geen engels wiel gebruikt. Enkel bolhamertje en wat houten mallen.
 
Een tank maken kruipt gewoon heel erg veel tijd in en tijd is geld. Zeker als er veel rondingen in zitten.
kijk hier bijvoorbeeld maar:

Réservoir aluminium

Ik ben zelf ook een alu tank aan het bouwen voor een racertje:


Bodem moet er nog in en dan nog wat afwerken.
Hier zitten wel minder rondingen in. Ik heb ook geen engels wiel gebruikt. Enkel bolhamertje en wat houten mallen.

Knap! moet je voor je zelf beginnen ;)
 
Anton
Knap werk!
Inmiddels heb ik een tank van een 5 serie van BMW gekocht. Mooie retro tank met chromen zijpanelen en aluminium tankdop. Maar........................eenmaal drop istie mij te klein. Alles begint weer van voor af aan. Weer op zoek en deze in de verkoop.

59Kees
 
Word toch een one-off dus,is gewoon de enigste manier om het perfect passend te krijgen en zo te maken zoals jij het wil.
Maar dan ben je niet voor een habbekrats klaar nee. ;)
 
Anton
Knap werk!
Inmiddels heb ik een tank van een 5 serie van BMW gekocht. Mooie retro tank met chromen zijpanelen en aluminium tankdop. Maar........................eenmaal drop istie mij te klein. Alles begint weer van voor af aan. Weer op zoek en deze in de verkoop.

59Kees

Wat wil je voor de /5 tank hebben? En kan je misschien wat foto's sturen naar mijn mail?

voor de rest kan ik je niet verder helpen, de bekende adressen zijn hier al genoemd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan