aluminium velgen

capricorn-46

MF veteraan
8 mrt 2009
1.121
64
Wijhe
hoi
ik heb aluminium velgen hoe krijg ik daar de banden vanaf zonder de velgen te beschadigen .
is dat makkelijk zelf te doen of kan je het beter door een motorzaak laten doen
full
 
Gezien de fantastische staat van de motor zou het erg jammer zijn als je de velgen zou beschadigen.
Als je weet hoe je een fietsband verwijderd (op de juiste manier ) dan moet dit ook lukken.
Desnoods gebruik je velgbeschermers die je over de velgrand zet waar je je bandenlichters gaat gebruiken.
 
Gezien de fantastische staat van de motor zou het erg jammer zijn als je de velgen zou beschadigen.
Als je weet hoe je een fietsband verwijderd (op de juiste manier ) dan moet dit ook lukken.
Desnoods gebruik je velgbeschermers die je over de velgrand zet waar je je bandenlichters gaat gebruiken.
:^
 
ik had al wat gesprekstof verwacht maar dit :N
de motor waar de velg aan zit is een cb500k2 en wordt omgebouwd naar een CAFERACER *O* dussssss ik wil de velgen heel houden maar de band moet eraf daarna gaan ze naar haan wheels toe dus heren ....
 
Ik zie in je profiel staan, dat je uit Hoogeveen komt, je mag wel langskomen, om even van mijn gereedschap gebruik te maken. Ik heb een oude handmatige bandenwisselaar, maar wel met pneumatische hielafdrukker. Verder heb ik eventueel nog wel een beter stuk remtang, waarvan de nippel los zit. Als de band overigens door ouderdom heel stug is, dan is doorzagen mischien een betere optie.

Als ik de foto zo bekijk, dan heb je nog wel wat werk, voordat er een glimmende caferacer staat.
Butt who cares, de mijne ben ik al 3 jaar mee bezig. :+

O en in het brikken en klassieker gedeelte is veel kennis over oude CB' s aanwezig, dus is het denk ik wel de moeite om daar ook eens te kijken
 
Laatst bewerkt:
Mooi draadeindje houd de klauw wel op zijn plek. Tijd voor een complete demontage en veel herstelwerkzaamheden vrees ik. suc6 met het opknappen en ja de rest is hierboven al wel gezegd :P
 
Mooi draadeindje houd de klauw wel op zijn plek. Tijd voor een complete demontage en veel herstelwerkzaamheden vrees ik. suc6 met het opknappen en ja de rest is hierboven al wel gezegd :P


Dat i.d.d. niet originele boutje, gebruik je alleen om de speling van de klauw ten opzichte van de schijf te stellen. Het is een zwevende remklauw, weer wat anders als zwevende remschijven.


Met wat aandacht en flink veel poetsen e.d kan je van een oud cb 'tje weer heel wat moois maken, je moet redelijk woest met zo'n oud beestje omspringen, voordat hij niet meer te redden is.
 
eindelijk serieuse berichten :+
de motor is al helemaal uit elkaar en al het overbodige is eraf geslepen en frame wordt komende tijd verlast en dan is het tijd voor opbouwen naar dit toe
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan