4strokerules
MF veteraan
Moet een voetpakking van 2 mm dik maken omdat er een krukas met langere slag in mijn blok komt. Welke kwaliteit aluminium kan ik hier het beste voor gebruiken ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik zou gewoon gebruiken wat ik liggen heb, welke soort dat dan is zou me niet uit maken
indien je het als vulplaat gebruikt met 2 pakkingen misschien, maar wanneer je het als daadwerkelijke pakking wil gebruiken is het een ander verhaal.ik moet janbros gelijk geven, zou ik ook doen.
het is alleen maar ter opvulling
ik zou ook pakken wat er op de plank lag....
ik moet janbros gelijk geven, zou ik ook doen.
het is alleen maar ter opvulling
ik zou ook pakken wat er op de plank lag....
en daardoor gaan dingen mis.In het verleden vaak gedaan met Honda OHC 1 pitters (toen er nog geen 150cc "bami" blokjes waren).
Ik gebruikte wel altijd 2 zeer dunne papieren pakkingen aan weerszijden van de aluminiumpakkingspacer (die daardoor van bijna iedere legering / kwaliteit kon zijn).
en daardoor gaan dingen mis.
waarom noem jij het dan pakking?Als je bewust een harde, herbruikbare aluminium legering gebruikt is het toch een spacer en geen pakking?
waarom noem jij het dan pakking?
het gaat om een cilinder die met korte tapeinden op het carter vastzit de kop zit ook weer met tapeinden op de cilinder vastvoor de volledigheid, ik zou een spacer gebruiken. Alleen bij een cilinder die apart van de kop vast gezet wordt kan je denken aan een dikke alu pakking. Anders teveel gelul met uitzetting en krimpen warm/koud.
bedenk wel dat bij gebruik spacer de 2 voetpakkingen samen net zo dik moeten zijn als de oude enkele voetpakking indien de dikte van de spacer exact gelijk is aan de helft van de langere slag.
Heb je dat toevallig liggen ?1050 of 1050A
prima, maar reken de dikte van de orginele pakking mee als je het als pakking gaat gebruikenhet gaat om een cilinder die met korte tapeinden op het carter vastzit de kop zit ook weer met tapeinden op de cilinder vast
Heb je dat toevallig liggen ?
Is dit nu een nonchalance antwoord of een reactie gebaseerd op materialen kennis inzake
wat is t verschil ?Gaat het nou een spacer op het carter worden of eentje onder de cilinder?
Dit vanwege de rubberen ring die onder de cil zit.
Wie is hem ?En is het geen optie om hem met een klein beetje vloeibare pakking op het carter te zetten?
Zo nee, waarom dan niet?