Aluminium voetpakking

Jij hebt er ook geen oliekanalen door lopen waarschijnlijk.

ik ken alu spacers onder het cilinderblok alleen als spacer tussen twee voetpakkingen bij een viertakt, meestal turbo-toepassingen.
 
ik moet janbros gelijk geven, zou ik ook doen.
het is alleen maar ter opvulling
ik zou ook pakken wat er op de plank lag....
indien je het als vulplaat gebruikt met 2 pakkingen misschien, maar wanneer je het als daadwerkelijke pakking wil gebruiken is het een ander verhaal.
 
:^

je zal een aluminium legering moeten gebruiken die net zo "kneedbaar" is als het koper van een koperen voetpakking, om de oneffenheden in de blokdelen te vullen en een goede afdichting te verzorgen. Daarnaast letten op een juiste oppervlakte hardheid en ruwheid (als je een snel oxiderende aluminium legering gebruikt met een dikke harde oxide laag op het aluminium, kan dit nadelig zijn voor de afdichting)

Een zuivere soort zoals al eerder genoemd de 1050(A) is dan de juiste keuze
 
Laatst bewerkt:
In het verleden vaak gedaan met Honda OHC 1 pitters (toen er nog geen 150cc "bami" blokjes waren).

Ik gebruikte wel altijd 2 zeer dunne papieren pakkingen aan weerszijden van de aluminium pakking (die daardoor van bijna iedere legering / kwaliteit kon zijn).
 
In het verleden vaak gedaan met Honda OHC 1 pitters (toen er nog geen 150cc "bami" blokjes waren).

Ik gebruikte wel altijd 2 zeer dunne papieren pakkingen aan weerszijden van de aluminium pakking spacer (die daardoor van bijna iedere legering / kwaliteit kon zijn).
en daardoor gaan dingen mis.
 
en daardoor gaan dingen mis.


Correct! My bad. Voor de volledigheid en "het nieuwe techniek topic gebeuren";

Wanneer er een niet / onvoldoende samendrukbaar materiaal gebruikt wordt betreft het een spacer en geen pakking. Voordeel daarvan is dat een spacer herbruikbaar is.
 
Laatst bewerkt:
voor de volledigheid, ik zou een spacer gebruiken. Alleen bij een cilinder die apart van de kop vast gezet wordt kan je denken aan een dikke alu pakking. Anders teveel gelul met uitzetting en krimpen warm/koud.

bedenk wel dat bij gebruik spacer de 2 voetpakkingen samen net zo dik moeten zijn als de oude enkele voetpakking indien de dikte van de spacer exact gelijk is aan de helft van de langere slag.
 
Laatst bewerkt:
voor de volledigheid, ik zou een spacer gebruiken. Alleen bij een cilinder die apart van de kop vast gezet wordt kan je denken aan een dikke alu pakking. Anders teveel gelul met uitzetting en krimpen warm/koud.
het gaat om een cilinder die met korte tapeinden op het carter vastzit de kop zit ook weer met tapeinden op de cilinder vast
bedenk wel dat bij gebruik spacer de 2 voetpakkingen samen net zo dik moeten zijn als de oude enkele voetpakking indien de dikte van de spacer exact gelijk is aan de helft van de langere slag.
 
Laatst bewerkt:
full


Dit idee maar dan dunner deze is 5 mm dik.
 
Laatst bewerkt:
Is dit nu een nonchalance antwoord of een reactie gebaseerd op materialen kennis inzake

enige nonchalence misschien uit pure gewente omdat ik nooit gewoon een spacer zou gebruiken zonder papieren dichtingen. heb ze in een 5-tal verschillende diktes liggen om zowat alles tussen 0.2 en 1 mm te kunnen maken. is bv essentieel om de squish van een 2-takt juist te krijgen.
 
Gaat het nou een spacer op het carter worden of eentje onder de cilinder?
Dit vanwege de rubberen ring die onder de cil zit.

En is het geen optie om hem met een klein beetje vloeibare pakking op het carter te zetten?
Zo nee, waarom dan niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan