4strokerules
MF veteraan
Moet een voetpakking van 2 mm dik maken omdat er een krukas met langere slag in mijn blok komt. Welke kwaliteit aluminium kan ik hier het beste voor gebruiken ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hem is die aluminium voetwat is t verschil ? Wie is hem ?
Voor die rubberen ring blijft toch ruimte genoeg ?Hem is die aluminium voetpakkingspacer waar je topic over gaat.
Het verschil erop of eronder is die rubberen ring, maar dat schreef ik al bij.
Maar je kunt die dingen toch vast kant en klaar kopen ,als ik iets heb geleerd sinds ik ook zon ding rijd is dat alles er voor te koop is in tig verschillende versies
Moet die rubberen ring niet in een groef? En als de cilinder een O-ring heeft dan heb je toch geen papieren pakking nodig?Voor die rubberen ring blijft toch ruimte genoeg ?
Het verschil erop of eronder is die rubberen ring, maar dat schreef ik al bij.
Lijkt mij een goede optie. De O-ring is omdat de cilinder moet kunnen leven tov het carter. Als je de aluminium spacer vastplakt aan het carter kan je dit als een geheel zien. Dan is de groef in de cilinder voldoende en kan de spacer vlak blijven. Ik zie geen enkel voordeel om twee flexibele afdichtingen te maken.Gaat het nou een spacer op het carter worden of eentje onder de cilinder?
Dit vanwege de rubberen ring die onder de cil zit.
En is het geen optie om hem met een klein beetje vloeibare pakking op het carter te zetten?
Zo nee, waarom dan niet?
Zo dacht ik er ook over.Lijkt mij een goede optie. De O-ring is omdat de cilinder moet kunnen leven tov het carter. Als je de aluminium spacer vastplakt aan het carter kan je dit als een geheel zien. Dan is de groef in de cilinder voldoende en kan de spacer vlak blijven. Ik zie geen enkel voordeel om twee flexibele afdichtingen te maken.
DINGHet ding heeft toch uitwendige stoterstangen en olieleidingen? De cilinder is toch alleen een stalen bus met koelribben?
Zolang jij nog niet verteld om welke machine het gaat kan het van alles zijn.
Zolang jij nog niet verteld om welke machine het gaat kan het van alles zijn.
Maar wat is je doel met die langere slag?
Moet een voetpakking van 2 mm dik maken omdat er een krukas met langere slag in mijn blok komt. Welke kwaliteit aluminium kan ik hier het beste voor gebruiken ?
Zolang jij nog niet verteld om welke machine het gaat kan het van alles zijn.
Maar wat is je doel met die langere slag?~
Lijkt mij een goede optie. De O-ring is omdat de cilinder moet kunnen leven tov het carter.
Ik heb het eens op gezocht en een 0.20 base gasket kost 25€ voor een setje
Lijkt me dat daarvoor een topic maken onzin is
Ik heb het eens op gezocht en een 0.20 base gasket kost 25€ voor een setje
daarvoor koop je ettelijke vierkante meters pakingpapier in verschillende diktes ...
T4 is 2000 na verwarming, afschrikken en natuurlijke precipitatie. T3 is normaal. 6000 en 7000 zijn meestal T6. T0 bestaat niet, je zal O toestand bedoelen, met de letter O.Een zachte soort, T4 is de normale toestand, T0 is de zachtste, maar dat is kneedbaar, geen idee of er wat tussen zit eerlijk gezegt
Omdat de stalen cilinder een andere uitzettingscoefficient heeft als het aluminium carter. Als het niet kan leven breekt op termijn de seal. Pasbussen ken ik alleen van motoren met aluminium cilinders en oliekanalen door het cilinderblok.waarom zou dat moeten ?
en waarom worden er dan pasbussen gebruikt om cylinders op de exact juiste positie te hebben/houden. buiten bij wat brommertjes ken ik alleen cylinders met pasbussen.
schei es ff uit ik heb mensen voor minder een topic aan zien maken ik vind het best een goede technische vraag. en anders lees je er toch lekker overheen.