Aluminium zijkoffers Alutec

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
2.888
890
Ik ben aan het rondkijken voor aluminium zijkoffers voor een redelijke prijs.
Ze zullen alleen gebruikt worden voor trips/vakantie en ik wil er dus geen fortuin aan spenderen.
Ze moeten ook niet te groot zijn zodat mijn motor niet te breed wordt,ik kampeer niet dus mijn bagage is beperkt.
Voor de bevestiging aan de motor kan ik zelf zorgen.
Ik heb de zoekfunctie al wat gebruikt en kwam zo o.a. Därr en Heavy Duties tegen.
Heeft er iemand ervaring met Alutec ?
Ze lijken nogal op die van Därr vindt ik.
Bruikbare info over andere betaalbare merken/types zijn uiteraard ook welkom.

ALUTEC Motorradbox 32 L Motorradkiste Transportbox Gepäckträger Aluminium Kiste | eBay
 
en dan komty er nog bevestigingsmateriaal bij... en beugels.. en hoe duur ben je dan uit? Verder nette bakken.
Als ik koffers koop van €200 - 300 per stuk moet ik dat er ook nog bij kopen,dan ben ik toch wel een heel stuk duurder uit.
En ik wil de koffers monteren op de standaard dragers die op een Tracer zitten,dus veel moet ik dan niet kopen en er komt geen extra breedte bij van een lelijk rek. :P
 
Dit zijn dezelfde koffers als die van Därr. Ik heb met mijn transalp 28.000km gereden met deze bakken, oa ook naar de noordkaap waar het met bakken uit de lucht viel! Geen druppel komt er door! Bij de 32 liter koffers kun je die 'luxe' kunststof boodschappen tassen van 2 ,= euro gebruiken als binnentas, alles in 1x eruit: ideaal! Ik had wel 2 verstevigingsplaten gekocht bij Därr en heb die aan de ophang zijde aan de binnenkant geplakt met siliconenkit. Is wel van pas gekomen want ik heb de alp 2 x op de kant gelegd: een keer langzaam rijdend en een keer omgevallen. Door de versteviging niets geen schade of 'indeuk' Ook een slotje gekocht voor elke koffer. Je moet ze aan de binnenkant ook beplakken met kastfolie want door wrijving geeft aluminium af. Ik zeg doen, krijg je geen spijt van! ;)
ps Iedereen zei altijd: wat een knappe koffertjes zijn dat!
 
Duur zijn ze iig zeker niet. De meeste Alu koffers gaan al snel naar de 200-300 euro per koffer, en dan heb je nog niet eens het bevestigingsmateriaal.
 
Ik ben aan het rondkijken voor aluminium zijkoffers voor een redelijke prijs.
Ze zullen alleen gebruikt worden voor trips/vakantie en ik wil er dus geen fortuin aan spenderen.
Ze moeten ook niet te groot zijn zodat mijn motor niet te breed wordt,ik kampeer niet dus mijn bagage is beperkt.
Voor de bevestiging aan de motor kan ik zelf zorgen.
Ik heb de zoekfunctie al wat gebruikt en kwam zo o.a. Därr en Heavy Duties tegen.
Heeft er iemand ervaring met Alutec ?
Ze lijken nogal op die van Därr vindt ik.
Bruikbare info over andere betaalbare merken/types zijn uiteraard ook welkom.

ALUTEC Motorradbox 32 L Motorradkiste Transportbox Gepäckträger Aluminium Kiste | eBay

Deze koffers worden ook via ARO verkocht (tenminste, in het echt lijken ze er ontzettend sprekend op), maar dan een stuk goedkoper. Wat je dus kunt doen is een rekje daar kopen en zelf deze koffers er op monteren.

De koffers zelf heb ik niet gebruikt, maar een vriend van me heeft ze op z'n KTM zitten. N.a.v. zijn ervaringen zijn ze mij wat te dunwandig. Hij heeft er eens een waterfles (zo'n aluminium fles) in gedaan zonder iets anders en door het rond stuiteren zijn er deuken in de bodem gekomen, dus echt sterk zijn ze m.i. niet.

Ik heb zelf tweedehands Hepco & Becker koffers, maar als ik nieuw zou kopen zouden dat Heavy Duties koffers zijn :)
 
Ik heb onlangs de heavyduties gekocht en ben zeer tevreden over de kwaliteit, veel beter dan hepco en becker naar mijn mening. Naar bevestiging op jou model is het maar de vraag of zij een geschikt rek hebben. En voor de prijs kan je het niet laten natuurlijk.
full
 
Die van ARO zien er inderdaad net hetzelfde uit,maar dan duurder.
Harde voorwerpen los in een koffer steken is nooit een goed idee.
Een vriend heeft originele KTM koffers,en die heeft zelfs deuken van binnenuit in het topkoffer deksel,door rondvliegende voorwerpen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan