Alvast mijn Yoshimura verbouwd.

ZXRacer

MF'er
8 jul 2003
92
0
Assen
Mijn Yoshimura maakte te weinig geluid.
Terwijl een Joshi toch aardig wat kabaal zou moeten maken.
Er werdt me verteld dat het een kwestie was van "even" een db-killer eruit halen :z
Uiteindelijk maar de hele demper opengehaald, er bleek een schottendemper in te zitten. Is door mijn buurman vakkundig verwijderd en deze heeft gelijk maar een stukje geperforeerd plaatwerk gehaald, gerold wat gelast en gelext, en daarmee zelf een demper gebouwd. Weer een beetje isolatie materiaal erbij en ziehier het resultaat van een middagje zweten....

Voor de eerte keer gestart en even lekker staan :9~ bij het geluid.
Klinkt zoals het hoort, is denk ik niet meer helemaal street legal maar dat hoort ook helemaal niet bij een Yoshimura. Toch??

full
 
Mijn Yoshimura maakte te weinig geluid.
Terwijl een Joshi toch aardig wat kabaal zou moeten maken.
Er werdt me verteld dat het een kwestie was van "even" een db-killer eruit halen :z
Uiteindelijk maar de hele demper opengehaald, er bleek een schottendemper in te zitten. Is door mijn buurman vakkundig verwijderd en deze heeft gelijk maar een stukje geperforeerd plaatwerk gehaald, gerold wat gelast en gelext, en daarmee zelf een demper gebouwd. Weer een beetje isolatie materiaal erbij en ziehier het resultaat van een middagje zweten....

Voor de eerte keer gestart en even lekker staan :9~ bij het geluid.
Klinkt zoals het hoort, is denk ik niet meer helemaal street legal maar dat hoort ook helemaal niet bij een Yoshimura. Toch??

(Afbeelding)


Zou maar niet naar de eifel gaan :+ :X
 
Waarom kocht je em niet meteen open dan? :9

Toen ik deze motor kocht zat hij er al onder en vond het geluid altijd al een beetje 'mat'. Lang van gebaald en nu eindelijk aangepakt. Gelijk ook maar even het kontje en de knippers voor en achter aangepast. Die foto's wil ik binnenkort ff plaatsen in het ZXR750 topic.
 
Heb een open yoshi RS3 onder mijn zx7r zitten. Ik heb juist deze week een db-killer besteld. Doordat starks Assen en de buitenlandse ritjes er weer komen, ga ik het het er niet meer op wagen. Door de strengere controles is mij de pakkans te groot geworden. Suc6 met de uitlaat
 
ik heb dus hetzelfde probleem, ik rij op een TLR, zitten 2 rs'3 onder (carbon)
maar ik vind ze erg zacht klinken voor onder een dikke v-twin.
Vasily heeft dezelfde dempers, maar dan titanium, en die kon ze er zo uithalen, ik dus niet.
ik heb enkel geen handige buurman, en ikzelf kan het ook niet.
maar het irriteerd idd wel een beetje.

what 2 do?
 
ik heb dus hetzelfde probleem, ik rij op een TLR, zitten 2 rs'3 onder (carbon)
maar ik vind ze erg zacht klinken voor onder een dikke v-twin.
Vasily heeft dezelfde dempers, maar dan titanium, en die kon ze er zo uithalen, ik dus niet.
ik heb enkel geen handige buurman, en ikzelf kan het ook niet.
maar het irriteerd idd wel een beetje.

what 2 do?

ik zou er niets aan doen....Carbon onder een Twin gaat op den duur scheuren. Wat ik aanraad is je 2 dempers (nu ze nog in goede staat verkeren) verkopen als je dempers met wat meer geluid wilt.

Echter een maat van me had onder zijn TLR in het begin ook 2 carbon RS'3 onder zitten...die waren uitgefikt en dat geluid was echt heeeeel bruut!!!!

Alleen uitgefikte dempers onder een dikke twin als de TLR gaan niet zo lang mee! :X

Dus, of niets aan doen en wachten totdat ze een beetje uitgefikt zijn...geluid wordt dan wel steeds harder.
Of je verkoopt ze en vervang ze door een ander set, (neem dan geen Laser Duo-tech, die klinken totaal niet op een TLR). Veel te zacht! |(
 
ik zou er niets aan doen....Carbon onder een Twin gaat op den duur scheuren. Wat ik aanraad is je 2 dempers (nu ze nog in goede staat verkeren) verkopen als je dempers met wat meer geluid wilt.

Echter een maat van me had onder zijn TLR in het begin ook 2 carbon RS'3 onder zitten...die waren uitgefikt en dat geluid was echt heeeeel bruut!!!!

Alleen uitgefikte dempers onder een dikke twin als de TLR gaan niet zo lang mee! :X

Dus, of niets aan doen en wachten totdat ze een beetje uitgefikt zijn...geluid wordt dan wel steeds harder.
Of je verkoopt ze en vervang ze door een ander set, (neem dan geen Laser Duo-tech, die klinken totaal niet op een TLR). Veel te zacht! |(

Niet gaan lopen slijmen he.
;)

En ja, die RS3 deden het echt mooi! bij gas loslaten kreeg ik echt hoofdpijn van het gedreun, zooo lekkerrrr!!! Maar idd, die waren helemaal uitgefikt. Het carbon begon steeds verder te verkleuren, dus dempingswol zat er nog amper in.

*zucht*

Die goeie ouwe tijd... O-)
 
Ik heb dat probleem nu ook dus.........

Ik had een compleet systeem van BSM er onder hangen en dat maakte me ook te weinig DB s, zelfs met de db killer er uit.....

Toen flink wat geld neer gelegd voor een vervanger van de BSM demper en dat werd een YOSHIMURA RS-3 , maar....

Dus het zelfde probleem als hier mijn collega rijdertjes.....
Ook te weinig geluid nog steeds.... '(

Zeker geen achteruitgang maar toch ook geen vooruitgang behalve dan betere looks.... :}
Maja om nou zo n mooie nieuwe RVS YOSHI demper uit elkaar te gaan halen weet ik nu ook weer niet..... B|
 
Yoshi RS3 te weinig geluid?!

Nou eeh, mijnes klinkt wel ok hoor en om nou te zeggen zachtjes....


Zo geimporteerd vanuit de VS voor een lachertje qua prijs in vergelijk met hier en volledig open?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan