alweer Banden maar nu anders

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
ok er zijn honderde topics over banden, maar ik heb nog steeds nu kunnen vinden wat ik eigenlijk zoek.
en dat is...
een lijst/tabel/database met daarin
1: wat alle termen en nummers op de banden betekenen (conti heeft bijvoorbeel 4.00 18 64H erop staan en andere bijvoorbeeld 120/80 18 me77 nogwat...)
2: daarnaast zoek ik een vergelijking, danwel door ondervinding (dus mensen vertellen over hun banden) danwel technisch (dus dit tiepe is zo en zo zacht, en zoveel harder dan die andere....)
3: en niet te vergeten richt prijzen....

want om nu al die topics door te lezen (heb er zeker 4 afgewerkt, maar ben er nog steeds niet helemaal uit) ....

wie o wie kan mij hier bij helpen...

theo

ja of gewoon alle banden gegeven bekend en WAAR hier verzamelen (zodat andere hier kunnen op zoeken wat nu eigenlijk een ME77 band is en wat de verschillen zijn met een SuperTwin of een ME99....

theo

ja precies mijn race monster haalt net de 180, dus das nie echt high speed....
maar wil wel eens een klaverblad of bochten combie stevig insturen (vind ik zelf dan he :) )en wil gewoon vertrouwen op mijn rubber... (Doe ik tijdens andere activiteiten ook dus nu ook! :) :) :X )
en nu weet ik wel dat de bt45 heilig zijn, maar die kan ik niet betalen en een me77 is mij onbekend, heb nu supertwins en deden het redelijk maar die lijkt niemand meer te hebben.... (nu tijdelijke een arrowmax (130 R16 nog wattes) die glibberde in het begin, nu lijkt hij het zeer netjes te doen...) maar ja het zegt mij allemaal niets...

theo

ok er zijn honderde topics over banden, maar ik heb nog steeds nu kunnen vinden wat ik eigenlijk zoek.
en dat is...
een lijst/tabel/database met daarin
1: wat alle termen en nummers op de banden betekenen (conti heeft bijvoorbeel 4.00 18 64H erop staan en andere bijvoorbeeld 120/80 18 me77 nogwat...)
2: daarnaast zoek ik een vergelijking, danwel door ondervinding (dus mensen vertellen over hun banden) danwel technisch (dus dit tiepe is zo en zo zacht, en zoveel harder dan die andere....)
3: en niet te vergeten richt prijzen....

want om nu al die topics door te lezen (heb er zeker 4 afgewerkt, maar ben er nog steeds niet helemaal uit) ....

wie o wie kan mij hier bij helpen...

theo
he Theo weet je wel wat en hoeveel info je vraagt!
als al je vragen ( en ze zijn heel belangrijk) beandwoord worden wordt dit de grootste topic ooit, maar dat is niet te doen.
ik hou het kort. 120/80-18....... 120 is de breete in mm. 80 is 80% van die 120 maat en is de hoogte in mm. van de band. 18 is de diameter van de velg in inch.dus ongeveer X 26 mm. dan heb je nog bev. ZR dat is de snelheid waarvoor de band bedoeld is. heb je ook nog een 4 cijferig getal bev. 0103 en dan een ovaal eromheen, dat is de productie datum in week en jaar dus week 1 van 2003.

en nu weet ik wel dat de bt45 heilig zijn, maar die kan ik niet betalen en een me77 is mij onbekend, heb nu supertwins en deden het redelijk maar die lijkt niemand meer te hebben.... (nu tijdelijke een arrowmax (130 R16 nog wattes) die glibberde in het begin, nu lijkt hij het zeer netjes te doen...) maar ja het zegt mij allemaal niets...

theo

Als het specifiek gaat om banden voor een CX, daar zijn op de Nederlandse CX/GL site best veel topics over geweest (zoeken op de afgelopen 1000 dagen). Volgens mij heb ik zeker Maxxis, Conti en Metzeler voorbij zien komen. Ik heb achter trouwens een Arrowmax K725 erom liggen, en voor een Cheng Shin :( Ik wil er wel BT45's op hebben denk ik, maar dat wordt nog wel even sparen (maar ergens in de herfst moet lukken!).

Edit: let op je bandenspanning, daar lijkt de (in ieder geval mijn) CX behoorlijk gevoelig voor te zijn!

BLA bla bla Cheng Shin
|( |( blijf alsjeblieft uit de regen weg, of je merkt pas echt hoe slecht ze zijn.

Ik wil er wel BT45's op hebben denk ik, maar dat wordt nog wel even sparen (maar ergens in de herfst moet lukken!).

zo'n duur type band vind ik de BT45 toch echt niet (ja, in vergelijking met Cheng Shit is alles duur) ik leg een complete set op m'n magna voor de prijs waar de gemiddelde SS-rijder een achterbandje voor koopt (en doe er 2x zo lang mee)

Ik meen toch dat er niet al te lang geleden een bandenvergelijktest op MotorManiacs gedaan is..... :?

Ik heb sinds gistren ook een BT45 achter laten omleggen,voor rijdt ik met ME11.
De prijs van €95,- incl montage,balanceren en bijdrage bandverwijdering ving'k nie veel...

BT45 is redelijk goed betaalbaar idd...Iig niet veel duurder dan conti's of Mezeler... Als je het écht goedkoop wil doen (persoonlijk ben ik daar niet zo'n voorstander van: die paar cm2 is het enige contact dat je hebt met de weg he?) zou ik voor Maxxis gaan. Érg goedkoop en bij droog weer aardige grip. Bij regen een stuk minder, maar toch voldoende. Ik heb ze op m'n 500'je gehad (50pk) en daar voldeden ze. Maar meer ook niet. BT45's bevallen me een stuk beter, maar kosten weer wat meer he? Nogmaals: denk wel om je eigen veiligheid he?

Quote:
------------------------------------------------------------------------------
Ik heb sinds gistren ook een BT45 achter laten omleggen,voor rijdt ik met ME11.
De prijs van €95,- incl montage,balanceren en bijdrage bandverwijdering ving'k nie veel...
------------------------------------------------------------------------------

Ik ook nie. Waar is dat?

Ik vind dat altijd zo raar, ik begrijp het gewoon niet !!: je wilt wel de performance van een top-band maar wel de prijs van een waggelband betalen?

Het vervangen van je banden hoort nou eenmaal bij het onderhoud en dat kost geld.
Enneh daar zou ik niet op bezuinigen, van die BT 45's weet je zeker dat je daar veel plezier mee gaat beleven...mag dat ietsjes meer kosten??
Of ga je je liever elke keer dat het es regent of vlot wil rijden zitten ergeren met goedkope bandjes?? Ik weet het wel ! Ik bezuinig zeker niet op mijn banden !!! Dat is nou juist HET onderdeel wat voor de plezier zorgt!!

Kortom mijn advies: spaar een maandje door en koop goede banden !

ok even een berichtje van de topicstarter... het topic is een eigen leventje gaan leiden zo te zien... de vraag was wat al die termen betekende en of er een centrale lokatie is voor het vinden van allerlei vergelijkingen tussen banden...

theo
(die weer niet kan rijden omdat die KLOTE stator (de 2e) ook stuk is gegaan... maar ga het nu goed doen... bij sevior.)

Terug
Bovenaan Onderaan