Alweer bandjes

  • Onderwerp starter Anoniempje488
  • Startdatum
A

Anoniempje488

Guest
Nee, dit keer geen vraag over welke banden je moet nemen want ik ga er gewoon BT45\'ers op gooien :)
Maar wel de vraag wat de trukjes zijn om zo snel mogelijk van de gladde nieuwigheid af te komen. Ik moet namelijk beide bandjes gaan vervangen en dit is dus ook de eerste keer dat ik ze vervang, met al die verhalen die ik hier lees lijkt het idee van twee gladde banden mij niet echt aantrekkelijk. En hoe voorzichtig moet je zijn met het rijden (Kan je binnen 10 km normaal over een klaverblad rijden zonder op je bek te gaan) ?

Had al ergens iets gelezen over het laten schoonmaken met remmenreiniger :?
 
Geheel met je eens Gizzmo goede bocht opzoeken opwarmen en steeds verder gaan, geen probleem maar moet wel droog zijn ;) .

Ps. Heb gezien dat de nieuwe 2002 Fireblades op de bekende Michelin Pilot sport worden geleverd en op voor mij onbekende Bridgestone BT 012 ????
Kennen jullie deze banden ????? Opvolger van de 010\'s ??????????

gR1d
Volgens mij zoek je dit:

Announcing the new Battlax BT-012SS radial, an ultra high performance sport radial tire. Using the most advanced technologies of Bridgestone, the new Battlax BT-012SS was developed through extensive testing on both streets and circuits around the world. Battlax BT-012SS provides unprecedented cornering performance without losing important performances for street tires such as stability and wet performances.

TECHNICAL INDEX

[Dual Belt Construction]
The Battlax BT-012SS rear tires are built with a revolutionary Dual Belt Construction to maintain a high level of grip, rotation power, and shock absorption. A Dual Belt Construction -- one belt on each shoulder on top of the Kevler Mono Spiral Belt -- improves both corner grip and maneuverability. The center area inside the tire is left open to improve straightway stability.

[Silica Rich Compound]
By using Silica the new Silica Rich compound in rear tire, BT-012SS offers much-enhanced grip in wet condition and low temperature, ensuring excellent handling from the moment the motorcycle starts moving. The new Silica Rich Compound also provides more consistent and longer lasting grip.

[3D CTDM]
3D CTDM is Bridgestone\'s newest automated tire design technology. The leading edge 3D CTDM program enables Bridgestone to conduct dynamic, three-dimensional simulations and analysis of tire performance and to find optimum solutions at all lean angles.

[Pattern by 3D C.T.D.M.]
The tread patterns are designed using 3D CTDM, incorporating smoother curves to minimize hydroplaning in wet condition. The front tire\'s pattern was designed to maximize high-speed stability while minimizing vibration. The rear tire has high negative ratio to enhance cornering grip and cornering stability.

[Profile by 3D-C.T.D.M.]
The convex tire profiles give quicker and lighter handling in tight corners. The 3D CTDM designed profiles maximize the lateral stiffness (grip) and maintain linear contact pressure at all lean angles (handling).

Gevonden op: http://mc.bridgestone.co.jp/mc/eu/products/index.html
 
Plaatjuh:

bt012ss.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan