Alweer bandjes

  • Onderwerp starter Anoniempje488
  • Startdatum
A

Anoniempje488

Guest
Nee, dit keer geen vraag over welke banden je moet nemen want ik ga er gewoon BT45\'ers op gooien :)
Maar wel de vraag wat de trukjes zijn om zo snel mogelijk van de gladde nieuwigheid af te komen. Ik moet namelijk beide bandjes gaan vervangen en dit is dus ook de eerste keer dat ik ze vervang, met al die verhalen die ik hier lees lijkt het idee van twee gladde banden mij niet echt aantrekkelijk. En hoe voorzichtig moet je zijn met het rijden (Kan je binnen 10 km normaal over een klaverblad rijden zonder op je bek te gaan) ?

Had al ergens iets gelezen over het laten schoonmaken met remmenreiniger :?
 
En hoe voorzichtig moet je zijn met het rijden (Kan je binnen 10 km normaal over een klaverblad rijden zonder op je bek te gaan) ?

Kweet niet hoe je rijd, maar een klaverblad kun je ook alleen op je velgen rijden *D ...

Gewoon een urtje reaxed rijden.. Je merkt wel wanneer het gladde eraf is.
 
Ik ben misschien wat voorzichtig, maar kachel tenminste 80km, alvorens voluit te gaan. Zeker met 2 nieuwe banden! het is gewoon zonde om op je plaat te gaan doordat je te snel te snel :? wil gaan.
 
toen ik nieuwe banden had gestoken heb ik toch wat langer gewacht!

duurde op zijn minst enkele honderden km\'s voor echt alles eraf was!! zelfs in het midden bleven \"vellen\" hangen, ook na veel hard remmen en zelfs 500km autostrade met +30°
de band achter is nu weer versleten, maar ik zou nu niet graag met een nieuwe rondtoeren met dit k*tweer en wacht nog wel wat af.

verschrikkelijk wel hoe snel een band erdoor gaat! 6.000 km en nog geen mm groef over achteraan, en vooraan wat naar rechts gesleten...
 
De dealer vertelde mij een lekkere tourrit te maken van ongeveer 100 km. Dan is die coating van de band er wel afgesleten. Vergeet niet bochten enzo te nemen, anders slijt die coating er niet vanaf.

Na die 100 km. kun je weer lekker bochtenwerk doen :]
 
toen ik nieuwe banden had gestoken heb ik toch wat langer gewacht!

duurde op zijn minst enkele honderden km\'s voor echt alles eraf was!! zelfs in het midden bleven \"vellen\" hangen, ook na veel hard remmen en zelfs 500km autostrade met +30°
de band achter is nu weer versleten, maar ik zou nu niet graag met een nieuwe rondtoeren met dit k*tweer en wacht nog wel wat af.

verschrikkelijk wel hoe snel een band erdoor gaat! 6.000 km en nog geen mm groef over achteraan, en vooraan wat naar rechts gesleten...

Ben namelijk aan het twijfelen of ik voor 23 maart toch een nieuw setje er onder moet doen. Want wat er nu onder zit lukt nog wel (heel) even maar heb echt geen zin om met regen te gaan rijden met die banden.

P.S> Bedankt voor de reacties ;)
 
beetje terpentine op en doekje doen en dan het laagje siliconen eraf poetsen.

terpentine maakt tegelijk een heel dun laagje op je band week (plakken) :)

en voor de rest ff rustig je bandje opruwen steeds een stukkie verder en dan is\'ie met veel bochten binnen 25 km echt wel klaar hoor
 
Rustig een bochtig stukje gaan rijden, daarna kan je al gauw wat platter, maar blijf met het gas oppassen. Als hij daarna mooi dof van kleur is kan het allemaal weer wat sneller.

Sommige velletjes (van de mal) blijven lang hangen, moet je gewoon afsnijden.
 
ik heb er gister een setje bt010\'s er onder gezet...

met regen...hehe..de eerste 5 km is net als of je op IJS rijdt...zo glad is t...

al wielspin bij ff aan het gas hangen van 3000tpm.
remmen ook ....heel voorzichtig...

maar na een stukje door de stromende regen hebben moeten rijden is het er nu af....kan nu toch nog geen klaverblad nemen met me knie over de grond...

het weer is nog te koud en te slecht..!!
 
Ik heb nu kloterige Macadam toerbandjes op mijn CBR liggen, die wil ik graag vervangen voor BT010\'s of zo.

Maaruh ik wil graag ook nog een leren pak, dus mijn vraag is zijn die bandjes nog wat waard of niet? Ze lagen er nieuw omheen en ik heb er ~3000 KM mee gereden...
 
010\'s hebben veel grip, maar gaan bij een stevige rijstijl niet lang mee...

Ik had op mijn SRAD BT56SS\'ers eronder liggen, en die waren binnen 300km al op :(

Maar...ligt dus erg aan je rijstijl. Als je niet extreem rijdt, maar je wil toch het gevoel van veiligheid (veel grip) hebben, dan moet je 010\'s pakken.

(Op mijn oude motor had ik trouwens ook BT45\'ers, en die hadden ook best veel grip hoor!)
 
Tjeezus, wat doen jullie met die banden :? ?? Of ligt dat aan het feit dat jullie (super)sport rijden? Ik doe met mijn banden ongeveer 12000 km, dan zijn ze ook wel echt op maar ja... By the way, vandaag ook nog lekker gereden, alleen in de bochten uitkijken; hij gaat wat glijden bij 130 in de bocht :P
 
Hou er de eerste half uur gewoon een regenstijl op na. Gewoon vloeiend rijden en de motor niet te lomp de bocht ingooien. Rustig insturen en voorzichtig met het gas. Na een half uur kun je weer volle bak eraan.
 
Als het droog is en een beetje temp dan rij je in 3 bochten dat spul van je banden.

Geloof je me niet, koop maar een setje voor me, laat ik het je zien.

Geheel met je eens Gizzmo goede bocht opzoeken opwarmen en steeds verder gaan, geen probleem maar moet wel droog zijn ;) .

Ps. Heb gezien dat de nieuwe 2002 Fireblades op de bekende Michelin Pilot sport worden geleverd en op voor mij onbekende Bridgestone BT 012 ????
Kennen jullie deze banden ????? Opvolger van de 010\'s ??????????

gR1d
 
ik heb 300 km gereden met die dunlops...(waren gewoon vers..)
ik heb die kutbanden er meteen afgehaald....



Ik heb nu kloterige Macadam toerbandjes op mijn CBR liggen, die wil ik graag vervangen voor BT010\'s of zo.

Maaruh ik wil graag ook nog een leren pak, dus mijn vraag is zijn die bandjes nog wat waard of niet? Ze lagen er nieuw omheen en ik heb er ~3000 KM mee gereden...
 
volgens mij lijken ze hierop...
pb23.jpg


Geheel met je eens Gizzmo goede bocht opzoeken opwarmen en steeds verder gaan, geen probleem maar moet wel droog zijn ;) .

Ps. Heb gezien dat de nieuwe 2002 Fireblades op de bekende Michelin Pilot sport worden geleverd en op voor mij onbekende Bridgestone BT 012 ????
Kennen jullie deze banden ????? Opvolger van de 010\'s ??????????

gR1d
 
Terug
Bovenaan Onderaan