Alweer een bandentopic/vraag

jaw

MF'er
3 apr 2004
236
0
Delft
Voor mijn R6('99) wil(moet) ik een nieuwe set banden. Ik heb nu BT010's eronder. Hoewel ik al tig bandentopics heb doorgekeken weet ik niet wat ik moet kopen en waar. Ik twijfel sterk tussen de BT014 en de diablo's omdat ik over beiden goede verhalen hoor.

Kan iemand mij advies geven?

Omdat ik nooit in de regen rijd, is misschien BT012 of Diablo (super)Corsa ook een optie? Of slijten deze echt snel?

Uiteraard wil ik ook niet de hoofdprijs betalen(safe meldde een bedrag tussen de 380 en 440, terwijl ik in wateringen rond de 300 kwijt ben). Dus iemand nog een leuk adresje in de omgeving Den Haag/Rotterdam?
 
Ik zou voor de Diablo's gaan.Superband,heel veel grip en ook in de regen
geven ze geen krimp.Maar als je zoals je zegt nooit in de regen rijd
zou ik de Diablo Corsa zeker overwegen. ;)
De Bridgestone is zeker niet slecht,maar heb persoonlijk betere
ervaringen met de Diablo (op R1 98)

Succes! :}
 
Net ff gebeld, 325 voor een set diablo's incl montage. Heb ze nog niet goedkoper gezien.

ik heb er voor en achter bt014's onderliggen, en bevallen me perfect.
Hebben me nooit in de steek gelaten.
Als ze beginnen met grip kwijt te raken, is dat merkbaar door het bekende "Driften", maar dit heb ik eigenlijk alleen op het circuit gehad.

Ik heb gehoord van een bekende dat diablo's ook perfecte banden zijn, maar dat ALS ze geen grip meer hebben je in 1 x 0,0 grip meer hebt, meer soort van aan/uit principe, dus zonder aankondiging.
Maar bovenstaand heb ik gehoord, en is geen feit of zo hoor, misschien is het wel helemaal niet zo.

Voor prijzen kun je ook altijd ff naar www.debandenman.nl gaan.
Zelf ff je voor en achterwiel eruit slopen, en naar de lokale dealer gaan bespaart je wel een paar euro's.
 
Dat zelf de wielen (de)monteren zie ik niet zo zitten, misschien de volgende keer wel als ik het een keer gezien heb. Maar de prijzen zijn wel laag bij de bandenman.
 
Je bedoelt waarschijnlijk BT012ss ipv 012. Das een goeie, ook in eventuele regen, ook koud al snel grip.
En een gewone 014 heb je op straat al meer dan genoeg aan, op circuit doen ze het ook goed. Las pas bij Molenaar een Moto73 van pas geleden met een bandentest, Michelin Pilot Power, Diablo en 014 alle drie bovenaan.
 
Dat zelf de wielen (de)monteren zie ik niet zo zitten, misschien de volgende keer wel als ik het een keer gezien heb. Maar de prijzen zijn wel laag bij de bandenman.

Dan moet je nog een zaak vinden om ze er onder te leggen (kosten....), en zelf ophalen (of 10 euri voor verzendkosten).
Waar woon je? In Wateringen bij v Veen krijg je sowieso 25% korting op catalogus waarde en op Bridgestone zelfs 30%. omleggen is 17,50 per wiel als je met de motor komt.
 
Als je echt mooi weer rijder bent, ben je waarschijnlijk beter uit met de Diablo's. Zeker als je een beetje sportieve rijder bent. In het algemeen komen de Diablo's in testen voor het betere droogweer gumwerk net wat beter uit de tests dan de 014's.
Naar verluidt zijn echter de prestaties van de 014's onder mindere omstandigheden (kou, regen) wel beter. Dus ben je wat meer allweather rijder ben je, denk ik, beter af met de 014's. Juist ook omdat beide banden wel zodanig goed zijn dat je wel een hele coureur moet zijn om bij één van beide bij droog weer tegen de grens aan te lopen (en je dus het verschil onder die omstandigheden niet echt zult merken). Bij slecht weer gebeurd dit toch sneller en dan is de betere grip in de regen en het snellere opwarmen van de 014 wel een pré, denk ik.
 
Ik dacht dat het gros wat dit jaar van het klaverblad gorinchem is gegeleden op pirelli reed.

Weet je nu in ieder geval wat niet moet kopen. De "zonder waarschuwings" banden.
Misschien dat het ook een bepaald 'type' rijder is geweest dat veel onderuit is gegaan? Het type dat een Pirelli onder zijn motor moet hebben omdat dat dé band is voor de sportieve rijder. :+

Ik heb namelijk diverse banden testen gelezen, maar geeneen waarin ze van de Pirelli zeiden dat die slecht waarschuwde. Integendeel.
 
Dan moet je nog een zaak vinden om ze er onder te leggen (kosten....), en zelf ophalen (of 10 euri voor verzendkosten).
Waar woon je? In Wateringen bij v Veen krijg je sowieso 25% korting op catalogus waarde en op Bridgestone zelfs 30%. omleggen is 17,50 per wiel als je met de motor komt.

Ben ik al een keer geweest, sympathieke mensen daar.
 
Ik zou voor gebruikte corsa's gaan.
Zijn goedkoop en goed (ongeveer 100 euro setje)
Hier een email adres en volgens mij bij jou in de buurt
M. berkhof
E-mailadres
mberkhof@hotmail.com
Persoonlijke gegevens:
Mobiele telefoon: 06-21206937
Hij staat hier ook op het forum als michel R1.
 
Owja...... vriend van me heeft Diablo's onder z'n motor. Na een paar weken stil staan zijn ze helemaal blauw uitgeslagen en hardstikke glijerig..... daardoor is ie er al een keer afgegaan... Zie het wel vaker bij Pirelli's. Vind ik dus helemaal niks... Maarja ik ben ook een beetje Bridgestone gek.....
 
Ik zou voor gebruikte corsa's gaan.
Zijn goedkoop en goed (ongeveer 100 euro setje)
Hier een email adres en volgens mij bij jou in de buurt
M. berkhof
E-mailadres
mberkhof@hotmail.com
Persoonlijke gegevens:
Mobiele telefoon: 06-21206937
Hij staat hier ook op het forum als michel R1.

Op zich klinkt het goed, setje banden voor 100 euro, maar in welke staat zijn ze dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan