alweer een bandenvraag

marcel77

Die hard MF'er
7 jan 2007
446
0
Warffum
Ik ben toe aan een andere voorband aangezien deze scheurtjes begint te vertonen.

Het gaat om een cbr 400 aero, en de maat 100/80-17 52H

Ik rij behoorlijk wat kilometers (woon/werk) dus het moet eigenlijk wel een band zijn die een poosje meegaat, maar toch ook voldoende grip bied bij zowel nat als droog weer.

Achter heb ik nu een Bridgestone Battlax BT45R (loopvlak begint vrij plat te worden), en voor heb ik een Bridgestone Battlax BT35F, ik ga ervan uit dat de R en F voor rear en front staat.

Nu vraag ik mij dus af of iemand een advies heeft welke band te nemen, ik weet dat het beter is om mijn achterband ook direct te vervangen aangezien die een beetje plat aan het worden is, alleen zover reikt mijn budget niet. '( Dat zal waarschijnlijk met 1 of 2 maanden gebeuren. :')

En dan natuurlijk een goed(koop) adres in de buurt van Groningen.

Alvast bedankt voor de tips
Groeten Marcel :W
 
Voorbanden zijn een stuk goedkoper dan achterbanden en gaan een stuk langer mee.
Daar komt bij dat je met je voorband altijd grip wilt hebben.

Om deze redenen zou ik altijd kiezen voor een goede voorband.
Ik zou dus een Michelin Pilot Power kiezen, ontzettend veel grip bij droog weer, maar vooral ook een stuk beter grip bij nat weer, vergeleken met de concurrentie Bridgestone en Pirelli. :)
 
Voorbanden zijn een stuk goedkoper dan achterbanden en gaan een stuk langer mee.
Daar komt bij dat je met je voorband altijd grip wilt hebben.

Om deze redenen zou ik altijd kiezen voor een goede voorband.
Ik zou dus een Michelin Pilot Power kiezen, ontzettend veel grip bij droog weer, maar vooral ook een stuk beter grip bij nat weer, vergeleken met de concurrentie Bridgestone en Pirelli. :)

Hier had ik al naar gekeken alleen deze is niet leverbaar in mijn maten, niet voor voor en niet voor achter '(
 
BT 45's zijn helemaal geen slechte keuze voor dat soort motoren. Bridgestone heeft ze zelfs ontwikkeld met de wat oudere motoren in hun achterhoofd, vandaar dat ze ook in wat ongebruikelijkere bandenmaten te krijgen zijn.
 
BT 45's zijn helemaal geen slechte keuze voor dat soort motoren. Bridgestone heeft ze zelfs ontwikkeld met de wat oudere motoren in hun achterhoofd, vandaar dat ze ook in wat ongebruikelijkere bandenmaten te krijgen zijn.
Ze hebben nog behoorlijk grip ook. Ik zou ook voor de Battlax gaan, sterker nog ik heb een CB400 staan met die banden. Paar jaar niet op gereden, maar toch...
 
rij zelf ook met bt45 vanwege de ongebruikelijke maat. Ben er tevreden over en voor mijn doen genoeg grip. Vooral gezien het feit dat de voorband er al 13K omheen ligt en nog niet versleten is.
't Zijn tenslotte geen sportbanden en zo moet je ze eigenlijk ook niet gebruiken denk ik. Hoewel ik wel moet vermelden dat je er geweldig mee kan smijten als het droog is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toe aan een andere voorband aangezien deze scheurtjes begint te vertonen.

Het gaat om een cbr 400 aero, en de maat 100/80-17 52H

Ik rij behoorlijk wat kilometers (woon/werk)alleen zover reikt mijn budget niet. '( Dat zal waarschijnlijk met 1 of 2 maanden gebeuren. :')

En dan natuurlijk een goed(koop) adres in de buurt van Groningen.

Alvast bedankt voor de tips
Groeten Marcel :W
misschien wordt je hier wijs uit.
ik pesoonlijk heb geen probleem met verschillende banden.
slechte banden worden niet meer gemaakt
nova rota
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op motorbandenmarkt.nl toch aardig wat banden gevonden die voldoen aan de maten, waaronder de ContiGo.

edit:
Zie net dat de conti een p band is |(

maar er staan meerdere banden op in de maat
 
Laatst bewerkt:
Ik maak zelf ook aardig wat Km's en heb dus gekozen voor een 2cp...
Loopvlak harder en zijkanten wat zachter!
Ik heb de michelin Pilot Road2.

Tot nu toe erg tevreden over!

Zowel bij goed als slecht weer meer dan voldoende grip in huis.
Ook als je sportief een dijkje wilt mee pikken houden ze zich perfect!

:W
 
Ik maak zelf ook aardig wat Km's en heb dus gekozen voor een 2cp...
Loopvlak harder en zijkanten wat zachter!
Ik heb de michelin Pilot Road2.

Tot nu toe erg tevreden over!

Zowel bij goed als slecht weer meer dan voldoende grip in huis.
Ook als je sportief een dijkje wilt mee pikken houden ze zich perfect!

:W


Alleen zo jammer dat de 'nieuwere banden' niet geleverd worden in de 'wat oudere bandenmaten'...

En iedereen denkt dat 'dual compound' een nieuwe technologie is...

@Marcel77
De BT45 is ook een dual compound band, en is denk ik ook de beste keuze voor jouw motor. Het is een goede toerband waar je ook bij sportief rijden goed grip mee hebt, het echt heel goed doet in de regen, en met slechts 400 CC ook niet hard zal slijten.
Ik denk dat je niet veel beter zult vinden in jouw bandenmaat... Wel is belangrijk om de banden goed op spanning te houden om de cupping neiging van de voorband zoveel mogelijk tegen te gaan.
 
Vandaag even bij Rinket langsgeweest, en hij kon de BT45 of 35 wel leveren maar hij vertelde me dat de Metzeler langer rond bleef, aangezien ik veel woon/werk rijd. Iemand ervaring met de Metzeler?
 
Ik heb even wat info opgezocht en kom tot de conclusie, dat je voorband een nogal smalle band is. Volgens de specs op andere site's heeft jouw type een 120 band voor en een 150 band achter. Dan zou ik de Michelin Pilot Road 2 ct kiezen, een generatie jonger als de BT 45 en heel erg goed presterend. De Bt 45 blijft zeker op droog wegdek achter bij de 2CT
De 2CT gaat ook op zwaardere motoren erg lang mee.

Hier staan de specs: http://www.motorbikes.be/nl/Honda_CBR_400_1987.aspx
 
@vroembert
Deze specs kloppen toch niet helemaal, ik heb namelijk een 18" achterwiel,dus daar past nooit een 17 inch band om, en er zijn meer dingen die niet kloppen.

Dus ik hou het bij de maat die er om zit, band is trouwens besteld en binnen wordt woensdag gemonteerd
 
@vroembert
Deze specs kloppen toch niet helemaal, ik heb namelijk een 18" achterwiel,dus daar past nooit een 17 inch band om, en er zijn meer dingen die niet kloppen.

Dus ik hou het bij de maat die er om zit, band is trouwens besteld en binnen wordt woensdag gemonteerd


Prop er eens een achterwiel in van een cbr 600, is je probleem opgelost
Heb eventueel nog wel een cbr velg van een 88 er voor heel weinig liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan