Alweer een bekeuring..

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Alweer een bekeuring. 76 gereden waar ik 70 mocht (daar bij Nieuwegein, erg opletten dus, \'snel\'weg A27, flitsen dus ook vanaf 70!!!). Ach, is maar F 60,-.

Toen ik daar reed heb ik de flits gezien. Ik reed met de auto\'s mee en dacht dat dat wel goed zou zijn, niet dus. Maar mijn kilometerteller deed het niet (uurtje daarvoor uitgevallen door een zekering). Dit kan Motoport Almere inderdaad bevesitigen.

Wat zou ik doen? Algemeen bezwaar aantekenen (met zo\'n tuftufbrief) of mijn geval voorleggen. Ik denk gewoon maar een algemene (altijd lastig doen). :j
 
Altijd bezwaar aantekenen!

Altijd proberen, doe ik ook altijd. Soms heb je het geluk dat ze de boete verscheuren.
 
Laatst bewerkt:
iig altijd bezwaar aantekenen. Als iedereen dat doet legt dat zo\'n capaciteit op het apparaat dat ze zich wel moeten beperken tot de zware gevallen, en dit soort onbenulligheden niet bestraffen.

Zou dat verhaal met die km-teller niet werken:
Je was je ervan bewust dat het eigenlijk niet mocht, maar als noodoplossing toch het ritje maar gemaakt, uiteraard reed je met de stroom van het verkeer mee om te voorkomen dat je niet te hard zou rijden, ondertussen goed gelet op toerental die gecombineerd met de versnelling waarin je reed op ongeveer 70 km/h zou moeten uitkomen.

Of anders inderdaad een tuftufclub-achtige brief. Die heeft bij mij ook gewerkt.
 
O ja nog een vraagje:

Was het inderdaad zo dat de lichtborden boven de weg tijdelijk 70 aangaven, en dat het een vaste flitskast was??

Als dat zo is zou je denken dat ze de beide systemen gekoppeld hebben. Ben er altijd van uit gegaan dat dit niet zo is.
 
Bij Nieuwegein is het wat aparts, daar geld normaal van Utrecht naar Breda 100 (2 baans) en 70 in de spits (dan gaat de linkse extra baan open). Die twee linkse banen zijn smaller dan normaal. De andere richting op is het gewoon 120, tenzij anders staat aangegeven.

Dus in dit geval staan ze wel gekoppeld, maar normaal niet denk ik. Maar ik hou er toch altijd even rekening mee.

Dus jij zou het toch proberen met mijn kilometerteller-manier???
 
Ook een idee natuurlijk;

Agent: En waarom reden we zo hard?
Scar: Om de verkeersveiligheid niet in gevaar te brengen oom agent... :P

:+
 
Ik zou dat van die kilometerteller maar lekker weg laten.
Wie geeft er nou toe dat hij met een ondeugdelijke motor de weg op gaat? Is niet alleen een niet al te handige smoes maar bovendien strafbaar.
 
Misschien helpt het verhaal van KM-teller deels, als je gewoon zegt dat het onder het rijden gebeurde, als Motoport het kan bevestigen.. maarja of het zal helpen is net de vraag. In elk geval algemeen bezwaar aantekenen.

Verder is het inderdaad zo dat rondom Nieuwegein en Houten je maar 70 mag rijden als de borden dit ook aangeven (als het goed is staan deze 24u/dag op 70. Dus rij daar 70 en NIET HARDER want je wordt geflitst.
 
buiten de spits staan ze op 100, weet ik zeker, ik kwam er dagelijks langs, en nu zeker nog 4 keer per week.
 
buiten de spits staan ze op 100, weet ik zeker, ik kwam er dagelijks langs, en nu zeker nog 4 keer per week.

Ik had meer de flitspalen op de A27 van Utrecht, richting Breda in m\'n hoofd, vlak na afslag Houten beginnen de matrixborden \'70\' aan te geven. M\'n zus woont in Houten, en de keren dat ik er ben geweest (spits en \'s avonds) stonden ze aan ivm wegwerkzaamheden. In elk geval wordt je daar direct geflitst als je ook maar 3km harder rijd dan 70 :) Nieuwegein ligt naast Houten, dus zal wel een andere snelweg zijn, maar rondom Utrecht-zuid is het gewoon oppassen dus.
 
Dus jij zou het toch proberen met mijn kilometerteller-manier???

Tja, het is slecht te combineren met een tuftufclub brief. Dan lijkt het er al snel op dat je een hoop argumenten bij elkaar loopt te vegen om eronder uit te komen. km-teller verhaal is volgens mij niet kansloos, maar heeft wel wat zwakke puntjes: zo vriend, ga jij rijden met een motor die niet helemaal kosjer is??

Ik zou het met een meer algemene brief proberen. Heeft bij mij ook al succes opgeleverd.
 
Kilometer teller verhaal NIET gebruiken.
Is waardeloos argument aangezien jij maar moet zorgen dat dat ding klopt en werkt.
Zou wel erg handig zijn als je dat kan gebruiken trouwens.. dan is iedereens kilometerteller kapot bij zulke overtredingen (iedere dealer kan dan getuigen voor zijn klanten)
 
Kilometer teller verhaal NIET gebruiken.
Is waardeloos argument aangezien jij maar moet zorgen dat dat ding klopt en werkt.
Zou wel erg handig zijn als je dat kan gebruiken trouwens.. dan is iedereens kilometerteller kapot bij zulke overtredingen (iedere dealer kan dan getuigen voor zijn klanten)
Helemaal correct, je had daar niet eens mogen rijden zonder werkende kilometerteller dus als je dit als argument gebruikt ben je het lachertje van de week bij het CJIB denk ik.

edit: niet dat ik het niet zou doen hoor, het ding moet toch nagekeken en gerepareerd worden, maar het is een non-argument.
 
foto\'s opvragen KOST NIKS!!!

ja is waar, denk dat dat moeilijk wordt en ik heb geen zin in dat gezeur die foto\'s kwamen ook pas 1,5 maand later..

na nog een uitnodiging van de officier van justitie om persoonlijk bezwaar te komen maken voor de rechtbank :)
Jaja voor 6 km te hard (losers; mijn eigen mening)

als het meer wordt dan ga ik ook;

ijkrapport opvragen,
diploma ijkmeester,
als er een politieagent bij betrokken is zijn/haar diploma.

nou ja en alles wat je eventueel zelf nog meer kunt verzinnen...zie tuftufclub voor meer info.

bijvoorbeeld zijn die lussen in het wegdek wel oke!?
de fabrikant van de gebruikte detectie apperatuur (die lussen in de weg)enzovoort... we verzinnen wel wat leuks om er onderuit te komen
 
Bijna vandaag rijbewijs kwijtgeraakt (in auto).

Sloeg echt nergens op, reed met een relaxte 150 op de snelweg, was rustig, staat er ineens een bord 70, en dat terwijl er HELEMAAL NIEMAND met de weg bezig was, sterker nog, er werd daar helemaal niet gewerkt aan de weg. Toch maar ff iets afremmen dacht ik tot 110 ofzo, zag ik achter een bord iemand staan met een oranje jas, toen helemaal maar afremmen tot 75 op de teller, stonden er dus 2 politie-agenten te laseren, ze laserden mij ook nog maar gelukkig reed ik net op tijd met de juiste snelheid.

Maar het sloeg werkelijk HELEMAAL NERGENS op, gaan ze een bord 70 neerzetten terwijl er helemaal niet wordt gewerkt aan de weg, puur dus om weer extra boetes te kunnen scoren, trieste losers. :j :r
 
Da\'s ook leuk op de A50; de brug bij Ewijk...
Overdag wordt er gewerkt zonder snelheidsbeperking, \'s avonds is er een snelheidsbeperking van 70, terwijl de werklui dan op exact dezelfde plaats aan het klussen zijn... Maar wel controle (tot nu toe twee keer deze week) |(
 
Ik join de club: vandaag een boete binnen gekregen van een overtreding die op 20 september beging in jullie landje. 55 gereden in de bebouwde kom (gemeente Oostburg, in de provincie Zeeland, toen we terugkwamen van een korte vakantie aan de Belgische kust), waar je maar 50 mag, maar wel 60 gulden aan m\'n broek :( .

Iemand ervaring met een overschrijving naar het buitenland ? Dat kost dacht ik toch stukken van mensen. Pooh, heb jij niet ooit eens een boete gehad in Nederland ? Hoe heb jij die dan betaald ?
 
Iemand ervaring met een overschrijving naar het buitenland ? Dat kost dacht ik toch stukken van mensen. Pooh, heb jij niet ooit eens een boete gehad in Nederland ? Hoe heb jij die dan betaald ?

\'t Zijn eikels he :)
Ik ben toen effe over de grens gewipt om in een postkantoor m\'n boete te betalen.
Is goedkoper dan overschrijven als je in de buurt van de grens woont.
BTW, probeer eens NIET te betalen.. wat kunnen ze je doen? Ze hebben niks te zeggen in België en uitleveren doen ze je er ook niet voor hoor.
 
Ik zou het risico niet lopen Pooh :)

Maaruh, ik ben ook eens geflitst op de A2...Zondag-nacht, geen HOND op de weg....wordt ik eerst geflitst bij Maarsbergen (120->100), en ja hoor...bij Nieuwegein WEER geflitst (5 minuten later dus!) 110->90.
Het was geloof ik 110 en 180 piek ofzo, gelukkig heeft mijn (oude) baas ze betaald, hehe!!

Ik ben verder nog nooit geflitst (ik heb er oog voor, serieus), en omdat ik van mijn baas z\'n feest afkwam, heeft hij ze maar betaald :)

Thx Wim! :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan