Alweer een electrish probleem !!!!

KA100

MF'er
17 feb 2006
124
0
Bavel
Ik heb alweer een electrish probleem met mijn gsx 1100 ef |(
Tijdje geleden was de spannings regelaar kapot. Nieuwe gekocht probleem opgelost. Dacht ik... Iedere keer dat ik ging boven de 5000 rpm een deed de kniperlicht aan, deze bleef gewoon brand een geen kniper dus... :? Maar ok misschien was nicks bijzonder...
Gisteren heb ik een stuk gereden (120km +/-) en begin iets te stinken, naar verbrand isolatie zeg maar. Raar :? :? Klaar met rijen motor uitgezet om de loots open te doen, starten om naar binnen te rijen en nicks :? :? De accu was leeg. Accu gecheckt een daar was zuur overal, dus de accu was veel te warm geweest... Volgens de boek dat ik heb meestal dit gebeurt als de spannings regelaar niet goed is... Ook raar, de ding is 8 maanden oude, of 2000km. Accu opgeladen alweer gestart een de stroom van de spanningsregelaar naar de accu was 14,6 volt, nicks mis mee, het moet tussen 14 en 15,5 volt. Dan een visueel check bij de spanningsregelaar een de min was verbrand (daar komt de stank van dan...). De spanninsregelaar is geen originele van suzuki. Nu weet ik niet wat ik moet nog meer doen :? Zal de spanningsregelaar niet het juist zijn (de ohms gemetten volgens de boek, en eigelijk niet alles klopt...), zal de accu niet goed zijn (naar 30 minuten stil was van 10,iets volts naar 11,60 volt...) of kan iets anders zijn???

Sorry voor de lang verhaal maar ik weet gowoon niet meer... Weet iemand misschien wat kan het probleem zijn???

Gr. KA100
 
Eh.... misschien kun je iets zorgvuldiger zijn in het neerpennen van je epistel? We maken allemaal wel eens een voutje, maar het is bijna niet te lezen zo slordig als het er is neergezet.

Ik dénk dat je een probleem met je draadboom hebt, mogelijk sluiting of er klopt iets niet aan de massa-aansluitingen.

Oh.... en je accu zal vrijwel zeker naar de gallemiezen zijn.......
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk is er wel wat mis, want je accu stond te koken. Dat is dus je regelaar die weer kapot is.

Verder zou ik je volgende regelaar maar solderen aan je dynamo draden. Toenemende weerstand (corrosie, lostrillen) in stekkers (ja, die zijn vaak niet zo best) resulteren in uitgefikte stekkerblokken OF gebruik professionele stekkers. Je bent niet de enige.

Voordat je dan echt de nieuwe regelaar gaat plaatsen, check AUB eerst je dynamo en accu EN alle draadverbindingen anders kun je al snel weer een nieuwe regelaar kopen. Nu moet het weer helemaal goed komen.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt gelijk gassen ik ben niet in nederland geboren... Ik kom uit portugal en eerlijk gezegd heb ik nog steeds problemen met spelling en zins opbouw (wat een moelijke taal trouwens). Excuses voor het slechte nederlands.

Over iets anders, de spanning klopt ook niet, 14,6 volt. Ik heb het haynes boek beter gelezen en als de motor draait rond 5000rpm moet het voltage tussen de 14 en 15,5 zijn . 14,6 volt is te hoog. Dus, syhoro ik denk dat jij gelijk hebt... Nieuwe regelaar...

Bedankt voor jullie reacties en nogmaals excuses voor mijn ongebruikelijke nederlands (bij deze heb ik hulp gehad :) ).
 
Accu gaat koken als de laadspanning in de buurt en boven 15 volt uit komt.

Het lijkt er op dat er iets mis is met de aansluitingen regelaar/accu/dynamo.

Meet de regelaar te weinig spanning op de dynamo, gaat deze de hulp voeding naar de de dynamo verhogen (bij een gelijkstroom dyn.)
Bij een wisselstr. dyn gaat de regelaar de "afkapping" later aansturen.

Allebij met gevolg een te hoge laadspanning.
In jouw geval is de accu weer !!!! opgeblazen en definitief kapoet.

Dus nieuwe accu monteren en het gehele !!!!! laadsysteem tot op de wortel kontroleren.

Alle verbindingen schoon maken, isoleren en aansluiten.
Weerstanden, spanningen kontroleren.

Half werk kost een regelaar en/of een accu.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jou reactie.

Ik zal het ff checken. De accu is al 3 jaar oude trouwens...
Maar wat kan de reden zijn dat de min van de stekker, van regelaar verbrand is?

Gr ka100
 
Bedankt voor jullie reacties en nogmaals excuses voor mijn ongebruikelijke nederlands (bij deze heb ik hulp gehad :) ).

Ging me niet om het Nederlands op zich, maar het was knap moeilijk te begrijpen wat je nou precies wilde zeggen.

Volgens mij heb je het antwoord al gehad, al blijf ik zeggen dat je ook eens goed naar je draadboom etc. moet kijken ivm. sluiting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan