Alweer een motorrijder RIP

BandY

MF veteraan
17 apr 2008
39.838
12.319
Hoorn/Lelystad
Ligt het nu aan mij, heb ik misschien in het korte verleden niet opgelet.

Weer een motorrijder door een ongeval overleden, (Ommen) komt het nu echt veel meer voor dan één of twee jaar geleden.?

Is het ook zo, zoals ik zelf al verschillende keren heb gezien dat het meestal de bestuurders van de snelle motoren betreft welke bij een ongeluk zijn betrokken?
 
Ligt het nu aan mij, heb ik misschien in het korte verleden niet opgelet.

Weer een motorrijder door een ongeval overleden, (Ommen) komt het nu echt veel meer voor dan één of twee jaar geleden.?

Is het ook zo, zoals ik zelf al verschillende keren heb gezien dat het meestal de bestuurders van de snelle motoren betreft welke bij een ongeluk zijn betrokken?
'(

snelle motoren
minder zichtbaar door sportieve houding + hoge snelheid

denk dat er wel een verband inzit..
maar het kan jammergenoeg iedereen overkomen
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik had je OP niet goed gelezen, excuus. (je bedoeld de discussie.)
 
Laatst bewerkt:
'(

snelle motoren
minder zichtbaar door sportieve houding + hoge snelheid

denk dat er wel een verband inzit..
maar het kan jammergenoeg iedereen overkomen

Tuurlijk kan het iedereen overkomen, ik wil ook beslist niet de schuldvraag aan de orde stellen.
 
Ligt het nu aan mij, heb ik misschien in het korte verleden niet opgelet.

Weer een motorrijder door een ongeval overleden, (Ommen) komt het nu echt veel meer voor dan één of twee jaar geleden.?
full


Nee dus.

~[edit] Wat wel gebeurd is dat door M-F je meer motorrijders "leert kennen" en je daardoor meer geconfronteerd wordt met motorongevallen.
 
Laatst bewerkt:
Sinds men de kleine snelheidsovertredingen met een lager geldbedrag beboet en grote overtredingen met een hoger geldbedrag, heb ik wel het gevoel dat er door de hele meute (al het wegverkeer)harder gereden wordt op de autosnelweg. Net alsof men meer een instelling heeft van: als ze me pakken met "wat meer", hoef ik toch niet meer zo veel te betalen.

Overigens heb ik al meer mensen gehoord die vinden dat er de laatste tijd erg hard gereden wordt, ook in de omringende landen.

Dit staat los van het pas "gebeurde", zoiets kan iedereen overkomen.
 
[afbeelding]

Nee dus.

\[edit] Wat wel gebeurd is dat door M-F je meer motorrijders "leert kennen" en je daardoor meer geconfronteerd wordt met motorongevallen.

Zit een waarheid in en ook hoe meer kilometers je zelf maakt hoe meer je meemaakt en ziet natuurlijk, in mijn geval heb ik dit jaar al veel meer gereden dan verleden jaar.
 
Zit een waarheid in en ook hoe meer kilometers je zelf maakt hoe meer je meemaakt en ziet natuurlijk, in mijn geval heb ik dit jaar al veel meer gereden dan verleden jaar.


PS. 2009 is nog afwachten, deze is nog niet in het overzicht opgenomen, maar tot nu toe wel na te gaan denk ik.
 
Ik vind het juist opvallend dat er steeds minder 'massaal' hard gereden wordt op de snelwegen.. een paar jaar geleden was de algemene doorstroomsnelheid op een snelweg met een 120 max zo rond de 130 en 140 km/u, en tegenwoordig zie je steeds vaker flinke aantallen mensen op zo'n zelfde snelweg braaf 100 rijden..

Ook dat debiele vrachtwagen kleven (met een blik) is helemaal 'in' lijkt het wel. :)
 
ik ben het niet eens met de stelling dat sportmotoren meer betrokken zijn bij ongelukken, er word als argument de houding en snelheid genoemd...

als tegenargument zou ik dan de vaak felle kleuren en luide sportuitlaten willen noemen..

verder heb ik, tot nog toe, niet meer sportmotorrijders zien/horen verongelukken dan andere types motoren..

dat je meer word geconfronteerd met motorongelukken is waarschijnlijk doordat je het hier op MF vaker leest zoals eerder al genoemd.
 
Lullige is dat ik gisteren nog langs een ongeval kwam... En die jongen heeft het er nog goed vanaf gebracht met kneuzingen en een gescheurde lever.
Vooral die gescheurde lever, dat hád nog veel erger kunnen zijn.

Ongeval A35

Hoor je later ineens dat er dus ook nog eens iemand verongelukt is in Ommen. Een bochtencombinatie die je zelf nog vaak rijd ook.

Maar denk idd dat het vooral lijkt dat er meer motorrijders verongelukken omdat je er door MF veel 'dichterbij' staat.
 
ik ben het niet eens met de stelling dat sportmotoren meer betrokken zijn bij ongelukken, er word als argument de houding en snelheid genoemd...

als tegenargument zou ik dan de vaak felle kleuren en luide sportuitlaten willen noemen..

verder heb ik, tot nog toe, niet meer sportmotorrijders zien/horen verongelukken dan andere types motoren..

dat je meer word geconfronteerd met motorongelukken is waarschijnlijk doordat je het hier op MF vaker leest zoals eerder al genoemd.
Vanuit het oogpunt van de leek op motorgebied is het denk ik wel te verklaren waarom dit zo lijkt.
Op het moment dat de motor niet met grote cilinderploffen, en een minimale grondspeling langskomt is zo'n ding in de ogen van vele mensen al een sport / race motor.
 
Lullige is dat ik gisteren nog langs een ongeval kwam... En die jongen heeft het er nog goed vanaf gebracht met kneuzingen en een gescheurde lever.
Vooral die gescheurde lever, dat hád nog veel erger kunnen zijn.

Ongeval A35

Hoor je later ineens dat er dus ook nog eens iemand verongelukt is in Ommen. Een bochtencombinatie die je zelf nog vaak rijd ook.

Maar denk idd dat het vooral lijkt dat er meer motorrijders verongelukken omdat je er door MF veel 'dichterbij' staat.

gelukkig dat hij er goed vanaf is gekomen, ik heb vorig jaar ook een doormidden gescheurde lever overleefd op een haartje... dan ga je wel anders denken over sommige dingen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan