alweer een verzekerings vraag

puggy

Die hard MF'er
4 jan 2003
272
0
Hallo allemaal,

Verzekeringen
Ik rijd nog niet zo heel lang motor en ik heb zojuist voor het eerst een nieuwe motor bestelt. motor wordt as zaterdag geleverd (fireblade).

Ik ben (eigenlijk door de vele topics hier) maar wat gaan shoppen bij verschillende verz.maatschpijen. En dus ook maar overal de polisvoorwaarden gevraagd. voor de goede orde ik ben 30 jaar en heb 4 jaar schade vrij motorgereden bij cbeheer. laat een spy ball monteren ART slot enz

Ik ben hiervan geschrokken!!!

bv KNMV: Motor is NIET gedekt igv diefstal als de motor niet in stalling staat of soort gelijk .( denk aan bv ritje naar scheveningen parkeren op de boulevoir dag motor geen dekking of bv tijden je vakantie op een camping)

of bv Unive ook zo\'n veel gehoorde naam. Heeft een max nieuw waarde dekking tot 13600 euro (een r1 of blade kost al gauw 15000 )

orion direct geeft me in een keer 80% no claim, maar is bijna 2 x zo duur in zijn jaar premie. stel dat er wat gebeurd ga je mooi nat.

Wat een raare bisnis!? |(

Ben ik nou de enige die hier over valt.
Ik heb het idee dat de meesten mensen alleen maar naar hun premie kijken.

mvg Puggy
 
Mijn motor werdt vaak geweigerd vanwege zijn leeftijd. Of men wilde hem wel verzekeren maar bij diefstal en of schade niets vergoeden vanwege de ouderdom. Dus wie was dan de dief?
Motor zit nu bij Europese omdat deze de getaxeerde waarde wil vergoeden.
Andere motoren bij Centraal beheer i.v.m werkgevers korting en omdat zij niet zo moeilijk doen over alles. Ik wil al helemaal geen gezeik met winterstop en dat soort onzin in polissen.
 
ik ben 22 jaar, en heb geen schade vrije jaren, en betaal voor een all risk €445 per jaar. Je betaald alleen een vaste premie. dus geen opbouw van no-claim. Maar ook geen terug val bij schade.


Deze verzekering is van helviass. geld alleen niet meer voor de risicogroep. daar zit je dus niet meer in. Ik was de 1 van de laatsten die er nog in mocht. Koste ze te veel geld.
 
IK ben een beetje voorwaarden en premie aan het vergelijken.

Op www.unigarant.nl kwam ik aan een redeljke premie en volgens mij zijn de voorwaarden oké.

Op www.europeesche.nl was de premie ook wel redelijk echter ik kan de polisvoorwaarden niet downloaden ;( (kan dus geen prijs t.o.v kwaliteit beoordelen)

Is het iemand overigens wel gelukt de (recente) voorwaarden te downloaden van Europeesche?
 
Hallo allemaal,

Verzekeringen
Ik rijd nog niet zo heel lang motor en ik heb zojuist voor het eerst een nieuwe motor bestelt. motor wordt as zaterdag geleverd (fireblade).

Ik ben (eigenlijk door de vele topics hier) maar wat gaan shoppen bij verschillende verz.maatschpijen. En dus ook maar overal de polisvoorwaarden gevraagd. voor de goede orde ik ben 30 jaar en heb 4 jaar schade vrij motorgereden bij cbeheer. laat een spy ball monteren ART slot enz

Ik ben hiervan geschrokken!!!

bv KNMV: Motor is NIET gedekt igv diefstal als de motor niet in stalling staat of soort gelijk .( denk aan bv ritje naar scheveningen parkeren op de boulevoir dag motor geen dekking of bv tijden je vakantie op een camping)

of bv Unive ook zo\'n veel gehoorde naam. Heeft een max nieuw waarde dekking tot 13600 euro (een r1 of blade kost al gauw 15000 )

orion direct geeft me in een keer 80% no claim, maar is bijna 2 x zo duur in zijn jaar premie. stel dat er wat gebeurd ga je mooi nat.

Wat een raare bisnis!? |(

Ben ik nou de enige die hier over valt.
Ik heb het idee dat de meesten mensen alleen maar naar hun premie kijken.

mvg Puggy

Heb motor verzekerd bij KNMV en zat ook een beetje met die voorwaarde over stalling. Heb ze daarom opgebeld Je legt de voorwaarde alleen verkeerd uit:

Je moter is wel degelijk tegen diefstal gedekt wanneer je hem buiten parkeert. Deze voorwaarde heeft betrekking op waar je de motor thuis stalt. Wanneer je je motor thuis buiten stalt na middernacht (enz) is er geen diefstaldekking.

Wanneer je dus op Zandvoort je alarm aan hebt en er een ART slot om hebt zitten ben je volledig tegen diefstal gedekt.

Heb voor m´n nieuwe BB ook diverse offertes (het waren er wel 11 geloof ik) opgevraagd, en inclusief een maximaal eigen risico zit ik nu op 52,00 Euro per maand.
 
ik zit bij unive.motor all risk,auto w a en in/opzittende verzekering en ook een rechtsbijstands verzekering.alles bij elkaar kost 100,53 euro per maand.
motor is een R6 uit 1999(7750 euro) auto is een peugeot 205 gti en mijn leeftijd is 24.
Ik vond het nogal meevallen,mijn tijd bij Cbeheer was wat duurder en er kon wat minder. succes IIG en :]
 
Probeer m\'n special te verzekeren tegen getaxeerde waarde (ex arb loon)
Dit is in Nederland volgens mij NIET mogelijk....

Een motorfiets waarop per jaar hooguit 2500 km wordt gereden is in nederland alleen bij reguliere verzekeringen onder te brengen... erg duur dus...

Waarom wordt een japanner gediscrimineerd t.o.v. een HD waarbij dit wél mogelijk is...?

Misschien toch maar eens in Engeland kijken voor een betaalbare verzekering...

Misschien dat één van jullie nog een goed advies heeft ?
 
ik ga morgen mijn motor ophalen en heb vandaag eens met mijn autoverzekering gebeld.
all risk kost 569 euro+ 7 % en wa kost 47+ 7%.
daar zit wel een heel erg groot verschil tussen.

ik zit ook nog een beetje te twijfelen of ik all risk zal nemen. het is mijn eerste motor en ik moet nog een keer onderuit gaan, bj 2000 dus nog redelijk nieuw. maar het verschil is best wel groot en wellicht het risico waard.

die 47 euro voor WA lijkt mij niet verkeerd of kan het nog goedkoper?
 
Terug
Bovenaan Onderaan