ALWEER een wheely topic!!

hey da liks...ik heb je een mailtje gestuurd...dat wat elke boernenlul kan krijg ik nog wel snel onder de knie daar ben ik niet bang voor...wil hem alleen beter kunnen controleren en liefst zonder veel te versnellen.

greetz
 
we moeten snel een keer afspreken brakke lijkt me gezellig!
ik hoop deze week de carbtune te krijgen :)

maken we er ook een mooie RS kont op :P de jouwe :) (zal ie van opknappen)
bel me anders een keer.....

mischien dat we samen een keer naar da links gaan in R'dam?
ik wil ook wel eens bij da stunt master kijken(wat foto's en filmpjes maken)

:)

spreek je :)
en post GVD nou eens een foto hoe de CBR er nu bij staat???
lijkt me wel gaaf met zon acerbis kuipje :) :) ;)

als je hulp nodig hebt hoor ik het wel(met wegwerken draden!)
ik ga ook mijn dasch bewerken (net als maikel84) verkeleinen die handel!
allen toeren en snelheids-meter :)

gr. zealot!

owja: edit ik heb er nog een oplapsletje bij :)

hier mijn nieuwe aanwinst
CBR600F1 pc19 Project#2
 
mn fzr 600 r uit 94 krijg ik zonder koppeling op zn achterwiel }) , dus dat moet een cbr zeker ook lukken ;) . gewoon hard optrekken tot de 7000/8000 toeren en gas dicht en snel helemaal open. komt ie vanzelf omhoog (t voorwiel dan :P )
 
Vandaag weer geprobeerd. Nog steeds niet gelukt. Althans...wel een paar cm van de grond, maar niet een lekkere hoge wheelie. Ook nog een bijna tankslapper gehad. Daarna durfte ik even niet meer. Ben zo bang dat ik val! ;( Zonder voor mijn bike, want mijn bike is net 3 weken oud. ('05 ZX6R)

Denk toch dat ik meer moet oefenen. Ach...morgen weer een dag. :W

Laat het wel weer weten.

Mazzel
 
gisteravond weer ff geoefend...na wat tips van Da Liks ( thanks man) komt mijn voorwiel al een stuk gecontroleerder omhoog dan eerst...alleen het doorrijden lukt nu NET niet...het komt er wel aan...had hem bijna te pakken...ik zal wel eens gauw fotos posten...

Cheers

Brakke Gaid
 
iemand tips voor een rsv? want kan me voorstellen dat het heel wat anders is dan een viercilinder :)

bij men zx9 ging dat mooi met gas couperen, maar rsv springt serieus omhoog
 
kben nu ook al een tijdje an t oefenen (25KW)
en had in het begin steeds weer
in zn 1 met koppeling omhoog en dan schrikken en gas dicht
nu doe ik in plaats van gas dicht mn koppeling lichtjes inknijpen
op die manier heb ik voor het eerst een weelie van 15 a 20 meter gemaakt
volgens mij moet je het ook een beetje combineren want gas dicht doe ik ook nog af en toe maar dan een klein beetje en meteen gas dr weer op en weer een beetje terug en weeer dr op en weer een beetje terug Enz

kheb een DVD FastBikes 2 dan hoor je en zie je precies wat ie doet
heel schokkerig met de gashendel gas gas terug gas gas terug gas gas terug gas gas terug
 
bij mijn gixxer 1000 kan ik het in de 2e versnelling met of zonder koppeling. trek er ff aan en een bietje gas en hup... maar soms is de timing niet goed en dan trek ik aan dat ding als een debiel en het ziet eruit als een debiel :X de koppeling is daarin tegen gegarendeerd succes. alleen had ik laatst wel op de snelweg dat ik m in zijn 3 de lucht in trok en zo naar links en rechts begon te trekken (had m dus meteen neer gezet!!) denk dat dat idd met wat wind te maken heeft want op de ringbaan heb ik er vrij weinig last van :)
 
ziet er goed uit....kan je dat zo ook op een racer??? blijf inderdaad gewoon lekker oefenen...ik krijg hem nu al goed omhoog maar nog steeds dat doorrijden...ik geef gas en dan laat ik los en dan geef ik snel weer gas...maar mijn motortje heeft volgens mij niet genoeg pk/teveel gewicht om hem dan alsnog omhoog te krijgen...daarom heb ik lichtere vertanding besteld..misschien lukt het daarmee wel!

Greetz

Brakke Gaid
 
He peoples, ik krijg me '96kawa zonder koppeling op het achterwiel alleen het doorschakelen lukt me niet, kan em dus bijna tot de begrenser doortrekken, alleen op de 1 of andere manier krijg ik em niet in z'n 2 B| lijkt wel of ie blokeerd ofzo en met de koppeling doorschakelen lijkt me niet echt slim, of zie ik dat verkeerd??

Grtzz daniel
 
Dus met de koppeling in de lucht doorschakelen naar z'n 2??
gewoon de koppeling gebruiken en mooi optijd schakelen niet ergens bij de begrenzer ben je veel te ver.
Zorg wel dat je voldoende hoogte hebt want dan kun je gewoon van 1 naar 2 naar 3 naar 4 enz enz net wat jezelf durft.
 
inderdaad....heb dat ook op dutchstuntforum gelezen....als je hoog genoeg kan (kan ik nu nog niet, maar ik voel dat het iet meer lang duurt) dan kan je rustig je koppeling gebruiken...als je helemaal tegen je begrenzer aanzit dan wil het misschien wat moeilijker gaan..mischien 1 a 2 duizend toeren eerder schakelen????

Ben nog op mijn nieuwe ketting aan het wachten...verlichte tandwielen heb ik asl binnen }) }) }) }) ...nu nog de ketting :P

dan ga ik wel wat fotos maken!
 
inderdaad....heb dat ook op dutchstuntforum gelezen....als je hoog genoeg kan (kan ik nu nog niet, maar ik voel dat het iet meer lang duurt) dan kan je rustig je koppeling gebruiken...als je helemaal tegen je begrenzer aanzit dan wil het misschien wat moeilijker gaan..mischien 1 a 2 duizend toeren eerder schakelen????

Ben nog op mijn nieuwe ketting aan het wachten...verlichte tandwielen heb ik asl binnen }) }) }) }) ...nu nog de ketting :P

dan ga ik wel wat fotos maken!

Kom vrij hoog in z'n 1 dus dan maar beetje gaan oefenen met de koppeling naar z'n 2 :) thnx iig
:}
 
ik gebruik nooit mn koppeling tijdens een wheelie. Ik houd altijd mijn voet tegen het schakelpedaal aan. Een beetje 'druk'er tegen dus en als ik moet schakelen heel snel gas een stukje los, omhoog tikken en weer gas erop. Als het goed gaat kan ik dan in zn 2 blijven 'hangen' dmv corrigeren met het gas.
 
ik gebruik nooit mn koppeling tijdens een wheelie. Ik houd altijd mijn voet tegen het schakelpedaal aan. Een beetje 'druk'er tegen dus en als ik moet schakelen heel snel gas een stukje los, omhoog tikken en weer gas erop. Als het goed gaat kan ik dan in zn 2 blijven 'hangen' dmv corrigeren met het gas.
ik gebruik hem wel altijd net zo makkelijk en zo voorkom je eventueel mis-schakelen.

full
 
Heb het ook een paar keer geprobeerd met mijn zxrr, maar wil niet echt lukken, althans niet zonder dat ik het gevoel heb mijn brommer zwaar te mishandelen, zo'n close ratio bak helpt ook niet echt geloof ik. :P

Vind het ook niet zo gek interessant eigenlijk..
 
Ik kan m'n Kawa KLX650C nu al wel redelijk op het achterwiel houden en begin het balanspunt te vinden. M'n SV650 is wat lastiger. Gaat makkelijker op het achterwiel dan m'n KLX maar daar herken ik het balanspunt totaal niet. Ben vandaag wel voor het eerst doorgeschakelt naar z'n 2 met een wheely op m'n SV 8-)
En ik ben bijna achterover get*ft met m'n SV B| Bleef net ff iets te veel gas geven :X
 
als je in het balans punt zit HOEF je niet te schakelen omdat je dan geen snelheid maar hoef te maken, wel voetje op de rem want op het balanspunt komt de motor niet snel naar beneden met gas los als dat nodig is.


Wat ook niet onbelangrijk is is dat je ook de landingen oefend want neerklappen is ook niks.
 
als je bijna neerkomt helemaal gas open gooien...krijg je zachte landing...heerlijk...soms heb ik van die klote wheelys van 10 meter ofzo waarbij ik zelf denk "WTF" zo slecht zijn ze gewoon...terwijl andere keren ze echt goed omhoog komen en dan 40-50 meter lekker doorrijdt en dan nog genoeg gas overhoudt om hem te laten vallen en het wiel met 15 cm boven de grond nog ff door te rijden en zacht te landen.....daar word ik nou happy van :]
 
als je bijna neerkomt helemaal gas open gooien...krijg je zachte landing...heerlijk...soms heb ik van die klote wheelys van 10 meter ofzo waarbij ik zelf denk "WTF" zo slecht zijn ze gewoon...terwijl andere keren ze echt goed omhoog komen en dan 40-50 meter lekker doorrijdt en dan nog genoeg gas overhoudt om hem te laten vallen en het wiel met 15 cm boven de grond nog ff door te rijden en zacht te landen.....daar word ik nou happy van :]


:^

Ben ook nog in het begin stadium maar als je idd lekker je 1 uitrijd op het achterwiel uitrijd en dan zachtjes het wiel down to earth brengt waarbij je het bandje hoort piepen.. heerlijk!! :9 :P :9~ :Y :} *O*
 
lol rij je nu ook motor??

Ik heb uhhh 4 jaar geleden een Suzuki TSX van je gekocht! :P haha
Ik rij nu ook motor, kawasaki zxr 750.

full


dit is mijn ZXR.

Helaas wel 25kw :( misschien zie ik je wel us een x'tje rijden !
 
Terug
Bovenaan Onderaan