Alweer gezeik met Safe

Mariejetje

MF veteraan
8 feb 2005
5.401
0
Alkmaar
Lang verhaal:

Ik ben 20 dus moet 25KW rijden, dus ik ga op zoek naar hoe ik het beste me motor kan terugvoeren. Er zijn dan eigenlijk maar 2 opties, de 1e is op uitdraai en de 2e op kenteken. De eerste optie was de helft van de prijs dan waarvoor ik het uiteindelijk bij SAFE heb laten doen. Want ik dacht: ik wil wel goed verzekerd op een juiste motor bij mijn rijbewijs rondrijden, niet dat de politie tegen me zegt dat ik hem kan laten staan.

Dus ik hem begin mei naar safe gebracht, toen zeiden ze dat het 2 weken zou duren, duurde uiteindelijk dus ruim 3 weken, en zelfs toen moest me kentekenbewijs nog naar het RDW gestuurd worden. Ik netjes alvast de rekening betaald en de volgende verklaring incl. handtekening van safe meegekregen:

Ivm het ombouwen van uw motor naar 25KW en daarbij het opsturen van uw kentekenbewijs deel 1, hierbij een verklaring.
miv 06-05-05 hebben wij, SAFE MOTORS Veenendaal het kentekenbewijs van mevr **** **** opgestuurd naar het RDW. Voor eventuele bevestiging kan telefonisch contact worden opgenomen met SAFE MOTORS.


Dit hebben ze mij meegegeven dat ik toch kon rijden. En mocht de politie moeilijk doen, kon ik dit laten zien!

Nu krijg ik vandaag een telefoontje waarin gezegd werd dat mijn motor import is en niet op kenteken teruggevoerd kan worden (dat dat bij import niet kan weet ik, maar ik wist niet dat me motor import is, lijkt dat zij als erkende zaak dat wel weten?!?). Dit vind ik dus een grove fout van SAFE! En de dame in kwestie bood aan om hem op een vermogensbank te zetten en dan met uitdraai te rijden! In dit geval was ik dus nooit voor de dubbele prijs naar SAFE gegaan!

Kan ik met de verklaring die ik heb, kan ik daar nog iets mee regelen, op zn minst wil ik mn geld terug!!!!

Of wat zouden jullie ondernemen, behalve nooit meer naar SAFE gaan?!

Tips graag
 
Laatst bewerkt:
Op zijn minst de manager te spreken eisen, en hem/haar dit probleem voor te leggen. Het is die persoons taak een fatsoenlijke oplossing te vinden.
Je staat in iedergeval in je recht. Ze hebben gezegd iets te leveren tegen een bepaalde prijs, en nu blijven ze in gebreken.
 
Even wachten..... je hebt hem naar Safe gebracht om 25kw op kenteken te laten zetten terwijl je wist dat het niet kon? :?

of zit ik nu te slapen? :z

edit.... :Z , je wist niet dat hij import was? :)
 
Even wachten..... je hebt hem naar Safe gebracht om 25kw op kenteken te laten zetten terwijl je wist dat het niet kon? :?


of zit ik nu te slapen? :z

Ik weet dat t niet kan als t import is, zoiets heb ik wel begrepen, maar lijkt mij dat zij dat wel weten, dus zij voeren m terug, en horen na afloop dat t import is en dat t niet kan! ;) Zal t er ff bijzetten
 
Ik weet dat t niet kan als t import is, zoiets heb ik wel begrepen, maar lijkt mij dat zij dat wel weten, dus zij voeren m terug, en horen na afloop dat t import is en dat t niet kan! ;) Zal t er ff bijzetten
k dan :)

hmm, vindt ze wel vaker vaag doen hier bij Safe over 25kw.

Was er een paar maandjes terug om even wat onbelangrijke meuk te kopen op de kledingafdeling, loop ff naar beneden om te kwijlen, praatje met een verkoper over het 25kw gebeuren blabla "nee joh, moet je niet aan beginnen aan zo'n uitdraai, hardstikke link blabla"

Vervolgens koopt een maat van me er een cbr600f die ze zonder problemen met een uitdraai aan hem mee geven.....

Beetje dubbel imho |(
 
Als jij niet weet dat je motor import is... hoe moeten zij het dan weten... :?
Lijkt me dat ze gewoon hun werk hebben gedaan en dat ze helaas de pech hebben dat jij een import bike hebt... :X

Ik snap dat je baalt, want je hebt nu een motor waar je niet op mag rijden... '(
Een vermogensuitdraai is nu eenmaal niet geldig, ookal accepteren diverse verzekeringsmaatschappijen een dergelijke uitdraai. Als puntje bij paaltje komt, rij jij echter onbevoegd op een zware motor en ben je dus niet verzekerd... B|

Het is klote, maar ik zie niet in waarom Safe hier slecht werk heeft gedaan... :?
Staat tenslotte niet op jouw kenteken dat het import is, dat moet je op andere manieren wel kunnen zien, maar daar kan je overheen kijken. Da's menselijk lijkt me... :X
 
Er is maar een optie, geen twee.

En die optie is niet de uitdraai.

Ook al word dit wel heel veel gedaan |(

De enige optie is een vermelding op je kenteken.



Wel lullig voor je dat je op de motor die je gekocht hebt nu niet kunt rijden....
 
Op zijn minst de manager te spreken eisen, en hem/haar dit probleem voor te leggen. Het is die persoons taak een fatsoenlijke oplossing te vinden.
Je staat in iedergeval in je recht. Ze hebben gezegd iets te leveren tegen een bepaalde prijs, en nu blijven ze in gebreken.

:^ idd zo heb ik ook ooit eens een geschil bij Safe Dordrecht opgelost.

tip neem een minivoicerecorder mee naar dit soort gesprekken.
 
Safe Veenendaal zit een straat naast het bedrijf waar ik bij werk.
En telkens als ik er langskom wil ik even binnen gaan kijken
maar er is "iets" wat me tegenhoud...een raar voorgevoel zeg maar.... |(
 
Als jij niet weet dat je motor import is... hoe moeten zij het dan weten... :?
Lijkt me dat ze gewoon hun werk hebben gedaan en dat ze helaas de pech hebben dat jij een import bike hebt... :X

Ik snap dat je baalt, want je hebt nu een motor waar je niet op mag rijden... '(
Een vermogensuitdraai is nu eenmaal niet geldig, ookal accepteren diverse verzekeringsmaatschappijen een dergelijke uitdraai. Als puntje bij paaltje komt, rij jij echter onbevoegd op een zware motor en ben je dus niet verzekerd... B|

Het is klote, maar ik zie niet in waarom Safe hier slecht werk heeft gedaan... :?
Staat tenslotte niet op jouw kenteken dat het import is, dat moet je op andere manieren wel kunnen zien, maar daar kan je overheen kijken. Da's menselijk lijkt me... :X

:^

Heb daar nog nooit problemen gehad , zelfs niet met 25Kw!!!
Trouwens waarom heet dit topic , alweer gezeik met Safe??? :?
Heb je dan al eens eerder gezeik met ze gehad??? :?
Kijk iedereen heeft welleens wat , maar iedere vesteging staat weer los van elkaar.

Alles is (volgens mij) daar(Veenendaal) wel bespreekbaar, laatst nog , ik zocht een nieuwe achterband , maar die ik zocht hadden ze niet , kreeg ik iets anders met heeel veeel korting, was motofit later niet zo gelukkig mee , maar die gaven wel toe dat dat wel goedkoop was.

Mijn vroegere RS250 op 25Kw daar laten zetten, nooit problemen mee gehad.
Ik had schade , alles netjes gerepareerd, en nog een leuke bonus ook. enz.

Ik wil nieuwe uitlaat voor onder mijn Mille , ik zeg voor zo'n full akra 2in2 ga ik toch echt geen 2300 euro betalen , hun doe een goed bod, en rara.....wat ik nu onder mijn mille heb hangen?!?!

IK (zal wel een uitzondering zijn :X ) heb nog nooit problemen gehad in Veenendaal, en anders praten we erover en kwamen we er wel weer uit!!
Gr,
RSVisch


 
Laatst bewerkt:
Elke motorzaak die een motor om gaat bouwen naar 25 KW heeft de plicht om vooraf toch wel te checken of het een officiele nederlandse motor is lijkt me?
Er rijden hele volkstammen rond op motoren waarvan ze niet weten dat het een grijs geimporteerde is, dus de klant valt weinig te verwijten.
Een dealer kan simpel checken aan de hand van het frame nummer of het een nederlandse motor betreft of miet.
Erg dom is het in ieder geval van ze om dat pas achteraf te doen.
Ik zou hem in originele staat terug laten brengen en niets betalen.
 
Naar mijn mening hoort de dealer te checken of een motor import is voor hij met de ombouw begint. Dus is het wel degelijk een fout van Safe, en heeft Safe weer eens broddelwerk geleverd.

[edit] Wat jb 37 boven me dus ook zegt :)
 
Als jij niet weet dat je motor import is... hoe moeten zij het dan weten... :?
Lijkt me dat ze gewoon hun werk hebben gedaan en dat ze helaas de pech hebben dat jij een import bike hebt... :X

Ik snap dat je baalt, want je hebt nu een motor waar je niet op mag rijden... '(
Een vermogensuitdraai is nu eenmaal niet geldig, ookal accepteren diverse verzekeringsmaatschappijen een dergelijke uitdraai. Als puntje bij paaltje komt, rij jij echter onbevoegd op een zware motor en ben je dus niet verzekerd... B|

Het is klote, maar ik zie niet in waarom Safe hier slecht werk heeft gedaan... :?
Staat tenslotte niet op jouw kenteken dat het import is, dat moet je op andere manieren wel kunnen zien, maar daar kan je overheen kijken. Da's menselijk lijkt me... :X
omdat zij er geen verstand van heeft, mag je van een motorzaak nog wel even verwachten dat ze dat checken.(als de wereld zo zou zijn zoals jij verwacht, dan zou het betekenen dat je de motorzaken alles voor zou moeten schrijven als het om je eigen motor gaat, ook wat betreft onderhoud) dat kan makkelijk, als ze dat niet kunnen moeten ze dat op zijn minst van te voren aangeven. als jetje zelf al weet dat import motoren niet op kenteken teruggevoerd kunnen worden moeten zij dat toch al helemaal weten?
de fout die zij gemaakt hebben is dat ze gezegd hebben dat het geen probleem was, en hem zijn gaan terugvoeren, jetje de rekening voorschotelen die zij betaald, en dan pas tot de ontdekking komen dat het niet kan. sorry, maar dat is niet echt klantvriendelijk.
Jetje had misschien van te voren zelf contact met de RDW op moeten nemen voor meer info, maar dat kun je een beginneling ook niet zomaar aanrekenen vind ik.
Safe is wel degelijk in gebreken gebleven door een overeenkomst te sluiten, waar, naar blijkt nu, ze niet aan kunnen voldoen.
 
:^

Heb daar nog nooit problemen gehad , zelfs niet met 25Kw!!!
Trouwens waarom heet dit topic , alweer gezeik met Safe??? :?
Heb je dan al eens eerder gezeik met ze gehad??? :?
topic titel impliceert automatisch dat ze al eerder gezeik gehad heeft. (Staat ook al in haar eerste post)
 
heb je rechtsbijstand? ;)

btw vermogensuitdraai inc volledige verklaring dat de zaak de verantwoordelijkheid op zich neemt zal normaliter toch echt wel volstaan. er kan namelijk niet van een ieder verwacht worden dat ie alles tot op de bodem uitzoekt en als je de motor wegbrengt naar een gerenomeerd bedrijf, die fixen het voor je dan ben je ter goede trouw in mijn ogen en niet strafbaar...

edit: zo zelf als 1 vd eerste motoren een cb400n gehad, verkoper heeft verklaring opgesteld dat ie 25 kw had. ik heb daar de ballen verstand van maar die verklaring goed bewaard; politie deed niet moeilijk bij aanrijding...
 
Er valt voor beide kanten iets te zeggen!

Maar een bedrijf als SAFE, welke vestiging dan ook, mag je toch wel van verwachten dat ze eerst controleren of het wel kan en dan pas beginnen aan de motor! Ipv, wat dus ook is gebeurt, de klant 3 weken in de veronderstelling laten dat het geregeld gaat worden, terwijl 2 weken was afgesproken! Om na 3 weken de motor te gaan ombouwen, daarna pas om de papier gaat vragen, wanneer het nog eens twee weken langer gaat duren!!! en dan komen ze tot de conclusie, dat het een import motor is en dus niet op 25kw kan worden gezet... |(

En dan moet de klant ook nog ff tussentijds betalen, terwijl er nog geen FUCK gedaan is aan de motor.... :} :} :}
 
Hoeoz alweer :?

Het is je eerste motor, dus van 'alweer' kan geen sprake zijn ;)

Maar gewoon die lui schriftelijk aansprakelijk stellen :)
DE vorige keer hebben ze me heel lang aan het lijntje gehouden, me motor zou binnen 2 weken teruggevoerd zijn, maar het was zo druk zeiden ze, dus zijn ze pas na 2 weken begonnen met me motor... dus toen had ik ook al gezeik met ze, en kreeg ik die verklaring uiteindelijk mee omdat nog niet alles rond was, zodat ik wel al kon rijden
 
Als jij niet weet dat je motor import is... hoe moeten zij het dan weten... :?
Lijkt me dat ze gewoon hun werk hebben gedaan en dat ze helaas de pech hebben dat jij een import bike hebt... :X

Ik snap dat je baalt, want je hebt nu een motor waar je niet op mag rijden... '(
Een vermogensuitdraai is nu eenmaal niet geldig, ookal accepteren diverse verzekeringsmaatschappijen een dergelijke uitdraai. Als puntje bij paaltje komt, rij jij echter onbevoegd op een zware motor en ben je dus niet verzekerd... B|

Het is klote, maar ik zie niet in waarom Safe hier slecht werk heeft gedaan... :?
Staat tenslotte niet op jouw kenteken dat het import is, dat moet je op andere manieren wel kunnen zien, maar daar kan je overheen kijken. Da's menselijk lijkt me... :X

Neem aan dat een zaak als safe dat wel weet of navraagt, ik kan zo niet zien of het import is, zij kunnen het wel navragen, neem ik wel aan met hun "connecties"! Zij doen mij die belofte, waardoor ik naar SAFE toe ga, terwijl ik ook naar heijden tuning had kunnen gaan, voor hetzelfde werkje, alleen de helft van de prijs! Zij hebben mij toegezegd, op papier en mondeling dat ik het op kenteken zou krijgen!
 
Elke motorzaak die een motor om gaat bouwen naar 25 KW heeft de plicht om vooraf toch wel te checken of het een officiele nederlandse motor is lijkt me?
Er rijden hele volkstammen rond op motoren waarvan ze niet weten dat het een grijs geimporteerde is, dus de klant valt weinig te verwijten.
Een dealer kan simpel checken aan de hand van het frame nummer of het een nederlandse motor betreft of miet.
Erg dom is het in ieder geval van ze om dat pas achteraf te doen.
Ik zou hem in originele staat terug laten brengen en niets betalen.

Dank u! :)
 
kan aan mij liggen hoor maar waarom kan die import motor niet op kenteken gewijzigd worden naar 25kw?
Is er voor deze typegoedkeuring geen 25kW afvoerset te verkrijgenn of zit het op andere dingen vast?

Waar heb je die motor dan gekocht TS?
 
Terug
Bovenaan Onderaan