Alweer gezeik met Safe

Als ik alles zo lees dan denk ik dat je misscien even bij een andere zaak second opinion moet vragen, laat je iig geen uitdraai aansmeren, over het waarom is al veel gezegd op dit forum. Je brommer verkopen en een echte 25kw-er aanschaffen is daarna de beste optie denk ik.

Ik tast nog steeds in het duister waarom die brommer van ts niet op 25kW kan worden gezet omdat ie al geimporteerd is (en dus een geldig typegoedkeuring heeft voor NL), het enige wat ik kan bedenken is dat er idd geen afvoerset voor deze fiets met dit typegoedkeuring bestaat.

Succes iig, lullige situatie maar ik denk niet dat je Safe iets kan laten doen waarvan ze je nu ook duidelijk zeggen dat het niet kan. Je zou hooguit een compensatie in de reiskosten kunnen vragen. Dat lijkt me billijk gezien omdat Safe even niet goed heeft opgelet bij het aannemen van jouw order.
 
Als ik alles zo lees dan denk ik dat je misscien even bij een andere zaak second opinion moet vragen, laat je iig geen uitdraai aansmeren, over het waarom is al veel gezegd op dit forum. Je brommer verkopen en een echte 25kw-er aanschaffen is daarna de beste optie denk ik.

Ik tast nog steeds in het duister waarom die brommer van ts niet op 25kW kan worden gezet omdat ie al geimporteerd is (en dus een geldig typegoedkeuring heeft voor NL), het enige wat ik kan bedenken is dat er idd geen afvoerset voor deze fiets met dit typegoedkeuring bestaat.

Succes iig, lullige situatie maar ik denk niet dat je Safe iets kan laten doen waarvan ze je nu ook duidelijk zeggen dat het niet kan. Je zou hooguit een compensatie in de reiskosten kunnen vragen. Dat lijkt me billijk gezien omdat Safe even niet goed heeft opgelet bij het aannemen van jouw order.

Hij IS al teruggevoerd, dat is geen probleem dat kan gewoon in NL, maar er was me beloofd dat het op kenteken zou gebeuren, en heb daarom ook meer betaald! En nu blijkt dat ie dus is teruggevoerd, en dat het achteraf ineens niet op kenteken kan! Dus dit neem ik Safe kwalijk, zij hadden me beter moeten inlichten en zichzelf beter moeten voorlichten en van te voren info moeten aanvragen of het kan, voordat ze me deze belofte deden! Ik heb het zelfs zwart op wit staan! Dus ik neem het safe kwalijk
 
Kan dat? Hoe regel je eventueel zoiets? Wat kost dat? Want op een gegeven moment houd t wat geld betreft ook op ;)
misschien een id om het via safe te regelen op deze manier, of dat safe iig een deel van de kosten op zich neemt.
Vrees niet dat ze het doen, maar je kan het proberen natuurlijk
 
Kan dat? Hoe regel je eventueel zoiets? Wat kost dat? Want op een gegeven moment houd t wat geld betreft ook op ;)

Zoek een duitse motorzaak op die hem op 25 kw op het kenteken zet (moet je hem wel voor exporteren naar duitsland en importeer hem daarna terug naar nl met officieel 25 kw op het kenteken. In duitsland worden heel veel motoren voor verzekering en wegenbelasting geknepen. Kosten durf ik je niets van te zeggen, zal je zelf achteraan moeten gaan. Het terugzetten naar vol vermogen kan daarna wel lastig zijn, omdat die 25 kw op het kenteken komt te staan.
Dus verkopen en een echte 25 kw aanschaffen kan helaas wel eens de snelste en goedkoopste weg zijn.
 
Vergeet trouwens ook niet dat het weer importeren van de motor ook betekend dat er waarschijnlijk weer bpm moet worden afgedragen.

Ts: tis me nu duidelijk wat 't probleem is, zoals ik al eerder zei is het slordig van Safe maar je kan niet van ze verwachten dat ze het onmogelijke voor je klaarspelen. Kostenloos terugbouwen en een onkostenvergoeding is alles wat je zou mogen/kunnen vragen.

Helaas lijkt nu idd het beste de fiets weer op vol vermogen te zetten en te verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Vergeet trouwens ook niet dat het weer importeren van de motor ook betekend dat er waarschijnlijk weer bpm moet worden afgedragen.

Ts: tis me nu duidelijk wat 't probleem is, zoals ik al eerder zei is het slordig van Safe maar je kan niet van ze verwachten dat ze het onmogelijke voor je klaarspelen. Kostenloos terugbouwen en een onkostenvergoeding is alles wat je zou mogen/kunnen vragen.

Helaas lijkt nu idd het beste de fiets weer op vol vermogen te zetten en te verkopen.

Me lieve schatje wegdoen, tja tis idd wel iets wat ik nu overweeg, dat Safe me maar helpt met t verkopen, en dat zij ook maar een nieuwe regelen, of eventueel inruilen ;)
 
Zoek een duitse motorzaak op die hem op 25 kw op het kenteken zet (moet je hem wel voor exporteren naar duitsland en importeer hem daarna terug naar nl met officieel 25 kw op het kenteken. In duitsland worden heel veel motoren voor verzekering en wegenbelasting geknepen. Kosten durf ik je niets van te zeggen, zal je zelf achteraan moeten gaan. Het terugzetten naar vol vermogen kan daarna wel lastig zijn, omdat die 25 kw op het kenteken komt te staan.
Dus verkopen en een echte 25 kw aanschaffen kan helaas wel eens de snelste en goedkoopste weg zijn.

Hoe minder me het gaat kosten hoe beter, heb geen zin om er onnodig geld aan uit te geven door export en import te doen.

Toch bedankt voor de tip :)
 
Me lieve schatje wegdoen, tja tis idd wel iets wat ik nu overweeg, dat Safe me maar helpt met t verkopen, en dat zij ook maar een nieuwe regelen, of eventueel inruilen ;)

Dan zou ik het zeer vriendelijk vragen of ze dat gezien de situatie willen. Verplichten kan je ze niet, mss als je het subtiel speelt als zielig arm meisje die haar droom in rook ziet opgaan, kan je zo'n verkoper misschien tot tranen roeren en een mooie deal bedingen. (de meeste kippen die ik ken zijn daar erg sterk in ;) )
... en nou maar hopen dat ze niet meelezen daaro :X
 
Dan zou ik het zeer vriendelijk vragen of ze dat gezien de situatie willen. Verplichten kan je ze niet, mss als je het subtiel speelt als zielig arm meisje die haar droom in rook ziet opgaan, kan je zo'n verkoper misschien tot tranen roeren en een mooie deal bedingen. (de meeste kippen die ik ken zijn daar erg sterk in ;) )
... en nou maar hopen dat ze niet meelezen daaro :X

Hahahaha
 
Het lijkt me sterk dat een van de mensen van Safe niet in Duitsland een connectie heeft met een handelaar die dat voor je kan regelen.
Ik weet wel dat toen Gert Brouwer een aantal jaren geleden mede eigenaar was van Safe dat het heel gebruikelijk was om op deze manier de typekeuring te omzeilen.
Stel het ze gewoon voor, het kost ze weinig en ze hebben er weer een tevreden klant bij als ze het zo doen voor je?
 
anders vertel je ze ff dat als ze nog eens zoiets doen je het weer op MF zet. Dat zal ze leren. :Z

Ik ben nog steeds van mening dat je meer gedaan krijgt met een vriendelijk en eerlijk verhaal, dan om meteen om je heen te gaan schoppen, ook bij Safe werken maar gewone mensen.
 
Het lijkt me sterk dat een van de mensen van Safe niet in Duitsland een connectie heeft met een handelaar die dat voor je kan regelen.
Ik weet wel dat toen Gert Brouwer een aantal jaren geleden mede eigenaar was van Safe dat het heel gebruikelijk was om op deze manier de typekeuring te omzeilen.
Stel het ze gewoon voor, het kost ze weinig en ze hebben er weer een tevreden klant bij als ze het zo doen voor je?

Nouja, tevreden... ben wel opgelucht dan! Tis me eerste fiets, alles ging goed totdat ik 2x gezeur kreeg bij safe :P
Maar ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn
 
Ik ben nog steeds van mening dat je meer gedaan krijgt met een vriendelijk en eerlijk verhaal, dan om meteen om je heen te gaan schoppen, ook bij Safe werken maar gewone mensen.
het was dan ook sarcastich bedoeld. Ik vind dit soort topics juist enorm gezeur.
 
Mja, jij bent vriendelijk voor je mede MF-ers :?
Gezeik zal ik het niet noemen. Maar ik vind dat je de naam van een motorzaak wel erg te grabbel gooit met zo'n topictitel.

Je hebt die motor niet bij SAFE gekocht. Je hebt ze zelf niet verteld dat het een importfiets is. Als nu blijkt dat ze je motor niet op 25 kw kunnen zetten dan is dat imho niet enkel aan SAFE te wijten.
Ik zou zo 1, 2, 3 ook niet weten of je zondermeer aan de papieren kunt zien of het om een importmotor gaat. Het was wel zo verstandig geweest als ze dit eerst na waren gegaan.

Ik heb uit je verhaal niet op kunnen maken of je geprobeerd hebt om er in overleg met SAFE uit te komen (of ik heb niet het hele topic gelezen. In dat geval mijn excuses).
Als ik bij SAFE zou werken en dit topic zou lezen, zou ik dan denk ik niet echt meer genegen zijn om extra moeite voor je te doen om het voor je op te lossen.

Het eerste voorstel wat een monteur of verkoper daar doet zie ik niet als overleg. Probeer de manager te spreken te krijgen en leg hem je standpunt uit.
En neem iemand mee die iets meer weet over importmotoren.
 
Mja, jij bent vriendelijk voor je mede MF-ers :?
Kijk, er zijn geloof ik 18000 geregistreerde gebruikers. Die geef ik echt niet altijd gelijk hoor. Dat je het vervelend vindt snap ik, maar dan gelijk al dat geflame. En allemaal omdat het safe is toevallig.
Ieder dingetje wordt hier altijd zeer breed uitgemeten. En dan is er altijd de vaste club meelopers die hun mening vormen naar de tendens van de topic. Als er één zeurt dan zeuren we mee, is de tendens dt men het niet met de zeurpiet eens is dan zeiken we die met zijn allen af.

kan best zijn dat je een erg aardig iemand bent waar een leuk gesprek mee te voeren is en lekker een biertje mee te pakken ismaar in dit geval vind ik het gezeur.
 
Kijk, er zijn geloof ik 18000 geregistreerde gebruikers. Die geef ik echt niet altijd gelijk hoor. Dat je het vervelend vindt snap ik, maar dan gelijk al dat geflame. En allemaal omdat het safe is toevallig.
Ieder dingetje wordt hier altijd zeer breed uitgemeten. En dan is er altijd de vaste club meelopers die hun mening vormen naar de tendens van de topic. Als er één zeurt dan zeuren we mee, is de tendens dt men het niet met de zeurpiet eens is dan zeiken we die met zijn allen af.

kan best zijn dat je een erg aardig iemand bent waar een leuk gesprek mee te voeren is en lekker een biertje mee te pakken ismaar in dit geval vind ik het gezeur.
Ik ben een heel aardig iemand :P Kunt idd leuke gesprekken met me voeren ;)
Enne bier hoef ik niet, maar je mag me altijd uitnodigen voor een lekker Bacootje ;)
 
het was dan ook sarcastich bedoeld. Ik vind dit soort topics juist enorm gezeur.
waarom ga je dan niet lekker je gazonnetje bijpunten ipv in al dit soort topics zeggen dat je dr zo moe van wordt :?
Je HOEFT er niet op te klikken hoor, echt waar, geloof me maar
 
waarom ga je dan niet lekker je gazonnetje bijpunten ipv in al dit soort topics zeggen dat je dr zo moe van wordt :?
Je HOEFT er niet op te klikken hoor, echt waar, geloof me maar
Ik lees alles, je kunt geen mening vormen als je niet weet waarover je praat.
En als iedereen het altijd met elkaar eens is wordt het hier een beetje saai vind je niet. Dus als de TS het begrijpt wat scheelt het jou dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan