Alweer over rubber

The Rookie

Die hard MF'er
30 nov 2001
402
0
Wie geeft mij advies, het volgende is namelijk het geval.

Op 5 mei heb ik een circuittraining, en nou wil het geval dat mijn banden bijna aan vervanging toe zijn. Nou had ik zelf gedacht om er nu nieuw rubber (BT010) :9~ om te laten leggen en voor de circuitdag even de 'oude' weer om deze op te rijden.
Vind het eigenlijk zonde om dat op compleet nieuwe banden te doen.

Of is dit onverstandig, of heeft iemand hier een beter idee.
 
Gewoon die BT010's erop laten liggen op 't circuit. 't slijt nauwelijks in het midden tijdens een circuitdag, dus 't zal de levensduur bij voornamelijk straatgebruik voor de rest niet beinvloeden.

Etienne
 
Of dragon is ook een goede band.
Maar als je voor die dag,de banden weer om wilt
leggen,zal ook wel weer het nodige gaan kosten.
Dus gewoon een band pakken die niet te hard slijt,
maar die na goed warm rijden toch goed plakt.
 
Ik zou dus never nooit niet met versleten banden het circuit op gaan, als ze al bijna op zijn hebben ze hun beste tijd al LANG gehad en dat is het laatste wat je wil!
Circuitrijden doe je met "verse" banden, Punt!
 
mar1tin kan het niet mooier zeggen.. :)

verse banden is het meeste grip...en dus behoud van jou en je motorfiets...

alleen je wangen van je band worden lekker warm...en op straat krijg je dat niet zo snel voormekaar als op het circuit....
 
Ik zou dus never nooit niet met versleten banden het circuit op gaan, als ze al bijna op zijn hebben ze hun beste tijd al LANG gehad en dat is het laatste wat je wil!
Circuitrijden doe je met "verse" banden, Punt!

Juist, dat heb je mooi gezegd. :}

Is ook heel verstandig om flink te sparen op je banden om daarna op het circuit in de zandbak tot de conclusie te komen dat het goedkoper geweest was om er goede circuitbanden op te leggen. :j
 
'Vierkante' banden zijn ook niet goed voor de rondetijden. Het duurt veel te lang om de motor op z'n oor te leggen. Met als gevolg dat je in iedere bocht de apex mist en naar buiten zeilt.
 
Hoe kan het toch dat Suz-rijders iedere keer voor de Pirelli Dragons gaan en R1-rijders voor de Bridgestone BT010?!?

Andere reden dan 'ze zitten er standaard onder' zou mooi meegenomen zijn ;)
 
Pirelli's :}

Metzeler :}
Ik ben net terug uit magny Cours en waanzinnig gereden!
Op de gixxer 600 had ik de Pirelli SC1 voorband en Metz.RS2 achter wegens omstandigheden had ik niet anders maar is toch hetzelfde.Tijden rond de 1min.55,Barry Veneman reed 1min.48,maar ik ging voor het eerst op mijn soesje oefenen.
Trouwens heel mooi gefilmd vanaf mijn R1 naar achteren!!
2x half uur,die MOET je zien!!!
Hoe moet die naar Pooh?
BTW,de soes 600 was sneller rond dan de R1 die ging in ± 1min.58.
De soes heeft 111pk a.h.w. en R1's en gixxer's 1000 waren een lekkernij!hahahaha
Wie gaat er 28Mei mee naar Assen oefenen?
Ik hoop op lage 30'ers te gritten!
i.i.g onder de 1min.35!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug uit magny Cours en waanzinnig gereden!
Op de gixxer 600 had ik de Pirelli SC1 voorband en Metz.RS2 achter wegens omstandigheden had ik niet anders maar is toch hetzelfde.Tijden rond de 1min.55,Barry Veneman reed 1min.48,maar ik ging voor het eerst op mijn soesje oefenen.
Trouwens heel mooi gefilmd vanaf mijn R1 naar achteren!!
2x half uur,die MOET je zien!!!
Hoe moet die naar Pooh?
BTW,de soes 600 was sneller rond dan de R1 die ging in ± 1min.58.
De soes heeft 111pk a.h.w. en R1's en gixxer's 1000 waren een lekkernij!hahahaha

Hoe bleven de banden....ik heb ook nog 2 setjes
RS 1/2
En 1 setje SC 1/1....deze lijkt me wat soft (achter) voor een circuit dagje, denk dat ik die maar op de straat op rij :)
 
Hoe bleven de banden....ik heb ook nog 2 setjes
RS 1/2
En 1 setje SC 1/1....deze lijkt me wat soft (achter) voor een circuit dagje, denk dat ik die maar op de straat op rij :)
De banden bleven super mede door de wp-vering en afstelling natuurlijk.Geen happen eruit en weinig rullen,perfekt dus.
Ik heb anders gezien.
Voor de straat???Heb je bandenwarmers dan?
Zijn zeker 2de hands?
Die heb ik NU ook,kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan