Bobbel
MF veteraan
Tijd voor waarschijnlijk weer een domme vraag:
Ik kijk op de satteliet (Motors-TV) wel eens naar AMA motorraces (Amerikaanse superbikes), met helden als Matt Mladen en de broertjes Bostrom op 1000 cc viertakts (meeste zijn Suzuki's). Wat me opvalt is dat van de overmacht die Ducati in de World Superbikes heeft niets is te merken in de AMA. Zelfs een tot 800 cc opgeboorde ZX7 in het vorige AMA seizoen draaide rondjes om de 998 / 999. Dit jaar zie je vrijwel helemaal geen Ducati's meer. Hoe zit dat nu? Ik heb wel idee dat de AMA circuits wat gestrekter (en dus sneller) zijn, maar toch? Of zijn de World Superbike fours nog steeds gebonden aan beperkingen om de races spannend te houden?
Vast wel iemand hier die het antwoord weet, alvast dank.
Ik kijk op de satteliet (Motors-TV) wel eens naar AMA motorraces (Amerikaanse superbikes), met helden als Matt Mladen en de broertjes Bostrom op 1000 cc viertakts (meeste zijn Suzuki's). Wat me opvalt is dat van de overmacht die Ducati in de World Superbikes heeft niets is te merken in de AMA. Zelfs een tot 800 cc opgeboorde ZX7 in het vorige AMA seizoen draaide rondjes om de 998 / 999. Dit jaar zie je vrijwel helemaal geen Ducati's meer. Hoe zit dat nu? Ik heb wel idee dat de AMA circuits wat gestrekter (en dus sneller) zijn, maar toch? Of zijn de World Superbike fours nog steeds gebonden aan beperkingen om de races spannend te houden?
Vast wel iemand hier die het antwoord weet, alvast dank.