AMC motoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timyzf-r1

MF'er
21 mei 2004
83
2
Noord-scharwoude
Wie kent deze zaak en hun handelswijze?? Heb daar een leuke 748 zien staan (marktplaats) voor een leuke prijs maar de motoren worden niet nagekeken daar.

Graag wat ervaringen of daar een ducati absoluut niet kopen??
 
Wie kent deze zaak en hun handelswijze?? Heb daar een leuke 748 zien staan (marktplaats) voor een leuke prijs maar de motoren worden niet nagekeken daar.

Graag wat ervaringen of daar een ducati absoluut niet kopen??

De motoren worden daar afgeleverd zoals jij dat wilt..zo meenemen of inc aflevering beurt..heb daar 3 motoren weg gehaald..en heb geen problemen gehad met afleveringen ..heb de motoren voor minder gekocht dan ik ergens anders kon kopen..en daar gaat het om..en als er toch problemen zijn met de motor..valt er altijd te praten en wordt je niet uitgekleed..mijn ervaring is zeer goed
 
Wat ik weet van AMC, van horen en zeggen...

Goedkoop uit het buitenland halen, maar een kleine marge maken op de motor. Maar wel veel motoren verkopen... zodat het winstgevend is. Als dit waar is en ook bij jou Duc zo is, betekend dat ie is gekeurd bij de RDW. Niet dat dat alles zegt. Mijn rijschool is ook ''aangesloten'' bij AMC, en hoor daar niets dan lof over...

Wat wil je nog meer weten? Kan vrijdag misschien wel ff iets aan mijn instructeur vragen... hoe de werkwijze daar is...

Hoor het wel!
 
Thanks beide.

Ik zit er over te denken een andere motor te kopen. Nou ben ik erg verliefd geworden op een 748/916/996 maar heb een budget helaas. Nu ben ik al een maand een beetje over marktplaats aan het struinen en het valt me op dat de motoren daar leuk geprijsd zijn. Echter is het me niet waard als de motor daar ruim 1000 euro goedkoper is en na 2 mnd is het blok vastgelopen.

Staat dus nu een 748 met 19000 km op de teller voor 5500 euro. Maar moet dan eerst m`n eigen motor verkopen of inruilen.

gr Tim
 
Verdiep je wel even in het onderhoud van een duc... Dit is nou eenmaal wat duurder dan een niet-Ducati..
 
Verdiep je wel even in het onderhoud van een duc... Dit is nou eenmaal wat duurder dan een niet-Ducati..

Verdiep je eerst zelf eens in de onderhoudsprijzen van Ducati's ;) En dan helemaal van de tweekleppers, ligt allemaal op dezelfde lijn als andere merken :z Wat wel zo is, is dat je het onderhoud op tijd uit voert: nalatig onderhoud kunnen ze slecht hebben, waardoor ze "karakter" gaan ontwikkelen :+
 
Verdiep je wel even in het onderhoud van een duc... Dit is nou eenmaal wat duurder dan een niet-Ducati..

Ik rij al alfa romeo 156, dus weet wat het italiaanse temperament is *D *D *D
Wat ik in het andere topic las is dat het belangrijk is dat je je beurten goed laat uitvoeren. Daar ik echt een mooi weer rijder ben zal dat allemaal wel goedkomen.

Gr Tim
 
Verdiep je eerst zelf eens in de onderhoudsprijzen van Ducati's ;) En dan helemaal van de tweekleppers, ligt allemaal op dezelfde lijn als andere merken :z Wat wel zo is, is dat je het onderhoud op tijd uit voert: nalatig onderhoud kunnen ze slecht hebben, waardoor ze "karakter" gaan ontwikkelen :+

Ik hoop niet dat ik ooit 900 euro als normale prijs voor een grote beurt mag gaan betalen. Dit geeft, de meer dan gerespecteerde, van den Biggelaar namelijk op voor een 748 / 996. Slijtageonderdelen heb je met een Ducati ook gewoon last van. Zelfs met de andere onderhoudsintervallen ben je met een Ducati duurder uit. Heb me er namelijk wel in verdiept...

Begrijp me niet verkeerd, een Ducati is een wereldmachine. Ik zie alleen niet graag beginnen dat je de fiets weer moet verkopen omdat je het onderhoud niet wilt betalen...
 
Laatst bewerkt:
Biggelaar heeft een eigen onderhoudsschema.
Die prijzen moet je niet vergelijken met gewone interval prijzen.

Bovendien is een 2klepper veel goedkoper.
 
Heb mijn Monster 900 daarvandaan. Super motor, paar kleinigheidjes ontdekt voor de aankoop, maar je kan daar zoals al gezegd aangeven wat je wil. Afleverbeurt en de kleinigheidjes laten doen, of zo mee en alles lekker zelf. Dat laatste scheelt gewoon geld, maar je moet wel goed kijken voor dat je iets koopt en goed afwegen of je het zelf goedkoper/beter kan.

Ik heb wel ff riemen, bandjes en olie laten doen, slechte schokdemper en koppelingskorf lekker zelf gedaan.

Verkoper lult nergens omheen, zegt je het zoals het is...
 
Biggelaar heeft een eigen onderhoudsschema.
Die prijzen moet je niet vergelijken met gewone interval prijzen.

Bovendien is een 2klepper veel goedkoper.

Het laatste wat ik wil is Ducati-bashen maar ik ben het er gewoon NIET mee eens.

Deze link is dus onzin?

http://linuxbak.tim-online.nl/mct/images/stories/handleidingen/onderhoudstabel_ducati_motoren_tot_en_met_2006.pdf
 
AMC heeft een goede service ,je koopt ze zoals gezien of met garantie.
De keus is aan jouw. Omdat hij scherp verkoopt ,krijg je niet de hoofdprijs voor je motor.
De motoren importeert hij uit italie.
Mijn vorige motor heb ik daar gekocht, met 3000 km , 6mnd ingeruild bij een andere dealer voor een hogere prijs.
 
goede zaak!
heb er mijn pijpje gekocht.. marge is idd laag! maar zo blijft het voor ons betaalbaar! *D
 
Wat ik weet van AMC, van horen en zeggen...

Goedkoop uit het buitenland halen, maar een kleine marge maken op de motor. Maar wel veel motoren verkopen... zodat het winstgevend is. Als dit waar is en ook bij jou Duc zo is, betekend dat ie is gekeurd bij de RDW. Niet dat dat alles zegt. Mijn rijschool is ook ''aangesloten'' bij AMC, en hoor daar niets dan lof over...

Wat wil je nog meer weten? Kan vrijdag misschien wel ff iets aan mijn instructeur vragen... hoe de werkwijze daar is...

Hoor het wel!

je lest dus bij oosterlaar? ;) doe iwan de groeten

edit: zelf ook wel goede ervaring gehad met een kleine reparatie van me mito. werd gratis gedaan terwijl ik hem niet eens bij ze gekocht had en gewoon leuk sfeertje
 
Laatst bewerkt:
AMC heeft een goede service ,je koopt ze zoals gezien of met garantie.
De keus is aan jouw. Omdat hij scherp verkoopt ,krijg je niet de hoofdprijs voor je motor.
De motoren importeert hij uit italie.
Mijn vorige motor heb ik daar gekocht, met 3000 km , 6mnd ingeruild bij een andere dealer voor een hogere prijs.

:^

Schappelijke eigenaar en heeft wel neus voor kwaliteit :Y
Eerder reed ie zelf elke maand naar italië om daar motorfietsen uit te zoeken.
Dat is vrij succesvol geweest. Nu laat ie een transport naar italië gaan vanwege de toename v/h importen.
 
je lest dus bij oosterlaar? ;) doe iwan de groeten

edit: zelf ook wel goede ervaring gehad met een kleine reparatie van me mito. werd gratis gedaan terwijl ik hem niet eens bij ze gekocht had en gewoon leuk sfeertje

Klopt *O*

Maar van wie moet ik de groeten doen? Rotjoch klinkt zo raar :}
 
Ik kom daar niet meer, ze lachten me daar zowat uit omdat ik op een erg lichte motor rijdt. Vond het wel behoorlijk respectloos, heb mijn benodigde onderdelen dan ook maar bij Koerhuis motoren (ook in Lemelerveld) maar besteld waar ze overigens nog goedkoper waren ook.
 
Ik kom daar niet meer, ze lachten me daar zowat uit omdat ik op een erg lichte motor rijdt. Vond het wel behoorlijk respectloos, heb mijn benodigde onderdelen dan ook maar bij Koerhuis motoren (ook in Lemelerveld) maar besteld waar ze overigens nog goedkoper waren ook.

Ik ben ook erg fan van Koerhuis motoren, vindt het een prettige en gezellige zaak waar je makkelijk naar binnen stapt. Er werken goede monteurs welke een goede technische inzicht en kennis hebben. Bij AMC ben ik 2 keer geweest en ik was nog niet binnen of de verkoper stond al bij me met de vraag welke ik wou kopen en hoeveel. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.
 
Ik kom daar niet meer, ze lachten me daar zowat uit omdat ik op een erg lichte motor rijdt. Vond het wel behoorlijk respectloos, heb mijn benodigde onderdelen dan ook maar bij Koerhuis motoren (ook in Lemelerveld) maar besteld waar ze overigens nog goedkoper waren ook.

Ik ben ook erg fan van Koerhuis motoren, vindt het een prettige en gezellige zaak waar je makkelijk naar binnen stapt. Er werken goede monteurs welke een goede technische inzicht en kennis hebben. Bij AMC ben ik 2 keer geweest en ik was nog niet binnen of de verkoper stond al bij me met de vraag welke ik wou kopen en hoeveel. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.

Ik ben daar ook maar vaste klant geworden. De monteurs zijn daar inderdaad erg goed en denken met je mee als je bijvoorbeeld reparaties wel uit kan voeren maar dat het nog niet echt nodig is. Zoals bij mijn motor.
Toen ik bij AMC was moest ik zelfs ruim 20 minuten wachten voordat ik werd geholpen terwijl er geen klant in de zaak te bekennen was. Doe mij dan maar Koerhuis
 
Heb er een schade-Guzzi gekocht. Had minimale schade en moest nog gekeurd worden. Is allemaal prima verlopen. Mocht een proefrit maken maar m,n broer mocht er niet op rijden. Was wel stoepgarantie maar dat durfde ik wel aan. Stond 2800 km op de teller. Zou het wel weer doen als ik op zoek zou zijn.
 
Wat ik weet van AMC, van horen en zeggen...

Goedkoop uit het buitenland halen, maar een kleine marge maken op de motor. Maar wel veel motoren verkopen... zodat het winstgevend is. Als dit waar is en ook bij jou Duc zo is, betekend dat ie is gekeurd bij de RDW. Niet dat dat alles zegt. Mijn rijschool is ook ''aangesloten'' bij AMC, en hoor daar niets dan lof over...

Wat wil je nog meer weten? Kan vrijdag misschien wel ff iets aan mijn instructeur vragen... hoe de werkwijze daar is...

Hoor het wel!

nog meer heino hiero haha, wat is de wereld toch klein!! ;)


@ t.s

ik heb er mijn duc ook vandaan, aardige lui hoor !! ;) heb mijn duc ook zo meegenomen,
riemen etc heb ik zelf gedaan. en dan kan je aardig onderhandelen!! *O*

mijn ervaring met amc is gewoon goed.
 
Wie kent deze zaak en hun handelswijze?? Heb daar een leuke 748 zien staan (marktplaats) voor een leuke prijs maar de motoren worden niet nagekeken daar.

Graag wat ervaringen of daar een ducati absoluut niet kopen??

Amc motoren is gewoon een goede/nette zaak ze hebben de motoren die op marktplaats staan scherper geprijst en dit is dan vaak de meeneemprijs.
Als je er garantie op wil hebben moet je deze er vaak bijkopen,ook moet je er op letten bij de 748 dat de tuimelaars nog goed zijn, de harde chroomlaag wil sneller slijten namelijk.
Op hun site staan er 2 op de 748sps en de biposto uitvoering ikzelf zou gaan voor de eerste.
Vaak is het ook zo als men het uiterste uit de kan wil halen qua prijs dat de service daar vaak niet beter van word.
Monteur Maurice is van alle merken thuis en is zeer ervaren.

Veel succes :]
 
Amc motoren is gewoon een goede/nette zaak ze hebben de motoren die op marktplaats staan scherper geprijst en dit is dan vaak de meeneemprijs.
Als je er garantie op wil hebben moet je deze er vaak bijkopen,ook moet je er op letten bij de 748 dat de tuimelaars nog goed zijn, de harde chroomlaag wil sneller slijten namelijk.
Op hun site staan er 2 op de 748sps en de biposto uitvoering ikzelf zou gaan voor de eerste.
Vaak is het ook zo als men het uiterste uit de kan wil halen qua prijs dat de service daar vaak niet beter van word.
Monteur Maurice is van alle merken thuis en is zeer ervaren.

Veel succes :]

Thanks

Helder verhaal.

Gr Tim
 
Ik kom daar niet meer, ze lachten me daar zowat uit omdat ik op een erg lichte motor rijdt. Vond het wel behoorlijk respectloos, heb mijn benodigde onderdelen dan ook maar bij Koerhuis motoren (ook in Lemelerveld) maar besteld waar ze overigens nog goedkoper waren ook.


Jacco mag graag provoceren, de een kan er tegen de ander niet.
Ik vind dat prachtig en proceer graag terug
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan