American History X

Ik heb hem gezien gisteravond (was al de derde keer) en hij blijft goed. Ik ben normaal gesproken ook een beetje tegen zo'n message in een film, maar hier is ie denk ik wel op z'n plaats. Het einde van de film maakt het hele verhaal eigenlijk duidelijk. Het geeft namelijk aan dat we geen ene zak van elkaar verschillen. Discriminatie heerst onder blank, bruin, geel, zwart, enz. enz. enz. Al met al vond ik de film zeer goed.
 
wat vonden jullie eigenlijk van Fight Club???

AHX is een coole film, maar Fight Club is echt 1 van de beste films die ik ooit gezien heb.

Is idd zo lekker vaag.
Find your power animal... *pinguin* Sliiiiiiide..

Fight Club :}
 
AHX is een coole film, maar Fight Club is echt 1 van de beste films die ik ooit gezien heb.

Is idd zo lekker vaag.
Find your power animal... *pinguin* Sliiiiiiide..

Fight Club :}

Dan ga ik persoonlijk toch liever voor Pulp Fiction en The Shaw Shank Redemption. :}
 
Dan ga ik persoonlijk toch liever voor Pulp Fiction en The Shaw Shank Redemption. :}

Ik zei "1 van de" hè..
Pulp Fiction vind ik persoonlijk de beste namelijk :)

En aangezien jij dat een goeie film vind, denk ik dat ik vanavond TSSR maar eens ff moet downloaden.
 
Dan ga ik persoonlijk toch liever voor Pulp Fiction en The Shaw Shank Redemption. :}

[offtopic]
Shawnshank Redemption is een van de beste films die ik ooit gezien heb!

Echt een MEGA goed verhaal, en dat einde...echt geweldig!!
Mijn zus kwam er mee aan...titel leek me niks, verhaal op achterkant leek me niks..maar bleek toch wel ERG goed te zijn :)
[/offtopic]
 
Zijn hier trouwens nog meer mensen die wel eens gezocht hebben naar de theoriën over de inhoud van het koffetje in Pulp Fiction?

Ik vind 1 theorie zo ontichelijk goed bedacht, zal ff zoeken op internet.

Tarantino heeft namelijk nooit verteld wat daar nu echt in zou moeten zitten...

Okay, gevonden:

Remember the first time you were introduce to Marsellus Wallace. The first shot of him was of the back of his head, complete with band-aid. Then, remember the combination of the lock on the briefcase was 666. Then, remember that whenever anyone opened the briefcase, it glowed, and they were in amazement at how beautiful it was; they were speechless.

Now, bring in some Bible knowledge, and remember that when the devil takes your soul, he takes it from the back of your head. Yep, you guessed it. And what is the most beautiful thing about a person: his soul. Marsellus Wallace had sold his soul to the devil, and was trying to buy it back. The three kids in the beginning of the movie were the devil's helpers.

And remember that when the kid at the end came out of the bathroom with a "hand cannon," Jules and Vincent were not harmed by the bullets. "God came down and stopped the bullets," because they were saving a soul. It was divine intervention.

 
Laatst bewerkt:
Doet me deugd! Echte filmliefhebbers hier!

Klassieker vind ik ook Fargo! Met Buscemi. Een echte Murphy's law film. Wat fout kan gaan gaat ook fout.
Lock stock.......... en snatch vond ik ook zeer aangenaam om naar te kijken. Meneer Madonna is met een nieuwe bezig. Ben benieuwd!

Vond persoonlijk Reservoir Dogs beter dan Pulp Fiction, alhoewel ik niet echt van zijn films houd.
 
AHX is een wereldfilm. Fight club ook. Edwart norton speelt ook nog in een film met richard gere. Hij speelt daar een jongen die verdacht wordt van moord. Deze film is ook goed, maar het plot hiervan is werkelijk fantastisch.

Fightclub heeft me aan het denken gezet door de opmerking die daarin gemaakt wordt door brad pit. Hij vraagt ergens in de film : zijn je bezittingen je bezit, of ben jij bezit van je bezittingen. Ik denk dat het laatste voor de meeste waar is.
 
Shawshank Redemption :}
The Green Mile (net als Shawshank gebaseerd op een verhaal van Stephen King)
Pulp Fiction
Heat (DeNiro & Pacino)
The Matrix
Reservoir Dogs
Fight Club
Fargo
Snatch
Transpotting
Sixth Sense
Braveheart

...etc, etc... Allemaal topfilms IMHO. Kom de laatste tijd steeds minder in de bios, laatste film was Lord of the Rings, die was wel erg goed.

Ik zal vanavond m'n DVD collectie eens doorspitten of ik nog iets heb gemist.
 
Bij the Green Mile moest ik bijna janken man, komt bij mij echt zelden voor.

Ofwel, ook ERG goede film!

The Usual Suspects...ook megagoed! Kaiser Söze of zoiets, geweldig! :)
 
...
Kaiser Söze of zoiets, geweldig! :)

Bedoel je niet Keizer Kuzco??

kuzco.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
Shawshank Redemption :}
The Green Mile (net als Shawshank gebaseerd op een verhaal van Stephen King)
Pulp Fiction
Heat (DeNiro & Pacino)
The Matrix
Reservoir Dogs
Fight Club
Fargo
Snatch
Transpotting
Sixth Sense
Braveheart

...etc, etc... Allemaal topfilms IMHO. Kom de laatste tijd steeds minder in de bios, laatste film was Lord of the Rings, die was wel erg goed.

Tsja hier kan ik me dus helemaal in vinden.
:} :} :} :} :} :} :} :}
 
Behalve Trainspotting dan, want dat vond ik persoonlijk een ongelooflijke zaadfilm. Net als Traffic :j
 
Bij the Green Mile moest ik bijna janken man, komt bij mij echt zelden voor.

:^

Ik had eerst het boek gelezen, en hetgeen ik in de film zag benaderde het boek behoorlijk goed ,in tegenstelling tot de verfilming van Stephen King's IT wat ik dus weer een ballenfilm vindt.
 
:^

Ik had eerst het boek gelezen, en hetgeen ik in de film zag benaderde het boek behoorlijk goed ,in tegenstelling tot de verfilming van Stephen King's IT wat ik dus weer een ballenfilm vindt.

Mee eens. Meeste boeken van King worden wel aardig verfilmd. Behalve...

IT is echt een kinderfilm geworden. Eerste half uur is leuk, daarna zakt het snel in.
 
Farewell my concubine
Soleil trompeur
Miller's crossing
LA Confidential
Rashomon
Il postino
Das Boot (lange versie)
Délicatessen
Land and freedom
Dr. Strangelove
Quiz show
...
 

Vergeet trouwens The Others niet, is ook steengoed. Beetje langdradig maar ZOOOOOO Vet die film... die moet je in de bios hebben gezien, of je moet een dikke sound-setup hebben thuis, heb 'm hier op SVCD, maar het geluid is niet te evenaren met de bioscoop. Maar boeie, heb 'm ook in de bios gezien. Komt in mei ofzo op DVD.

Ennuhhhh als je the Matrix leuk vind, dan is Vanilla Sky ook wel wat voor je (of de Spaanse versie ervan Abre los Ojos)... Abre Los Ojos/Vanilla Sky, dat is de MEEST vage film ooit gezien. Maar wel een vette ;) De beste mindfuck film ooit gezien. En ik heb al heel wat films gezien..... eXistenZ heb ik hier op DVD, das ook een goeie mindfuck. Je weet niet meer waar je zit in de film. Dan weet je niet meer of het begin het begin is, en het einde het echte einde of nog ergens midden in..... hehe jaaaaaaa vaag. I love mindfucks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan