Amerika vakantie

Was ook van plan om ooit naar Amerika te gaan om Route66 te gaan :] :] .

Maar als ik het zo allemaal eens bekijk is het vrij prijzig ( ben immers nederlander ) om op de motor Amerika te gaan verkennen.

Denk dat ik toch maar eerst Europa ga verkennen met de Motor :} :} . Ben wel af en toe tijdens motorweekenden de grens overgestoken.

:W

ik vind dat een rondreis op de motor door amerika goedkoper is dan door europa....en je hebt hier nog de ruimte om te rijden, zonder in de file te staan. :]

waar wij wonen ..kan ik rustig 45 minuten volgas richting en in North Caolina rijden zonder in problemen te komen..en uren rijden en bijna geen verkeer tegen te komen.
 
ik vind dat een rondreis op de motor door amerika goedkoper is dan door europa....en je hebt hier nog de ruimte om te rijden, zonder in de file te staan. :]

waar wij wonen ..kan ik rustig 45 minuten volgas richting en in North Caolina rijden zonder in problemen te komen..en uren rijden en bijna geen verkeer tegen te komen.

Dat kan in Europa ook. Vorig jaar in Spanje heb ik ook soms uren gereden zonder verkeer tegen te komen. En een goede maaltijd van 3 gangen hoeft je in Zuid-Europa ook niet meer dan 10 euro te kosten.

Je vergelijkt nu wel een vrij rustige en goedkope plek in de VS met de omgeving van Nederland.
 
Je vergelijkt nu wel een vrij rustige en goedkope plek in de VS met de omgeving van Nederland.

is dit vergelijken met nederland ?

sky-line1.jpg


sky-line.jpg
 
jammer dat een topic dat zou boeiend zou kunnen zijn, uitmondt in een zinloze discussie over wie waar werkt en waarom hoe en waar zijn of haar gelijk haalt, het lijkt geenstijl.nl wel zeg... lekker boeiend allemaal

Enfin..

Dus ik wil in de toekomst graag een mooie Coast to Coast doen in de States, maar ik ben niet zo van de georganiseerde reizen. Hebben mensen ervaring met het huren van motoren (bijvo Ealedinges) en gewoon gaan met die banaan... zeg maar: echte vrijheid




edit mezelf: zie volgende post
 
Laatst bewerkt:
Je maakt die vergelijking wel, en dat is geen eerlijke vergelijking. Eerlijker is bijvoorbeeld een vergelijking hiermee:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo rustig kan Europa ook zijn.

Volgens mij kan je het niet vergelijken met elkaar, het is ook het gevoel dat er bij hoort en dat is nu eenmaal niet in woorden uit te drukken, dat moet je zelf ervaren.

Europa heeft ook vele prachtige plekken, maar rijden op een motor in de middle of niets, niemand tegen komen in bijna 45 graden en je maar afvragen waar blijft die volgende benzinepomp? is voor mij het ultieme motoravontuur.
 
Europa heeft ook vele prachtige plekken, maar rijden op een motor in de middle of niets, niemand tegen komen in bijna 45 graden en je maar afvragen waar blijft die volgende benzinepomp? is voor mij het ultieme motoravontuur.

Uiteraard, maar dat kan in Europa ook echt prima. De Spaanse woestijn is daar prima voor geschikt en lijkt meer op de Noord-Amerikaanse woestijn zoals wij die kennen dan de Noord-Amerikaanse woestijn doet. Wat ook niet gek is, want wat wij van de film kennen is de Spaanse woestijn.

En waarom het om ging is de stelling van Aspencade dat de VS zoveel rustiger en goedkoper is dan Europa, maar dat hangt er helemaal vanaf welke plekken je in de VS en Europa met elkaar vergelijkt. Mijn ervaring is dat Spanje en Zuid-Frankrijk goedkoper zijn dan de VS. Zeker als je er ook nog eens met een tent op uit trekt want campings in de VS zijn verre van goedkoop.
 
Volgens mij kan je het niet vergelijken met elkaar, het is ook het gevoel dat er bij hoort en dat is nu eenmaal niet in woorden uit te drukken, dat moet je zelf ervaren.

Europa heeft ook vele prachtige plekken, maar rijden op een motor in de middle of niets, niemand tegen komen in bijna 45 graden en je maar afvragen waar blijft die volgende benzinepomp? is voor mij het ultieme motoravontuur.


:^

:Y het Zwitserlevengevoel ;)
 
ja dat gevoel moet je zeker eens mee maken ..ik heb al een paar keer billen knijpend op de motor gezeten ...met de vraag zal ik nog een benzine pomp of niet. :Y :Y

Ik ook, zelfs met de 33 liter tank van de GS.

In de VS eigenlijk niet, op de één of andere manier weet ik daar altijd feilloos een benzinestation te vinden (en Walmarts)...
 
Ik zou zo'n reis zelf regelen, kan je voor veel minder geld je eigen plan trekken!

In 2007 ben ik samen met een vriend geweest, we twijfelden, wilden eerst motoren huren, maar toch maar gekozen voor een auto. Ik ga het zeker nog een keer doen, maar dan op de motor en zeker weer zelf alles regelen, motels genoeg. In die ene maand tijd dat ik door verschillende staten ben getrokken konden we 2 keer echt heel moeilijk een motel vinden... maar we hadden niet voor niks ook een tent gekocht ;-) (voor 40 dollar, luchtbedden en slaapzakken erbij en een lamp etc. Samen was het misschien nog geen 100 dollar)... iets van 5of6 nachten maar gekampeerd, waarbij het meestal gratis was en de duurste camping 18 dollar.

Motel 6 is een beetje de McDonalds, je weet wat je krijgt...

Ik heb in veel slechtere motels gezeten, voor veel minder geld, maar ook voor veel meer geld...
 
geef mij toch maar Walmart. O-)

van snoepgoed tot geweren en auto onderhoud onder 1 dak.

Het grootste deel van mijn garderobe komt bij Walmart vandaan. Evenals mijn Maglites, Leatherman tools en dergelijke. Ik voel me altijd als een klein kind in een speelgoedwinkel zodra ik binnenloop.
 
FF wat anders, ik mis deze nog in het rijtje die ook zeker het vermelden waard is.
Crossroads motortours | Motorvakanties in de USA, Canada en Zuid Afrika

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb alleen de eerste 1,5 pagina gelezen van dit topic, toen werd het een beetje een welles-nietes-wel goed-niet goed-verhaal... Maar goed, je lijkt te weten waar je over praat... Weet je nog wat zinnigs over deze organisatie te melden?

Ik zag al dat ze op de motorbeurs staan, dus ga dan sowieso even met ze praten. Maar ik las hier over brandstof betalen enzo, terwijl dat als het goed is hier al bij zit inbegrepen. Lijkt me positief, toch?

De Route 66 plannen zijn hier nog totaal in het begin stadium, dus ik heb me er eerlijk gezegd nog niet heel erg in verdiept, maar tot nu toe heb ik over deze organisatie wel een goed gevoel. Iemand die me iets meer kan vertellen over crossroads?
 
Ik zag al dat ze op de motorbeurs staan, dus ga dan sowieso even met ze praten. Maar ik las hier over brandstof betalen enzo, terwijl dat als het goed is hier al bij zit inbegrepen. Lijkt me positief, toch?

Mij lijkt het me dat niet. Gewoon rechtstreeks aan de pomp betalen, kost het je wat de benzine daar kost. Inbegrepen in de reis berekent de organisatie daar een flinke toeslag op. Alleen interessant als de benzineprijs enorm mocht stijgen en de organisatie heeft niet ergens de voorwaarde staan dat bij stijgende benzineprijzen er moet worden bijbetaald.
 
Mij lijkt het me dat niet. Gewoon rechtstreeks aan de pomp betalen, kost het je wat de benzine daar kost. Inbegrepen in de reis berekent de organisatie daar een flinke toeslag op. Alleen interessant als de benzineprijs enorm mocht stijgen en de organisatie heeft niet ergens de voorwaarde staan dat bij stijgende benzineprijzen er moet worden bijbetaald.

Ja oke, gewoon zelf betalen is waarschijnlijk altijd het beste... maar als ik dan hier dingen lees over brandstofvouchers waarmee gerommeld wordt enzo...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan