Amerika vakantie

Een welles-nietes verhaal is ook weer overdreven, het gaat erom dat als je voor een organisatie werkt je eigen kwaliteiten moet benadrukken en niet een andere enorm gaan afkraken.
Dat siert je als persoon niet en zo komt het bedrijf niet geloofwaardig over.
Maar dat hebben FHM en ik uitgepraat en daarbij vindt ik het enorm leuk dat hij zoiets doet. :]

Wat het allerbelangrijkste is dat motorrijden in Amerika zo ontzettend gaaf is om te doen, dat moet je een keer (of twee) meegemaakt hebben. :)

En hoe en met wie dat komt daarna pas, ga bedenken waar je wilt rijden en hoelang en zet alle aanbieders op een rijtje.

Bij de een is alles inclusief, bij de ander juist niet en je moet je afvragen wat je wilt. Als je bijvoorbeeld een helicoptervlucht wil boeken (of niet) heb je daar bij de ene organisatie een keuze in om het wel te doen en bij de andere krijg je geen geld terug als je niet wilt.

Wat ook belangrijk is, zijn de (VIP) verzekeringen.
Ik ben voor mijn volgende trip (ik hoop dit jaar) dat eens aan het bekijken, maar daar heb ik nog geen duidelijkheid over. Ik komt organisaties waar het bij in zit, maar ik ben wel benieuwd hoe het met de hoogte van je eigen risico zit.
Maar misschien kan FHM daar meer over vertellen?

Ik ben in iedergeval van plan naar de beurs te gaan en me door alle organisaties eens goed te laten informeren.
 
Een welles-nietes verhaal is ook weer overdreven, het gaat erom dat als je voor een organisatie werkt je eigen kwaliteiten moet benadrukken en niet een andere enorm gaan afkraken.
Dat siert je als persoon niet en zo komt het bedrijf niet geloofwaardig over.
Maar dat hebben FHM en ik uitgepraat en daarbij vindt ik het enorm leuk dat hij zoiets doet. :]

Wat het allerbelangrijkste is dat motorrijden in Amerika zo ontzettend gaaf is om te doen, dat moet je een keer (of twee) meegemaakt hebben. :)

En hoe en met wie dat komt daarna pas, ga bedenken waar je wilt rijden en hoelang en zet alle aanbieders op een rijtje.

Bij de een is alles inclusief, bij de ander juist niet en je moet je afvragen wat je wilt. Als je bijvoorbeeld een helicoptervlucht wil boeken (of niet) heb je daar bij de ene organisatie een keuze in om het wel te doen en bij de andere krijg je geen geld terug als je niet wilt.

Wat ook belangrijk is, zijn de (VIP) verzekeringen.
Ik ben voor mijn volgende trip (ik hoop dit jaar) dat eens aan het bekijken, maar daar heb ik nog geen duidelijkheid over. Ik komt organisaties waar het bij in zit, maar ik ben wel benieuwd hoe het met de hoogte van je eigen risico zit.
Maar misschien kan FHM daar meer over vertellen?

Ik ben in iedergeval van plan naar de beurs te gaan en me door alle organisaties eens goed te laten informeren.

:^ Ik ga inderdaad ook eens bij de beurs informeren... Kost toch een hoop geld, niet echt iets wat je spontaan even besluit te doen. (Ik als student zijnde in ieder geval niet :P ) Dus zal waarschijnlijk toch pas volgend jaar zomer worden. Tijd zat om alles uit te zoeken, naast elkaar te zetten en te vergelijken enzo...
 
Crossroads is over het algemeen wat duurder (ca. € 500,-) maar daar is de kwaliteit van de hotels weer wat beter.
Ook doen deze reizen in Zuid Afrika.
Deze hebben duidelijke all-in prijzen
Eigen risico isvoor niet Harley's (let op! in euro's) € 600 en voor Harley's € 2000,-

Route 66 staat dit jaar waarschijnlijk niet op de Motorbeurs.
Wel hebben zij geheel vrijblijvende (en kosteloze) infodagen maar daar kun je de website voor checken.
Als een tour door de Grand Canyon komt, zit hier een heli-vlucht bij inbegrepen.
Deze hebben duidelijke all-in prijzen.
Eigen Risico's varieren van (let op! in dollars) $ 2000,- en met afkoop tot $ 1000,-

USAreizen heeft wat scherpere prijzen, echter laten deze je in de USA ter plekke betalen voor de brandstof en "bierpot". (de vouchers)
Deze hebben dus geen duidelijke all-in prijzen
Eigen risico varieert tussen (let op dit is euro's) € 6000,- en € 3000,- na afkoop tussen de € 1000,- en € 500,-

Fly en Bike doen ze allemaal, maar dan zijn er nog veel meer aanbieders die je kan vergelijken.

Wat eigen risico's betreft, ligt helemaal aan welke verzekering je erbij kiest en welke huur motor je hebt.

Mij lijkt het me dat niet. Gewoon rechtstreeks aan de pomp betalen, kost het je wat de benzine daar kost. Inbegrepen in de reis berekent de organisatie daar een flinke toeslag op. Alleen interessant als de benzineprijs enorm mocht stijgen en de organisatie heeft niet ergens de voorwaarde staan dat bij stijgende benzineprijzen er moet worden bijbetaald.

Dat van die flinke toeslag is niet helemaal waar, mensen krijgen bij een all-in een prijs waarmee ze accoord kunnen gaan of anders gaan ze naar de concullega.

Als iemand een motor koopt, krijg je ook een prijs waarmee je accord gaat of niet.
De dealer en de fabrikant moeten natuurlijk ook ervan kunnen leven.
Nu weet ik ook dat het in het leven de kunst is zo veel mogelijk geld bij jezelf te houden, maar bedrijven moeten ook wel een beetje winst kunnen maken om hun voortbestaan te kunnen garanderen.

Daarnaast als iedereen zelf zou gaan tanken bij zo'n groepsreis, gaan er zich hele andere problemen voor doen.
Als dat gebeurt, dan is die "winst" die jezelf zou hebben van die paar knaken echt wel verdampt.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast als iedereen zelf zou gaan tanken bij zo'n groepsreis, gaan er zich hele andere problemen voor doen.
Als dat gebeurt, dan is die "winst" die jezelf zou hebben van die paar knaken echt wel verdampt.

Aan wat voor problemen moet ik dan denken? En hoezo niet "zelf tanken". Ik ging er toch eigenlijk vanuit dat de groep massaal een tankstation bezoekt, alleen dat bij het voucher geval je de benzine niet zelf contant betaalt. Maar blijkbaar is dat anders geregeld?
 
Ik had ter vegelijking alle aanbieders naast elkaar gezet, maar helaas kan ik hier geen grafiekje in kwijt.

Omdat sommige onderdelen er niet bij inzitten, maar er wel bijkomen heb ik daar (ongeveer)
bedragen voor meegenomen om een goed vergelijk te maken.
Pin me op deze bedragen niet vast!!

Alle gerekende bedragen zijn (omgerekend) in Euri's

Ik probeer het maar even:
Ik heb drie vergelijkbare reizen, in dezelfde periode genomen.

Route 66 California Highlights vertrek 19 juni 2009 aantal dagen 15

categorie 2 3245
voucher tbv parken, BBQ, brandstof incl
eten excl
water (of fris) incl
kennismakindiner incl
helicopter incl
vip verzekering incl
Eigen risico (1560)

Totaalprijs 3245


Mogelijkheid tot verlagen
meerprijs 55 Eigen risico wordt dan: 780

Opm. geen geld retour indien je geen gebruik maakt van helicoptervlucht

USAmotorreizen Western Discovery 2 vertrek 20 juni 2009 aantal dagen 16

categorie 2 2650
voucher tbv parken, BBQ, brandstof 280
eten excl
water (of fris) 15
kennismakindiner 25
helicopter 125
vip verzekering 168
Eigen risico (500)

Totaalprijs 3263


Mogelijkheid tot verlagen
meerprijs 68 Eigen risico wordt dan 0

Opm. nu VIP +, waarmee er geen Eigen risico meer is


Crossroads Go West Bike Ride vertek 7 juni 2009 aantal dagen16

categorie 2 4275
voucher tbv parken, BBQ, brandstof incl
eten excl
water (of fris) incl.
kennismakindiner 25
helicopter 122
vip verzekering incl
Eigen risico (600 of 2000)

Totaalprijs 4422


Mogelijkheid tot verlagen
meerprijs ?? Eigen risico wordt dan ??

Opm. ik kan op de site niets vinden over het eigen risico en wat het kost om deze te verlagen.

Er zijn nog wat vragen open (zie ??) maar ik ben in iedergeval goed voorbereid dit weekend

Aanvullingen zijn natuurlijk welkom.

Jammer FHM dat we jou niet op de beurs zullen zien, gemiste kans!
Voor jou of voor ons, dat is de vraag! :)
 
Laatst bewerkt:
@ girlontheroad: jou laatste alinea: maakt voor mij niet uit of het een gemiste kans is.
Ik heb geen bedrijf in de reiswereld, mijn reguliere werk is in de telecom, daar moet ik het voor mezelf verdienen.

Daarnaast maak jij je nogal zorgen bij route 66 over de helivlucht waarvan die kosten niet terug te krijgen zijn.
Die is volgens jouw bij de ander aanbieders $ 125,- (organisatieprijzen zitten stukken lager)
Dan moet je ook zo consequent zijn te vermelden dat de VIP verzekering, om het eigen risico van $ 5000,- naar $ 2000,- erbij zit, die je ook niet terug krijgt als je die niet wilt.
dat is $ 18 per dag. (Als je $6 per dag bij legt kan dit naar $ 1000,- terug gevoerd worden)
Ik zal je nog even verder helpen.
In dat bedrag zit ook een vlucht van Amsterdam direkt naar de USA, als je die niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Ook zit er motorhuur bij inbegrepen, als je die niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Brandstof zit ook in dat bedrag, als je dat niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Entree tot parken zit er ook in verwoven, als je dat niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Hotel overnachtingen zitten ook in dat bedrag, als je die niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Nu alle gekheid weer op een stokje, ik denk dat de mensen nu wel het beeld krijgen wat bedoeld wordt met all-in.

Daarnaast moet je dan nog wel even vermelden dat het eigen risico bij Route 66 in dollars is, bij de anderen in euros.
Eigen risico bij Crossroads is 600 euries voor niet Harley's en 2000 euries voor wel Harley's.

Succes op de beurs (en dat meen ik echt :) )
 
Laatst bewerkt:
@ girlontheroad: jou laatste alinea: maakt voor mij niet uit of het een gemiste kans is.
Ik heb geen bedrijf in de reiswereld, mijn reguliere werk is in de telecom, daar moet ik het voor mezelf verdienen.

zo bedoel ik het ook niet, Ik had graag kennis met je gemaakt

Daarnaast maak jij je nogal zorgen bij route 66 over de helivlucht waarvan die kosten niet terug te krijgen zijn.
Die is volgens jouw bij de ander aanbieders $ 125,- (organisatieprijzen zitten stukken lager)
Op internet staan de prijzen voor de helicopter op ongeveer 115/120 euro, maar zoals ik schreef, pin me niet op de euro vast.

Dan moet je ook zo consequent zijn te vermelden dat de VIP verzekering, om het eigen risico van $ 5000,- naar $ 2000,- erbij zit, die je ook niet terug krijgt als je die niet wilt.
dat is $ 18 per dag. (Als je $6 per dag bij legt kan dit naar $ 1000,- terug gevoerd worden)
Deze vraag stond nog open, is inmiddels aangevuld.

Ik zal je nog even verder helpen.
In dat bedrag zit ook een vlucht van Amsterdam direkt naar de USA, als je die niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Ook zit er motorhuur bij inbegrepen, als je die niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Brandstof zit ook in dat bedrag, als je dat niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Entree tot parken zit er ook in verwoven, als je dat niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Hotel overnachtingen zitten ook in dat bedrag, als je die niet wilt, krijg je die ook niet terug.
Nu alle gekheid weer op een stokje, ik denk dat de mensen nu wel het beeld krijgen wat bedoeld wordt met all-in.
Ho, ho, dat snap ik ook allemaal wel, maar voor het vergelijk is dit handig om te weten, ik heb al eens een helikoptervlucht gemaakt en hoef niet zo nodig weer.

Daarnaast moet je dan nog wel even vermelden dat het eigen risico bij Route 66 in dollars is, bij de anderen in euros.
Dat was me inmiddels zelf ook opgevallen en is gewijzigd, thanxxx voor je tip.

Eigen risico bij Crossroads is 600 euries voor niet Harley's en 2000 euries voor wel Harley's.
Thankxxx
Succes op de beurs (en dat meen ik echt :)

Dank je wel, ben reuze benieuwd, ik ga ze het vuur aan de schenen leggen :)
Wel leuk om al flink met de voorbereiding bezig te zijn, ik heb er zin aan
 
Laatst bewerkt:
Och we komen elkaar wel eens tegen.
Hoop ik ook hartelijk je de hand te schudden.

Het gaat mij echt om de mens en niet met wie en wat ze doen.
Er is meer tussen hemel en aarde.
Och en weet je, over "bepaalde" zaken is echt wel te onderhandelen met reisorganisaties."
m.a.w. die helivlucht wel of niet zal echt wel te bespreken zijn vooraf van het boeken.
 
Och we komen elkaar wel eens tegen.
Hoop ik ook hartelijk je de hand te schudden.

Het gaat mij echt om de mens en niet met wie en wat ze doen.
Er is meer tussen hemel en aarde.
:) daar heb je helemaal gelijk in, dit is ook maar een prijsvergelijk, verder is het natuurlijk heel belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt.

Och en weet je, over "bepaalde" zaken is echt wel te onderhandelen met reisorganisaties."
m.a.w. die helivlucht wel of niet zal echt wel te bespreken zijn vooraf van het boeken
Daar heeft mn man inmiddels naar geinformeerd, maar er werd duidelijk aangegeven dat bij een all-inclusieve reis geen restitutie wordt gegeven op niet genoten onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Wat het allerbelangrijkste is dat motorrijden in Amerika zo ontzettend gaaf is om te doen, dat moet je een keer (of twee) meegemaakt hebben. :)

ik heb heel wat jaren in nederland motor gereden ... maar het motor rijden hier is toch heel wat anders.

elke zaterdag ga ik met een stel vrienden met de motor er op uit...we gaan dan eerst ergens ontbijten, en dan aan we de hele dag op pad..... :) en elke keer kijk ik uit naar de zaterdag. :]
 
ik heb heel wat jaren in nederland motor gereden ... maar het motor rijden hier is toch heel wat anders.

Hangt wel van de omgeving af. Ik heb een tijd in New Jersey gewoond en dat is niet echt een inspirerende omgeving om motor te rijden. Voor Florida geldt eigenlijk hetzelfde, veel te veel kaarsrechte wegen.

Er zijn uiteraard hele mooie plekken in de VS, ook om met de motor te rijden, maar voor de motor prefereer ik in het algemeen toch eigenlijk Europa, de VS vind ik veel meer een autoland.
 
ik heb heel wat jaren in nederland motor gereden ... maar het motor rijden hier is toch heel wat anders.

elke zaterdag ga ik met een stel vrienden met de motor er op uit...we gaan dan eerst ergens ontbijten, en dan aan we de hele dag op pad..... :) en elke keer kijk ik uit naar de zaterdag. :]

ook lid van de 'Wildhogs'? :+
 
.... de VS vind ik veel meer een autoland.

Dat vind ik eigenlijk ook. Ben er 14 keer geweest maar ondanks dat ik in NL al 35 jaar vrijwel alles per motorfiets doe, heb ik het in de VS altijd bij de auto gehouden.
Zolang je maar uit de dichtbevolkte streken blijft zijn daar minder nadelen aan verbonden dan hier. En voordelen... alles kunnen meenemen (verschillende kleding zodat je je makkelijk kunt aanpassen aan de wisselende weersomstandigheden, voedsel en veel drank - vooral in warme streken), riant onderuit zitten, airco aan, radiootje aan, hapje en drankje bij de hand, minder risico op de soms slechte wegen, goedkoop, makkelijker tolmuntjes pakken, minder zorg of de volgende ochtend je vervoermiddel er nog wel staat, etc. etc.
Overigens vind ik dit wel een interessant topic want wie weet waag ik het nog eens om op een HD door het westen te crossen.
 
Hangt wel van de omgeving af. Ik heb een tijd in New Jersey gewoond en dat is niet echt een inspirerende omgeving om motor te rijden. Voor Florida geldt eigenlijk hetzelfde, veel te veel kaarsrechte wegen.

wij wonen buiten af , in een bosrijk gebied. vlakbij de grens met NC.

ik woon op 35 minuten rijden van Va Beach .. en ongeveer 2.5 uur rijden van de blue ridge en skyline drive .. 1.5 uur van Nags Head , NC.
 
wij wonen buiten af , in een bosrijk gebied. vlakbij de grens met NC.

ik woon op 35 minuten rijden van Va Beach .. en ongeveer 2.5 uur rijden van de blue ridge en skyline drive .. 1.5 uur van Nags Head , NC.

Mooie omgeving inderdaad. Toch nog wel bewoonde wereld maar veel natuur in de omgeving. In ieder geval heel anders dan centrum Den Haag :+
 
:) daar heb je helemaal gelijk in, dit is ook maar een prijsvergelijk, verder is het natuurlijk heel belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt.Daar heeft mn man inmiddels naar geinformeerd, maar er werd duidelijk aangegeven dat bij een all-inclusieve reis geen restitutie wordt gegeven op niet genoten onderdelen.


hmmm.... ik zal die nieuwe baas is ff aan de tand voelen daarover.....
 
Laatst bewerkt:
Heb het topic met interesse gelezen.
Hier dan een reactie van iemand die recente ervaring heeft met USA motorreizen en er met zeer gemengde gevoelens op terugkijkt.
Als men mij vraagt of ik het weer zou doen zeg ik volmondig "neen".
Redenen:
slechte motor: Ik had een Honda Shadow 750 cc, met bijna 50.000 mijl op de teller. Dat lijkt mij geen jonge motor. Aan het model te zien was ie zeker 4 jaar oud. Er waren 7 mankementen aan en ik was opgelucht dat ik 'm weer kon inleveren, want ik voelde mij niet veilig op die motor. Jammer genoeg was ik te klein voor de reserve motor, die er trouwens ook heel oud uitzag met een hele diepe deuk in de tank.
Slechte reisleiding
Ze hadden onderweg geen oren naar mijn klachten over de motor. "Een kapot licht hoeft niet te worden vervangen. Je hebt geen licht nodig op de motor". Dat was hun reactie.
Ze hielden zich nooit een verkeersregels en waren vaak de weg kwijt. Het was de eerste keer dat ze deze route reden.

Een stel uit onze groep wil ook reisleider worden. Het schijnt zo te zijn dat ze eerst 2 keer stage moeten lopen en daarna alleen op pad worden gestuurd met een groep.

Ik zou, als ik weer naar de States zou gaan om motor te rijden, dit zeker niet meer in een groep doen, maar zelf bepalen waar ik heen zou rijden en hoelang ik ergens zou blijven. Daar moet je uiteraard de tijd voor nemen.

Ik heb de klachten over mijn motor in Amerika doorgegeven maar ook bij terugkomst aan USA motorreizen. Ze zouden bekijken of ze de motor zouden vervangen. Ik heb er een hard hoofd in.

Ik heb nu al 3 keer verzocht voor een plaatsing van mijn reisverslag op de site van USA motorreizen, maar zonder resultaat.
Daarom heb ik het verslag zelf maar online gezet: http://members.upc.nl/a.kollenburg/usamotorreizen.html
 
Er stond inderdaad een foutje in de link. dit is de correcte link. Lees en huiver!!

USA motorreizen


Over motor rijden in Amerika wordt altijd geroepen van "dat moet je zeker doen, zo stoer", en "Amerika is het land voor motorrijders". Ik ben er intussen achter dat dat zeker niet zo is, althans dat is mijn beleving.
Okay de wegen zijn breed, maar dat heb je voor een motor toch zeker niet nodig, wel voor die gruwelijk grote auto's die ze daar rijden. Daarbij komt nog dat het wegdek ontzettend veel te wensen overlaat. De keren dat ik bijna van mijn motor ben gelanceerd zijn niet op 10 vingers te tellen. Na een rit ben je helemaal gaar van de trillingen die door je motor en door je lijf heengaan. Een en ander zal ook wel te maken hebben gehad met de slechte motor waar ik gedoemd was op te rijden.

Volgende keer toch maar weer de auto.
 
Laatst bewerkt:
Los van de perikelen met de slechte staat van de motor bevestig je ook wel mijn beeld, zo'n groepsreis is helemaal niets voor mij. Ik heb ettelijke tochten met de auto in de VS gemaakt maar allemaal volgens het stramien, 's morgens niet weten waar je 's avonds zult overnachten en daar is de VS een perfect land voor. En dat even los van het feit dat zo'n groep me ook al niet echt trekt.

Toch maar een keer gewoon zelf een GSA huren daar en zelf gaan rijden.
 
...
Toch maar een keer gewoon zelf een GSA huren daar en zelf gaan rijden.

Als alternatief kan ik je ten zeeeeeeeeeeeeeeerste Nieuw Zeeland aanbevelen.
prima motorverhuurorganisaties (zij het wat duur), en naar mijn bescheiden mening het mooiste en interessantste (niet: het avontuurlijkste) land ter wereld om per motor (en alle andere manieren ook) te doen.
 
Als alternatief kan ik je ten zeeeeeeeeeeeeeeerste Nieuw Zeeland aanbevelen.
prima motorverhuurorganisaties (zij het wat duur), en naar mijn bescheiden mening het mooiste en interessantste (niet: het avontuurlijkste) land ter wereld om per motor (en alle andere manieren ook) te doen.

Ik ken Nieuw Zeeland redelijk goed, mijn halve familie woont er. En eerlijk gezegd vind ik het te klein voor een echte trektocht per auto of per motor.
 
Ik ken Nieuw Zeeland redelijk goed, mijn halve familie woont er.
*O* you lucky bastard

En eerlijk gezegd vind ik het te klein voor een echte trektocht per auto of per motor.
:?
bwa ... rondje noordeiland + rondje zuideiland, met alle hotspots erbij, ben je toch al zoet voor een 8000km, lekker verdeeld over 2 maandjes?

Toegegeven, toeristeninfrastructuur is goed uitgebouwd op europees niveau.
Ergo het is niet zo avontuurlijk, wel zeldzaam mooi.
Anderzijds, in de USA heb je hetzelfde probleem dan hé ...
 
:?
bwa ... rondje noordeiland + rondje zuideiland, met alle hotspots erbij, ben je toch al zoet voor een 8000km, lekker verdeeld over 2 maandjes?

8000km, da's voor mij maximaal een week of 3.

Langste tocht die ik in de VS heb gemaakt was 5 weken, toen heb ik 12.000 mijl gereden
 

Leuk zo'n reisverhaal. Veel van de door jullie gereden route herken ik.
Ik onderschrijf de meeste van je stellingen. De VS is prachtig, maar in de meeste gebieden geschikter voor auto's dan motoren. Ben er vrij vaak geweest maar altijd met de auto.
Heb heel wat momenten gehad waarop ik dacht: gelukkig ben iki nu niet op de motor (zoals op wegen vol potholes en in de hitte van AZ en NV).
Er kleven m.i. over het algemeen ook minder nadelen aan autorijden dan hier (files, gebrek aan parkeerruimte, benzineprijs...). De mogelijkheid om (veel) mee te nemen is toch ook wel een groot voordeel van de auto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan