amerikaanse winkel die in nl levert?

jongens... kijk in godsnaam op de site van de douane voordat je zulke opmerkingen maakt. HET IS GEEN GOK!!!

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html

hier staat toch duidelijk dat je bij aankopen tot 150 euro geen invoerrechten moet betalen, wel BTW. staat ook nog es een voorbeeld bij, met een digitale camera van 149 euro van buiten de EU! oftewel, voor een undertray van 90 dollar en 45 verzendkosten (135 dollar totaal, 100 euro) betaal je 19% btw over het heel bedrag. 100*1.19=119 euro...

wat gok en niet gok en dit en dat...
 
Eh..... goeie opmerkingen, alleen je rekensommetje van de BTW klopt niet...... Oh wacht ff.... je had het bedrag er al bij opgeteld..... :+

Als ik die link goed lees, worden de verzendkosten wel degelijk bij de waarde opgeteld. Brengt dat je boven de vrijstelling van 150 Eurie, dan zit je dus vast aan invoerrechten op het hele bedrag. Bovendien wordt er niet gesproken over een andere vrijstelling mbt aankoop bij een internetwinkel oid.

Maar de gok waar ik het over had bestaat er uit dat lang niet alle zendingen ook bij de douane terecht komen.
Kan dus zomaar zijn dat je helemaal geen invoerrechten betaalt.
 
Laatst bewerkt:
ja maar het bedrag komt sowieso niet in de buurt van 150 euro! maar goed, maak jij je maar niet druk, ik bestel de boel en ik post hier hoe en wat, dan zien we het wel. zal wel even duren maar ja...
 
Als ik lieg, dan lieg ik in commissie


Kopen via internet of postorder buiten de Europese Unie (vanaf 1 december 2008) Koopt u goederen via internet of bij een postorderbedrijf buiten de Europese Unie? En is de waarde van de goederen € 22 of minder (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u geen douanerechten en geen omzetbelasting te betalen. 
Is de waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten)? Dan hoeft u bij invoer geen douanerechten, maar wel omzetbelasting te betalen.
Is de waarde meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten) dan moet u douanerechten en omzetbelasting betalen. Tot en met 30 november 2008 hoeft u geen belastingen bij invoer te betalen als de waarde van de goederen niet meer is dan € 22). Zie ook: Kopen via internet of postorder door particulieren
 
Terug
Bovenaan Onderaan