Amersfoort Topic deel 55 "De Ren-je-rot Editie"

Nee snap ik ook, had het niet op die manier bekeken. Anders spreken we daarna even af. Zij gaan om 12u rijden. Spreken wij om 12.30 af.
ff koffie drinken en motors kieken
Volgende keer bij een algemene meeting kom ik ook zeker kijken! Die locatie is prima trouwens, genoeg plek en eten en drinken bij de hand :)
 
Helaas net de motor langs de kant moeten zetten. Dus het weekend zit rijden of een meet er voor mij niet in.
Voor de 3e maal houd de spanningsregelaar er me op. Garage gaat er mee bezig
 
Hey, een topic met amersfoortse rijders, leuk! Heb alleen geen puf om alle 55 pagina's te lezen.... Hier Dik, Amersfoort Zuid, 50jr jong, vrouw, kind, veelrijder en motorkampeerder. Lid van motorclub MC De Kraats uit Ede. KTM 1090 adventure, Suzuki GSX1100G+zijspan ('91), Suzuki GS850+zijspan ('79). En een suzuki DR350 ('94) in bestelling voor woonwerk en af en toe bospad (en TET, hoop ik). Van Harten zit bij mij om de hoek maar dat is mij wat te opgepoetst... Ik ga naar Motofit in Veenendaal. Al 20 jaar.
Vakantie was op en neer naar zuid Frankrijk en noord spanje, op 2 wielen (en het eerste stuk met dochter van 14 achterop). En komend weekend met het zijspan kamperen in de Ardennen. Dat soort dingen. Ben benieuwd wat hier allemaal langskomt.
 
Maar leuk dat Amersfoort topic goed leeft.
Zat vroeger met de zaak in Almere, dat is daar nu ook een beetje dood gebloeid, zit nu in Apeldoorn en ook hier is het stil.
Heb weleens vaker hier gereageerd, zal me even voorstellen.
Mijn naam is Ruud Groeneveld
Woont nu in Apeldoorn, ben ook werkzaam in Apeldoorn.
Ben 61 jaar jong en vanaf mijn 15e met motoren bezig.
Op mijn 18e behaalde ik mijn motorrijbewijs en mijn eerste motor was een CZ250 2 cilinder 2 takt.
Mijn 2e motor was een Suzuki GT550 3 cilinder 2 takt en in 1979 kocht ik mijn eerste nieuwe motor een Suzuki GS750E.
Daat had ik een Yoshimura 850cc bigbore kit ingezet en de cilinderkop aangepast, werd een stuk sneller door en een benzine verbruik van 1 op 10 8)7 . Maar dat deed dat ding ook standaard al.
Toen kwam e GSX1100ET in mijn leven en in 1982 besloot ik om te gaan racen.
Leuke dingen behaald en in 1996 was mijn laatste jaar als coureur.
Vanaf 1993 was ik werkzaam bij het CRT tot 4 jaar geleden.
Ik heb de gehele begintijd mogen meemaken van georganiseerde circuitdagen, geweldig.
Ook ben ik KNMV motorsporttrainer wegrace, maar weinig tijd meer voor.
Ben ook druk met Kevin, mijn racende zoon die in het IDC superbike rijd met een Fireblade uit 2009.
We hebben 30 tot 40 pk minder aan het achterwiel, maar het is te doen.
Verder heb ik niks bijzonders te melden, wel leuk dat we een aantal klanten hebben uit de keistad
Linker 2 waren van mij in 1987, e rechter is de nieuwere generatie.
 

Bijlagen

  • 20130101_214700.jpg
    20130101_214700.jpg
    254,4 KB · Weergaven: 10
  • Ikke nr 16 1987 almere NK.jpg
    Ikke nr 16 1987 almere NK.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 8
  • 21-AS1-6716-929.jpg
    21-AS1-6716-929.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 8
Ik wil a.s. vrijdag een leuke tour gaan maken van een uur of drie a vier en dan vroeg vertrekken en relaxed tourend (motor aan het inrijden). Zijn er liefhebbers rond Amersfoort die dat ook leuk zouden vinden?
 
Ja leuk om dit topic weer zo te zien groeien, welkom iedereen! Helaas aan mijn kant even super druk dus ik pak de motor wanneer het kan (hij rijdt gelukkig weer) maar plannen gaat momenteel ff moeilijk maar hoop een aantal van jullie nog een keer live te kunnen spreken voor de winter, dus ik zeg toch tot snel✌️
 
Ook uit Amersfoort, import sinds 2011. Rijd sinds vorig jaar met een MT-09 Tracer. Vrijdag rijden lijkt me top maar kan helaas niet
 
Hebben jullie nog vaste koffie plekjes in Amersfoort en omgeving waar je vanaf het terras naar je bike en wandelend publiek kan kijken?
Ik probeer nu bagel and beans uit. Wel leuk want je ziet het motor verkeer op de ring ook langs komen.
 

Bijlagen

  • 20211017_144313.jpg
    20211017_144313.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 17
Algemeen vind ik restaurant De Generaal in Baarn nog leuk voor een tussenstop.... Anders vooral verder bij Amersfoort vandaan inderdaad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan