Amsterdam-Dakar challenge

Jeremayah

MF veteraan
23 nov 2004
8.261
7
Assen
Dames en Heren,

Op 1 november neem ik deel aan de Amsterdam Dakar challenge op een Honda XR500R.

Zoals velen al weten moet deze tocht voltooid worden met een voertuig van max. 500 euro, en mag je er maximaal 150 euro aan versleutelen. Het doel van deze challenge is het ophalen van geld voor een zelfgekozen goed doel, wij hebben gekozen voor KiKa (Kinderen Kankervrij).

Graag zou ik via dit topic tips, onderdelen en eventuele sponsoren op willen doen.

Voelt u zich geroepen om de kinderen met kanker een pijnvrij bestaan op te laten bouwen? Steun ons dan!

Voor meer informatie mag je me contacten of kunt u kijken op de website!

Mvgr. Jeremayah de Vries





edit: Het verwijzen naar de eigen website is niet toegestaan, TS heeft tips gekregen hoe dat wel kan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
*O*

Stoer én voor een goed doel :Y

Nuttige tips en/of adviezen heb ik niet, maar ben wel bereid een brandstofvergoeding te doneren :P
 
Op de website kunt u zien hoe u ons kunt sponsoren.. U kunt ook zien waar u het gesponsorde bedrag naar toe kunt sturen.

We zijn nu bezig om te kijken of we de Patrol om kunnen bouwen op PPO, om zo de brandstofkosten laag te houden en zo meer geld te kunnen doneren aan het goede doel.
 
ik had al een korte samenvatting geschreven voor het maken van een enduro type triumph.

uiteindelijk was het doel om deze motor:

20955_0_1_2_tiger_Image%20credits%20-%20Triumph.jpg


om te toveren naar zoiets (zijn dezelfde soort motoren overigens):

steamerfe1.jpg


afijn hier mijn lijstje:

-valbeugels monteren
-radiator beschermen met een gril (tegen steentjes)
-kappen rond de schijfremmen gemonteerd zodat er geen zand tussen kan komen
-ketting ook van onder voorzien van kappen (zand doet veel slijten)
-metalen plaat voor onder de motor
-rem+koppelingshendels inkorten (2 vingers) zorgt ervoor dat de impact niet op de hendels komen
-handkappen losvast zetten. moet je met de hand kunnen wegdraaien zonder de schroeven los te maken.
-pegs aanpassen zodat deze voorzijn zijn van scherpe tanden, niet inklappen en langer zijn dan de versnellingsbak/achterrem.
-fender extenders monteren (zorgt ervoor dat zoveel mogelijk zand niet op de motor komt
-alles wat afgedekt kan worden afdekken (met hardplastic of metaal). Zorgt ervoor dat je geen steentjes of zand bij je bedrading/motor kan komen
-kijk of het mogelijk is om de tank te vergroten. Volgens mij zijn er grotere tanks te krijgen voor de oudere tigers. een tank van 45 liter rijdt toch even wat lekkerder als je in de middle of nowhere bent
-vervang de tandwielen met metalen tandwielen. Deze worden vaak gebruikt in zanderige omgevingen, ze slijten vrijwel niet. (ironman was het merk dacht ik?)
-knipperlicht flexibel vastzetten. DMV rubbers oid. mocht hij hierop vallen is de kans dat het kapot is niet zo groot. Als je achter lichten kunt intergreren. Doen, hoe minder er op de motor zit hoe minder er kapot kan gaan.
-verhoogd stuur monteren. Als het terrein wat lastig wordt dan kun je makkelijker staan op de motor. Dit verlaagt het zwaartepunt naar de pegs waardoor je de obstakels makkelijker kunt nemen
-gebruik voor montage zo veel mogelijk dezelfde schroeven. Volgens mij wordt er torx t30 gebruikt? Probeer zoveel mogelijk deze maat aan te houden bij het monteren van kappen ed.
 
Laatst bewerkt:
Reis zo licht mogelijk.......dus alle zooi zoveel mogelijk in de volg-auto....neem een goede bril mee!!!

full


Goeie zaak KIKA........veel succes
 
Groxxx en Extreme-dakar hebben net een mooie deal gesloten! check de site en steun KIKA!
 
Nog maar 3 weken.. is het al zover.. een paar hectische weken achter de rug...
Komende zondag de UTD, Ultimate Test Day... wordt motor gekeurd en kun je ff lekker crossen..
 
Binnenkort plaats ik wat fototjes.. de honda is er inmiddels niet meer.. veel tijd ingestoken.. maar een hele goede sponsor (De Wijk motoren) bood mij een goede Suzuki DR650 RSE uit 1991 aan... dit kon ik niet afslaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan