Amsterdam en Rotterdam willen 80 kilometer-limiet

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
6
Bron: nu.nl

Amsterdam en Rotterdam willen 80 kilometer-limiet


Uitgegeven: 28 oktober 2004 12:43
AMSTERDAM - Milieuwethouders Hester Maij (Amsterdam) en Wim van Sluis (Rotterdam) willen dat op de wegen rond de steden een snelheidslimiet van tachtig kilometer per uur wordt ingevoerd. Dat komt naar voren in het donderdag gepubliceerde rapport 'Snelheid geboden' van Milieudefensie. Ook diverse andere gemeenten en experts op het gebied van verkeer en milieu pleiten voor de snelheidsbeperking.

|( |(
What's next :? Alleen nog maar met paard en wagen :? Wanneer wordt dat soort milieu-idioten eens een keer gestopt :(


[edit]: typo
 
Laatst bewerkt:
En dit zal ongetwijfeld ook wel weer gehandhaafd worden middels trajectcontrole, net als A13 en A4 bij Schiphol. Die trajectcontroles zijn er ook wegens het milieu, zeker in de Rijnmond en bij Schiphol.

Wordt er ook geld meeverdiend, o, da's dan een leuke bijkomstigheid, maar we doen het wegens luchtverontreiniging en lawaai... |( |(


En ik maar denken dat met de invoering van de 120km/u limiet er middels de welbekende matrixborden meer gekeken zou gaan worden naar tijdstip v/d dag en dus 's nachts harder doorgereden zou mogen worden... :?
 
Tja.. men stemt ook iedere keer weer op die o zo leuke politieke partijen.. zowel landelijk als provinciaal.. (ik zeg maar niets meer)

Het komt er op neer dat alles uiteindelijk toch Europees gelijkgetrokken wordt en dat landen als Frankrijk en Duitsland met de grootste vinger in de pap gaan roeren.
 
is wel leuk en aardig allemaal...maar de file's zijn een stuk langer geworden op de a 13...de spits begint daar al om 3uur...dan loopt het vaak al vast....maar daar hoor je ze niet over.

en dat komt alleen maar dat die koekblikken op de ankers gaan staan als ze het bord 80 zien staan.....diegene die daar allemaal achter rijden, gaan dat dus ook allemaal doen.....gevolg...je komt stil te staan
 
Overigens heb ik het gevoel en vermoeden dat juist moderne motorfietsen, die meer op hoge vermogens ontworpen worden, bij deellast dus niet-maximaal belast minder efficient functioneren.
Minder goede verbranding, meer CO/NOx-uitstoot enz.
 
snellere verkeersdoorstroming door langzamere verkeersdoorstroming. yeah right. bovendien kun je rond amsterdam in de spits toch niet harder dan 50 (als je geluk hebt) rijden.
 
Overigens heb ik het gevoel en vermoeden dat juist moderne motorfietsen, die meer op hoge vermogens ontworpen worden, bij deellast dus niet-maximaal belast minder efficient functioneren.
Minder goede verbranding, meer CO/NOx-uitstoot enz.
Dus volgens jou zou ik bij een rustig tuftempo van 100kmh @ 5500RPM (in een dip) meer uitstoten dan contant hard remmend en hard accelerernd bij 13500RPM?

Kweet het niet maar hij gaat iig 2x zoveel zuipen.
 
snellere verkeersdoorstroming door langzamere verkeersdoorstroming. yeah right. bovendien kun je rond amsterdam in de spits toch niet harder dan 50 (als je geluk hebt) rijden.
Ja, maar da's omdat die :r matrixborden een max. snelheid van 50 aangeven, zonder dergelijk betuttelend gedrag zou het best veel harder door de file heen kunnen. 8-)
Of dat :] dan ook nog veilig is, hangt van nog meer factoren af...
 
Dus volgens jou zou ik bij een rustig tuftempo van 100kmh @ 5500RPM (in een dip) meer uitstoten dan contant hard remmend en hard accelerernd bij 13500RPM?

Kweet het niet maar hij gaat iig 2x zoveel zuipen.
13500 rpm is toch juist 100 en rustig tuffend.
Maar 80 is dan 10.800 en da's juist die deellast.

You do the math (of moet dat dan MAD zijn?). :?

En zuiptie dan meer dan wij? O-)
 
:^
motoren rijden sowieso zuiniger, iedereen op de moto!
:+
Wetenschappelijk (model)onderzoek in Japan stelt dat als 20% van de blikkers per motor zou gaan de congestie zo goed als verdwenen is, er 100% meer doorstroming is en ook parkeerproblemen bijna geheel verdwijnen.

Laat maar komen die praktijktoets van dat onderzoek.
 
:^
motoren rijden soieso zuiniger, iedereen op de moto!





:+

Het wordt tijd voor de MOTORVRIENDELIJKE binnenstad!
Verbod voor:
-fietsers
-rolstoeloma's
-bejaardentrolley's
-auto's
-golf gti wordt landelijk verboden
-rollaters
-skaters
-scooters
-brommers zijn toegestaan mits de brommer ouder is dan 15 jaar! :+
 
Een groot hek eromheen en geen verkeer meer binnen dat hek. Dat is pas millieu-vriendelijk.
En dan voor de finishing touch: wat van dat beton in de vuilcontainer en een mooi bos aanleggen waar nu trieste wooncontainers en bedrijfsgevangenissen staan ...

Ja, bij nader inzien ben ik voor. Als er dan ook nog een ringweg om dat natuurgebied heen komt met een 120km/uur limiet, dan ben ik helemaal gelukkig......

"Natuurpark Rotjeknor" of "Mokems reservaat" .... Het klinkt nog leuk ook....
 
Wetenschappelijk (model)onderzoek in Japan stelt dat als 20% van de blikkers per motor zou gaan de congestie zo goed als verdwenen is, er 100% meer doorstroming is en ook parkeerproblemen bijna geheel verdwijnen.

Laat maar komen die praktijktoets van dat onderzoek.

Je hebt er dan ook een hoop dode bij denk ik,motorijden is niet voor iedereen geschikt/mogelijk.
 
Ik ben blij als ik 's morgens en 's avonds de 80km haal op de A4 en de A10. '(

Gelukkig vallen de rijkswegen niet onder het gemeentebestuur maar onder het ministerie van V&W.
 
80 op de snelweg... Goed idee!! |( en doorstromen dat het doet... max 30 km/u overal in nederland lijkt me nog veel veiliger... :(
't zou al mooi zijn als je rond de steden 80 zou kunnen rijden...

Maar goed, Spee laat net weten dat de trajectcontrole een geweldig succes is... (wat moet je anders als je voor een vermogen aan camera's en software hebt aangeschaft)
Oh ja... en 't gaat natuurlijk om de verkeersveiligheid hé... dat we dat vooral niet vergeten... :r


Hebben we eindelijk een minister van verkeer die minder dom praat als haar voorgangsters, bemoeit het OM zich er nog even mee...
 
Volgens mij is de lijn die gevolgd gaat worden al lang duidelijk.

Alles wat nu 120km/u is wordt 100km/u
Dus alle snelwegen terug naar 100km/u

Alles wat nu 100km/u is wordt 80km/u
Dus met name de ring Rotterdam, Ring Amsterdam, bij Utrecht, de A12 van Zoetermeer tot Den Haag, A13 bij Den Haag en de rest van de snelwegen die echt door de steden lopen.

Er komen 40 trajectcontrolessystemen dus je kan wel raden waar deze komen te staan. Hoewel enkele ook op provenciale wegen komen te staan.

Het meeste wat nu 80km/u wordt 60km/u
Dit in het kader van duurzaam veilig (het verkeer zoveel mogelijk proberen te beperken door een te lage maximumsnelheid i.c.m teveel en te hoge drempels), de echte provenciale wegen (n-wegen)waar je nu makkelijk boven de 100km/u kan rijden zullen waarschijnlijk wel 80km/u blijven.

Binnen de bebouwde kom is bijna alles al 30km/u en dit zal zeker niet minder worden. Enkel de hoofdwegen door steden en dorpen zullen 50km/u blijven hoewel dit in heel veel gevallen al niet meer het geval is.
Ook dit in het kader langzamer is veiliger en veel drempels.

En dit alles heeft geen flikker te maken met politiek, dit alles is namelijk besloten door het ambtelijk apparaat. Dit soort dingen zijn alleen maar een kwestie van tijd voor ze door de politiek worden overgenomen. En dat maakt echt niet uit of er een recht of links kabinet is, alleen de tijdfactor speelt dan een rol.

Bovendien kan je binnen afzienbare tijd zeg een jaartje of 10 a 15 toch niet meer te hard rijden i.v.m intelligente snelheidsadaptatie (ISA) dus gewoon een ordinaire begrenzer met een hele intilligente naam. De eerste testen met dit systeem zijn bijna begonnen
 
Wetenschappelijk (model)onderzoek in Japan stelt dat als 20% van de blikkers per motor zou gaan de congestie zo goed als verdwenen is, er 100% meer doorstroming is en ook parkeerproblemen bijna geheel verdwijnen.

Laat maar komen die praktijktoets van dat onderzoek.
is wel allemaal leuk die cijfers, maar als bepaalde blikkers op een motor kruipen, dat zie ik ook niet goed komen B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan