Amsterdam - MFA deel 37: Okay stop, Wheelietime!

Status
Niet open voor verdere reacties.
wow, zijn er nogal wat.



Moest ff googelen op brag en boost... had er nog nooit van gehoord



Ze zijn wel gewend om in grotere groepen te rijden...

Of je er blij van wordt als medeweggebruiker/motorrijder........... :/
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ben ik ook weer.

Ff vraagje, wil me motor zo ff ophalen en laten checken maar kans is erg groot dat de accu al leeg is want die was al niet lekker.
Wil hem zo met me zwager gaan ophalen en dan met zijn auto met kabels starten.

Hij zei alleen dat hij een diesel heeft en of dit geen probleem is omdat die meer stroom afleveren?

Weet iemand of dit mijn motor kabels ofzo kan slopen?
 
Hallo allemaal, ben ik ook weer.

Ff vraagje, wil me motor zo ff ophalen en laten checken maar kans is erg groot dat de accu al leeg is want die was al niet lekker.
Wil hem zo met me zwager gaan ophalen en dan met zijn auto met kabels starten.

Hij zei alleen dat hij een diesel heeft en of dit geen probleem is omdat die meer stroom afleveren?

Weet iemand of dit mijn motor kabels ofzo kan slopen?
alleen als de spanning hoger is kan er wat stuk gaan, de stroom is net zo hoog als dat er nodig is en dat is niet meer als bij je eigen accu.
 
Hallo allemaal, ben ik ook weer.

Ff vraagje, wil me motor zo ff ophalen en laten checken maar kans is erg groot dat de accu al leeg is want die was al niet lekker.
Wil hem zo met me zwager gaan ophalen en dan met zijn auto met kabels starten.

Hij zei alleen dat hij een diesel heeft en of dit geen probleem is omdat die meer stroom afleveren?

Weet iemand of dit mijn motor kabels ofzo kan slopen?
Ik heb het met regelmaat gedaan en er is noot iets stuk gegaan (of het in theorie kwaad kan weet ik niet). De motor van de auto hoeft niet te draaien, zo'n autoaccu heeft meer dan voldoende capaciteit.
 
Ook in theorie kan het geen kwaad. Is gewoon een 12V accu, de capacitieit maakt geen verschil (met een grote accu kun je alleen langer starten voordat je 'm leegtrekt).

En gratis tip m.b.t. aansluiten van de kabels: De min kabel moet er het minst lang opzitten (dus als laatste aansluiten, en als eerste weer loshalen)
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ben ik ook weer.

Ff vraagje, wil me motor zo ff ophalen en laten checken maar kans is erg groot dat de accu al leeg is want die was al niet lekker.
Wil hem zo met me zwager gaan ophalen en dan met zijn auto met kabels starten.

Hij zei alleen dat hij een diesel heeft en of dit geen probleem is omdat die meer stroom afleveren?

Weet iemand of dit mijn motor kabels ofzo kan slopen?
You would only have a problem if you tried to start a diesel with your bikes battery! :+

Gerard! Greetz!
Maybe see you next week on CPZ, i'll pass by for a "baco"! :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Nou heb het geprobeerd en de lampjes wouden wel weer aan na het aansluiten aan de accu maar de motor gaf geen kick..

Eventjes laten staan, en nog geen kick, toen maar aangeduwd en nog niets.
ANWB gebeld, die hebben me accu aangesloten op een accu die zij ervoor gebruiken.
En na 2 min wachten starte hij weer, bleek dat het met de diesel accu niet werkte omdat die icm de kabels niet genoeg door gaf, en de accu is gewoon stun en kan geen lading meer houden en die de anwb gebruiken zijn een stuk sterker.

Kon hem in iedergeval nu weg brengen voor een kleine beurt en accu ff vervangen.
dus kom misschien weer een keer mee rijden als het lekker weer is.
 
Nou heb het geprobeerd en de lampjes wouden wel weer aan na het aansluiten aan de accu maar de motor gaf geen kick..

Eventjes laten staan, en nog geen kick, toen maar aangeduwd en nog niets.
ANWB gebeld, die hebben me accu aangesloten op een accu die zij ervoor gebruiken.
En na 2 min wachten starte hij weer, bleek dat het met de diesel accu niet werkte omdat die icm de kabels niet genoeg door gaf, en de accu is gewoon stun en kan geen lading meer houden en die de anwb gebruiken zijn een stuk sterker.

Kon hem in iedergeval nu weg brengen voor een kleine beurt en accu ff vervangen.
dus kom misschien weer een keer mee rijden als het lekker weer is.
raar verhaal (ben dan ook geen expert), maar die dode accu heb je toch niet nodig als je een accu van een auto gebruikt?
 
Jammer, als er andere gegadigden zijn zien we jullie wel verschijnen.
Zoals het er nu uit ziet word het een mooie dag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan