Amsterdam - Nice - Zwitserland - Amsterdam

zen

MF veteraan
14 jun 2005
4.956
738
Hee jongens,

Ik wil met mijn KTM Super Enduro een tripje maken.
Ik kan bij een vriendin langs die in Nice is, dus het eerste deel van de reis moet een beetje rap gaan, daarna heb ik meer tijd om mooie routes op te zoeken.
Ik wil dag 1 van Amsterdam naar de Vogezen, ik dacht tot aan Metz via de snelweg en daarna binnendoor.
Metz - Nancy via de N57, Nancy - Epinal via de D46 of de D974 (tips?) en daarna naar het eerste rustoord Bourbonne-les-Bains via de D3/D429.
Dag 2 pak ik weer de snelweg voor de resterende 780 km om eind van de dag in Nice aan te komen. Dan blijf ik even in Nice, en wil ik via noord-italie en zwitserland weer terug naar Amsterdam. Vanaf Nice heb ik nog een klein weekje.

Heeft iemand hier tips voor Noord-Italie en/of Zwitserland ?
Of misschien een betere route door de Vogezen ?
Ik weet niet of de Alpen haalbaar zijn, misschien is het in deze tijd van het jaar wel een grote sneeuwhoop waarin het niet lekker rijden is.
Alle tips zijn welkom, ik ga over een paar dagen weg. :]
 
Beetje link om zo laat nog de Alpen in te gaan: als het weer omslaat dan is de pas acuut dicht. Op dit moment zijn de meeste passen trouwens nog open volgens deze site:
Alpenpässe
 
Ik heb een goede tip, boven Nice ligt Gorges de Daluis en dat is imo het mooiste stukje om te sturen van heel de route des grandes alpes! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hee jongens,

Ik wil met mijn KTM Super Enduro een tripje maken.
Ik kan bij een vriendin langs die in Nice is, dus het eerste deel van de reis moet een beetje rap gaan, daarna heb ik meer tijd om mooie routes op te zoeken.
Ik wil dag 1 van Amsterdam naar de Vogezen, ik dacht tot aan Metz via de snelweg en daarna binnendoor.
Metz - Nancy via de N57, Nancy - Epinal via de D46 of de D974 (tips?) en daarna naar het eerste rustoord Bourbonne-les-Bains via de D3/D429.
Dag 2 pak ik weer de snelweg voor de resterende 780 km om eind van de dag in Nice aan te komen. Dan blijf ik even in Nice, en wil ik via noord-italie en zwitserland weer terug naar Amsterdam. Vanaf Nice heb ik nog een klein weekje.

Heeft iemand hier tips voor Noord-Italie en/of Zwitserland ?
Of misschien een betere route door de Vogezen ?
Ik weet niet of de Alpen haalbaar zijn, misschien is het in deze tijd van het jaar wel een grote sneeuwhoop waarin het niet lekker rijden is.
Alle tips zijn welkom, ik ga over een paar dagen weg. :]
Noord Italie als Zwitserland zijn beide erg mooi. Kijk inderdaad uit voor vroege sneeuw, rond deze tijd kan er al vanaf 2000m sneeuw vallen.
 
Ik heb een goede tip, boven Nice ligt Gorges de Daluis en dat is imo het mooiste stukje om te sturen van heel de route des grandes alpes! 8-)

thanks! kijken of ik dat in mijn trip kan verwerken!
 
you bet :) net gekocht, ik ben er klaar voor.. wel lekker weer rond Nice gelukkig
Andere banden die standaard onder 990 Adventure zitten om je 950SE velgen steken, gaat langer mee dan de standaard noppen. En is ook niet vies van betere stuurwerk in mooie bergpassen.
 
Gaaf plan Zen:

Pas alleen op: La France est une grande Pays.
Dus: de afstanden zijn erg groot: voor je het weer is de tijd op en moet je nog een lange weg gaan.

Tip:
Route des cretes.
Loopt over Les Ballons, eindigt bij Mulhouse.

Metz-Nancy-Luneville-N59 St.Die-Fraize-Col.Dun Bonne Homme-bovenop de D148-en dan Route de cretes aanhouden.
Deze eindigt in Cernay.

Tip:
Zwitserland:
Gotthard/Klausenpass
Susten/Furka/Grimsel

Tip:
Zwarte Woud: Schwarzwaldhoghstrasse. (B500 van Freudenstadt naar Baden Baden)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de trip naar Nice gemaakt in de zomer. Snelweg tot nancy toen overnacht in Ferme Adrien, leuke boerderij nabij Nancy, Haute de Coffey. 40 euro per nacht voor twee personen en 14 voor het eten.

Vanaf daar binnendoor tot Annncy, langs Geneve en de temp daalde van 23 tot 13 graden, plus regen, raakte bijna onderkoeld zonder regenpak DUS GORETEX OF EEN REGENPAK!

Door tot het meer van Annency, prachtig daar! Geslapen in Palais de Isle en uitzicht op de oude stad. Toen binnendoor via route Napoleon (WAUW!) naar Nice 34 graden.

zie voor meer info en foto's:
http://www.modernvespa.com/forum/topic51130?highlight=youtube

Zie ook het youtubefilmpje van Napoleon. Onderaan de pagina zie de route in googlemaps.

Succes, voor vragen kan je me pm'en
 
Gaaf plan Zen:

Pas alleen op: La France est une grande Pays.
Dus: de afstanden zijn erg groot: voor je het weer is de tijd op en moet je nog een lange weg gaan.

Tip:
Route des cretes.
Loopt over Les Ballons, eindigt bij Mulhouse.

Metz-Nancy-Luneville-N59 St.Die-Fraize-Col.Dun Bonne Homme-bovenop de D148-en dan Route de cretes aanhouden.
Deze eindigt in Cernay.

Tip:
Zwitserland:
Gotthard/Klausenpass
Susten/Furka/Grimsel

Tip:
Zwarte Woud: Schwarzwaldhoghstrasse. (B500 van Freudenstadt naar Baden Baden)

Bedankt voor de tips !
het wordt een mooie route :)
 
Ik heb de trip naar Nice gemaakt in de zomer. Snelweg tot nancy toen overnacht in Ferme Adrien, leuke boerderij nabij Nancy, Haute de Coffey. 40 euro per nacht voor twee personen en 14 voor het eten.

Vanaf daar binnendoor tot Annncy, langs Geneve en de temp daalde van 23 tot 13 graden, plus regen, raakte bijna onderkoeld zonder regenpak DUS GORETEX OF EEN REGENPAK!

Door tot het meer van Annency, prachtig daar! Geslapen in Palais de Isle en uitzicht op de oude stad. Toen binnendoor via route Napoleon (WAUW!) naar Nice 34 graden.

zie voor meer info en foto's:
Modern Vespa : We all love pics and youtube (more pics!)

Zie ook het youtubefilmpje van Napoleon. Onderaan de pagina zie de route in googlemaps.

Succes, voor vragen kan je me pm'en

zien er goed uit die foto's.. route napoleon is toegevoegd aan de rit!
nog ff kijken hoe ik er goed op kom, maar heb ook een tomtom
 
thanks! kijken of ik dat in mijn trip kan verwerken!

doe maar van nice naar sospel en ff de col du turini meenemen , dan pak je de gorges de cians en dan de gorges de daluis.

pret verzekerd en meer kans op mooi weer in z frankrijk ;)
 
bedankt voor alle tips jongens!
Helaas heb ik een vervelende ziekte, en heb ik zojuist gehoord dat ik de komende tijd onderzoeken moet ondergaan. Daar gaat de vakantie :(
volgend jaar beter, nogmaals bedankt! de tips gebruik ik zeker nog een keer.
 
bedankt voor alle tips jongens!
Helaas heb ik een vervelende ziekte, en heb ik zojuist gehoord dat ik de komende tijd onderzoeken moet ondergaan. Daar gaat de vakantie :(
volgend jaar beter, nogmaals bedankt! de tips gebruik ik zeker nog een keer.
Balen!!!!
Beterschap in ieder geval!
 
Balen!

Wou je net een zooi tips geven voor Zwitserland, Italie... komt volgende keer dan wel.

Beterschap in ieder geval, ik hoop dat je snel opknapt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan