Amsterdam pakt illegaal crossen aan

GuZ

MF veteraan
4 jun 2001
12.005
8
WAT NOU! (Amsterdam-Oost)
De gemeente Amsterdam gaat vanaf dit weekend het illegaal crossen in het haven- en industriegebied Westpoort aanpakken.
Uit onderzoek blijkt dat het crossen oorzaak is van milieuvervuiling en geluidsoverlast. De gemeente wil door het plaatsen van verbodsborden en door het uitdelen van folders de crossers erop attenderen dat het motocrossen illegaal is. Ook zal er meer gesurveilleerd worden in het gebied.
De aanpak maakt deel uit van het Meerjarenplan Westpoort 2003-2006, dat als doel heeft het gebied veiliger en aantrekkelijker te maken voor ondernemers.
http://www.at5.nl/indexall.asp?newsid=7697

nah moe?
 
es kijken of je met een SM daar in de problemen komt.
Bij de dragracers kun je altijd nog doen of je een verdwaalde crosser bent (weet de juut veel), maar dalijk krijg je ze achter je aan omdat je op een crosser rondrijdt. ;)
 
Ik zit te janken hier!!
Het laatste stukje vrije landschap dat we hebben in noord-holland.
Ik dacht dat het gewoon gedoogd werd daar!

:r Gemeente Amsterdam, laat ze die junks en andere smeerlappen eerst aanpakken!
 
Om het voorondernemers aantrekelijk te maken ,ja voor die veel gebruikte haven daar zeker!!! :( :( :(
Dan haden ze de motorcross club niet moeten weg halen zonder een alternatief te bieden :( :( :(
 
protestritje?

:^

WTF is wildcrossen :? :? :? Als ik daar met mijn gekentekende motor door het zand rijdt, is dat dan wildcrossen? (ik rijdt altijd heel rustig...) Is dat dan slechter voor het millieu dan met dezelfde motor op straat rijden :?
Heb zin om daar zondag een beetje te gaan rijden met de KTM of XT, gewoon op straat een beetje legaal in de weg rijden :(
 
Wildcrossen? Dat klinkt alsof je zittend op 'n crosser =je leuter naar buiten hangt om even je blaas te legen :+

Daar ben ik gelukkig niet schuldig aan O-)
 
Om het voorondernemers aantrekelijk te maken ,ja voor die veel gebruikte haven daar zeker!!! :( :( :(
Dan haden ze de motorcross club niet moeten weg halen zonder een alternatief te bieden :( :( :(

in enschede is ook een crossbaan tegen de vlakte gegooid zonder alternatief... das ook verrot. want zo kun je dus nergens meer crossen in de omgeving...
 
Hiephoi Nederland.
Het is erg jammer dat je in Nederland door alles en iedereen gehinderd wordt, aan de andere kant maken we het er zelf een beetje naar..... Nederland raakt gewoon te druk voor mensen met hobby's die luidruchtig zijn. Niemand kan meer wat verdragen van elkaar en wil dus ook niet hebben dat iemand anders hem ook maar een stroobreed in de weg ligt.

Nu moet ik er ook bijzeggen dat ik eens in de buurt van strand Horst was, jezus, wat maken die 4takten een klereherrie. Ik kan aan één kant goed snappen dat mensen (omwondenden) daar niet blij mee zijn. Als je hele dagen van die crossers door de buurt hebt rijden gaat dat best eens vervelen, zeker als de grootste helft met open dempers rijdt, aangezien ik denk dat dat een grote oorzaak is van de klachten.

Als ik ergens illegaal ga rijden of ergens een roadbookrit heb gaat er gewoon de originele demper op. Punt één omdat ik dan minder opval, maar punt twee omdat je dan minder overlast veroorzaakt. Dan vinden de mensen die je tegenkomt het ook niet zo vervelend als je nog een keertje daar gaat rijden. Je moet ook een beetje verder denken dan je neus lang is, en dus soms voor je eigen bestwil b.v een stillere demper monteren, zo hou je het voor beide partijen langer prettig...



Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik ook de grootste hekel heb aan politie, aangezien het altijd een berg gezeik geeft en geld kost. Kunnen mensen eens niemand een pleziertje gunnen en mekaar met rust laten...


Zo, nu gezoeg gezeverd, gezeurd en geklaagd...kan ik er weer ff tegenaan... :P
 
Kutzooi, rij ik op de XL over een mooi zandpadje..........gezeik van de toeristen, rij ik op de minibike ook gezeik door omwonenden en blauwen, rij ik gewoon op de weg proberen ze je nog eraf te krijgen.........pppffffff wat is het dan toch goed geweest afgelopen week in France
 
Vooral niet verder opblazen. Hoe meer ruchtbaarheid je hieraan geeft hoe meer milieupikken je tegen je krijgt. Met kenteken kunnen ze je niets maken.
 
Dan gaan we maar naar de kuil he B|
Ik cross trouwens niet, ik off-road :+




[edit]
"Gedurende de weekeinden, op de tijden waarop het crossen plaatsvindt, zal door reinigingsagenten van Stadstoezicht worden gesurveilleerd en zullen crossers worden gesommeerd het terrein te verlaten. Het college heeft Stadstoezicht de speciale bevoegdheid gegeven om - indien nodig - boetes uit te delen. Waar nodig zal de politie ondersteuning bieden. Het Gemeentelijk Havenbedrijf Amsterdam (GHA) en Westpoortbeheer dragen zorg voor de actie."
:]
 
Laatst bewerkt:
Ach, weer zon gevalletje van zeuren om te zeuren. Ik herinner mij nog een wedstrijd van drie jaar terug. Afgelast door de zware regenval. De maandag er op 8 klachten over geluidsoverlast. :?

En ik weet ook een baan in Friesland, daar word maar één weekend per jaar gereden. Er is daar één boerderij en die bewoners hebben er last van. Nu heeft de knmv een weekendje centerparks of vergelijkbaar aangeboden. Nee dat willen ze niet, dan willen ze thuis zijn. Kijk en dan schiet de overheid tekort, 3000 man plubliek 300 motorrijders en één die klaagt dat moet gewoon niet kunnen.

Ik er nog zo één, ik moet wel vermelden dat het waar gebeurt is anders geloof je het niet. Een vroegere buurman maakte ooit eens bezwaar tegen de grote M van mac donalds. Maar wij woonden op dat moment aan de andere kant van de stad. Hemelsbreed 6 km. Hij kan hem niet eens zien. :Z Niet te filmen toch. Die zelfde man klaagde ook altijd over de TT-baan. Die liep weliswaar wel bijna door onze achtertuin, maar zolang die niet de snelweg of ringweg overstemd heb je in mijn oren nog niks te zeuren. Want bezwaar maken tegen de ringweg doet ie dan weer niet daar rijd hij zelf ook over.

Maar goed het is ook nog eens zo dat je zelf ergens gaat wonen. Niemand verplicht het je. Tenzij je de cel in moet dan. En meestal ligt zon baan er al jaren en word er maar lekker om toe gebouwd. Gevolg de baan moet maar weg.

Ik woon nu bij het spoor, die trein maakt ook best herrie misschien, uh,…………………… :+
 
in heerde, hier in de buurt, was dat hier laatst ook het geval
er was een onk crosswedstijd, paar dagen voordat ie begon ging er een meditatie club |( |( |( |( zeuren en doen en dus kregen ze geen vergunningen meer ofzo maar is uiteinderlijk tog doorgegaan *D
 
Sjonge jonge,
Wat een klote tering overheid en balk ellende en wat dan ook!!!
Alléén maar dingen zoeken om over te zeiken.
Pak bijvoorbeeld Amerika en china met de luchtvervuiling dat is lekker. Hier betaal je tig eurie's voor wat brandstof en daar gaat het met gallons.die nog goedkoper zijn dan hier een liter brandstof kost, exclusief de belasting die het voor voertuig vast staat
Andere laden binnen de EU die kunnen er ook wel wat van met hun diesels die hier een rook gordijn leggen uhuh. Nog ff en dan is pissen op het toilet vervuiling, die beperkt moet worden!
Hoe ver moet het nog gaan.

Dus ik ben er 1 die TEGEN de Europese grondwet is, van de ene kant zit er een voordeel in, en van de andere kant word je er op meerder plaatsen op genaaid!!!!

Nederland, volgens onze regering WIL alleen maar voorop lopen met alles, ten nadele van de burger, want wij moeten al die flauwe kul wat de regering maar wil betalen.

Ik zal maar stoppen, ik kan zo nog wel door gaan maar dat heeft géén zin.
 
en als je nu met je supersport daar rond gaat tuffen, mag DAT dan weer wel ?

(ik heb net voor het eers 'torque' gezien, en nu weet ik dat je ook met een supersport off-road kunt gaan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan