Amsterdam: snorscooters met helm op de rijbaan

Nee, niet ok.

Gewoon te hard rijdende snorscooteraars flink aanpakken.
 
Als motorrijder heb ik geen last van die dingen, meestal schrikken ze erg van me. Als fietser of voetganger vind ik snorscooters ondingen. Maa rop de weg is weer onhandig voor auto's, want die kunnen ze niet inhalen en ze mogen maar 20 km/h. Uiteindelijk moeten ze gewoon afgeschaft.
 
Triest verhaal. Nu moeten oude mensen voor wie fietsen een te zware inspanning is met 25 km/h met een helm op op de rijbaan?
 
goed initiatief!

Geef ze ook een verplichte rijles om te leren waar de plaats op de weg precies is voor zo'n ding, maw net zoals bij een motor en dus niet rechts in de goot.
 
Laatst bewerkt:
Afschaffen ?? ben je leip , ik vind t fokking handig om in de stad even ergens naar toe te gaan , en dan een helm op bij 25 km ??
 
Triest verhaal. Nu moeten oude mensen voor wie fietsen een te zware inspanning is met 25 km/h met een helm op op de rijbaan?


die hebben een batavus met elektrische hulpmotor, die hoeven niet op de rijbaan. Toch?
 
Afschaffen ?? ben je leip , ik vind t fokking handig om in de stad even ergens naar toe te gaan , en dan een helm op bij 25 km ??
tja dat die van jou nou maar 25 loopt ;)

Ik heb geen exacte cijfers, maar ik durf wel te beweren dat 90% van de moderne snorscooters tegen de 50 loopt. Plus dat ze als debielen rijden op die dingen met een 1,5m breed stuur.
 
Top, sowieso helm op die dingen. Ik heb er nog geen 1 gezien die netjes 25 reed. Met een uitschieter van 70 zonder helm zelfs (reed er naast). Laatst bij mij voor de deur is er een snorscooter tegen een uitparkerende auto aangereden. Zn hoofd heeft een deuk in de stijl van die auto gemaakt... Dubbele schedelbreuk. Mensen die op zon ding gaan rijden zonder helm zijn echt stompzinnig.
 
Amsterdam gaat bovendien in overleg met politie en Openbaar Ministerie een project starten waarbij buitengewoon opsporingsambtenaren worden ingezet om te controleren of scooterrijders ook echt een helm dragen.

What the neuq :? Passen we de regeltjes een beetje aan en laat een ander het maar controleren. Heet dit niet afschuiven?? |(


helmplicht vind ik zo gek nog niet 8-)
 
Laatst bewerkt:
Helmplicht hoeft van mij niet op snorscooters. Laat Darwin maar gewoon z'n werk doen.
 
Je hebt niet voor niks snorfietsen en bromfietsen.

Snorfiets--> 25km/h, geen helm, op fietspad
Bromfiets--> 45km/h, wel helm, op rijbaan (binnen de bebouwde kom)
 
Amsterdam gaat bovendien in overleg met politie en Openbaar Ministerie een project starten waarbij buitengewoon opsporingsambtenaren worden ingezet om te controleren of scooterrijders ook echt een helm dragen


What the neuq :? Passen we de regeltjes een beetje aan en laat een ander het maar controleren. Heet dit niet afschuiven?? |(


helmplicht vind ik zo gek nog niet 8-)

Ze moeten niet de helmplicht controleren, dat doet Darwin wel. Ze moeten de snelheid controleren, en of die dingen door rood rijden. En ze moeten achterlichten van fietsers controleren, dat zou een goudmijn zijn voor justitie.
 
tja dat die van jou nou maar 25 loopt ;)

Ik heb geen exacte cijfers, maar ik durf wel te beweren dat 90% van de moderne snorscooters tegen de 50 loopt. Plus dat ze als debielen rijden op die dingen met een 1,5m breed stuur.
Om dat op te lossen heb je geen nieuwe regels nodig maar handhaving.
 
Ze moeten niet de helmplicht controleren, dat doet Darwin wel. Ze moeten de snelheid controleren, en of die dingen door rood rijden. En ze moeten achterlichten van fietsers controleren, dat zou een goudmijn zijn voor justitie.

Wat nou Darwin, wat nou goudmijn? Het gaat toch om de veiligheid :?
 
Wat nou Darwin, wat nou goudmijn? Het gaat toch om de veiligheid :?

Het gaat om mijn veiligheid en jouw veiligheid. De veiligheid van een snorfietser die 50 rijdt interesseert me minder. Ik bedoel, als iemand er zelf voor kiest om zonder helm te rijden, dan doet 'ie het toch zelf? Daar hoeft toch geen wet voor te zijn? Wetten zijn er om ons tegen elkaar te beschermen, niet om ons tegen onszelf te beschermen.
 
Waardeloos plan. Symptoombestrijding. Oplossing? Fietspaden maken die breed genoeg zijn voor fietsers + inhalende snorfietsen.

Inderdaad, ik denk dat de meeste snorfietsen opgevoerd zijn. Zelf heb er ook een, handig voor de stad en het strand, en die gaat zo'n 50km/u. Hopelijk kom ik geen rollenbank tegen. Maar het is vooral hóe je ermee rijdt. Op een 1,5 meter breed fietspad haal ik geen fietsers in met 50km/u. Op een lange lege rechte weg rij ik wel "gewoon" 50...

Anyway, ik ben bang dat de snorfietsers uiteindelijk aan het kortste eind trekken. Nederland is een vd weinige landen waar zoiets bestaat. Daar we steeds meer naar EU regeltjes neigen vrees ik dat de snorscootertjes ook een keer sneuvelen. Mede daardoor, en door se autorijlessen vanaf 16,5 jaar, kan daarmee ook een hele beroepsgroep naar de filistijnen geholpen worden. Zou jammer zijn. Dat terzijde.
 
Waardeloos plan. Symptoombestrijding. Oplossing? Fietspaden maken die breed genoeg zijn voor fietsers + inhalende snorfietsen.

Nog meer asfalt in beslag nemen zeker, niks hoor, voed die fietsers maar eens op.
Die worden steeds lakser tenslotte.....
 
Raar verhaal!
Hoe kan een lokale gemeente nou eigen voertuigeisen gaan stellen?

De minister schrijft dat Amsterdam al het mogelijke heeft gedaan om de massaal te snel rijdende scooters aan te pakken, maar dat de mogelijkheden uitgeput zijn.
Yeah right! 't Is heel simpel: pak het snorfietsje af en maak er een klein pakketje van, geef de bestuurder een hoge boete en pak het rijbewijs af. Doe dat consequent, vermaal er 1000 per dag, en binnen de kortste tijd is het afgelopen met de overtredingen!

Nu komt het er op neer dat een omaatje van 8347 jaar oud met 25 km/h tussen de vrachtauto's moet rijden. Want harder dan 25 km/h mag het ding niet eens kunnen rijden!

Wel typisch Amsterdam hoor, zo'n linksextremistisch stadje met totaal eigen ideeen van "handhaving"...
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat snorfietsen vaak te hard gaan. Meeste snorfietsen lopen zeker 35km/h. Op zich is 25km/h al te hard om deel te nemen aan "fietsverkeer". Maar weer te langzaam om deel te nemen aan het auto verkeer. Hele snorfiets eruit dus, of snelheid verlagen tot 'fiets snelheid'.

Als je vind dat een snorfiets nu al te langzaam gaat dan zet je gewoon een helm op je pan.. Maarja dan zitten de haartjes natuurlijk niet strak O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan