Amsterdam: snorscooters met helm op de rijbaan

3. Het CBR heeft 20 maal op basis van mededelingen van Amsterdam een
Educatieve Maatregel Gedrag opgelegd aan snorfietsers (en 50 aan
bromfietsers). Dit houdt in dat de overtreder een verplichte cursus van een
aantal dagen moet bijwonen op eigen kosten (ruim 1000 euro).

:o
 
Maar wat is dan jou probleem dat snotscooters harder zouden gaan? En waarom zouden fietsen flitsbare nummerplaten moeten hebben?
Wat doe jij als er een traag rijdend voertuig voor je rijdt?


Als fietsen flitsbare nummerplaten hebben, dan kunnen ze ook bekeurd worden voor rood licht rijden, of zonder handen aan het stuur rijden, of andere asociale acties waar ze nu ongestraft weg mee komen.
 
Ik vind gewoon dat ze de helm niet moeten verplichten maar op eigen risico. En misschien iets met korting op je zorgverzekering of normale verzekering als je de helm wel op heb. In veel landen rijden ze sowieso zonder helm...
 
Ik vind gewoon dat ze de helm niet moeten verplichten maar op eigen risico. En misschien iets met korting op je zorgverzekering of normale verzekering als je de helm wel op heb. In veel landen rijden ze sowieso zonder helm...

Ja, en hoe zit het dan met sporten in je vrije tijd, wintersport etc.
Ook allemaal een verhoogd risico, en leuk om te doen.
 
Je kan handhaven op de plaats waar je je met je scooter bevindt. Rij je op het fietspad dan is 25 km/h de limiet en op de rijbaan 50 km/h. Boven de 25 helm op. Prima lijkt me en dan gelijk naar de uitrusting van fietsers op het fietspad gaan kijken. Ik kom er veel tegen die met oordoppen en koptelefoons op het hele fietspad innemen. Bellen appen en sms'en op het fietspad is ook helemaal in. Link in de auto en beboetbaar maar als weggebruiker op het fietspad blijkbaar ok. Met die troep op hun snuffel zien en horen fietsers niets meer en zijn hevig aangedaan als je toetert om er langs te gaan. Dus voor alle weggebruikers incl fietsers geen gebel enz op het fietspad.


:Y
 
Ja, en hoe zit het dan met sporten in je vrije tijd, wintersport etc.
Ook allemaal een verhoogd risico, en leuk om te doen.

Ja, maar zou toch een valide reden zijn voor een verzekeraar om de premie aan te passen.
 
Vaak niet... Vaak geldt dit alleen voor 4 wielers dus ook met de motor mag je er dan gewoon via de andere kant in. Uiteraard niet altijd maar fietsers en bromfieters worden 9 van de 10 keer uitzonderd van de geslotenverklaring C2 en vaak is het ook een C6 variant dus enkel verboden voor voertuigen met meer als 2 wielen.

Onzin vaak wel! Eenrichtingsverkeer op de grachten voor alle voertuigen. Een enkele keer staat er een C6 bord maar dat is geen eenrichtingsverkeer en een enkele keer een uitzondering op C2.

Ik heb het over de grachten van Amsterdam, ik weet niet hoe vaak je daar komt.

PS: Strikvraag mag een Paiggo MP3 scooter inrijden bij een C6 bord?
 
Ik vind het een super idee! Scooters de weg op, laat ze maar helm plicht krijgen.
Tegen al die mensen zeg ik: mijn scooter die 50 km/u met geel kenteken dus legaal staat te koop. (zo eindelijk weer vraag naar scooters met helmplicht ).

Oke en nu wat ik er echt van vind. Zelf woon ik in amsterdam en weet hoe makkelijk een scooter is door het centrum. Hoe prettig het is om soms de weg op en soms even het fietspad te pakken. Ik denk dat beide wel zou moeten kunnen. De mentaliteit van veel scooterrijders is gewoon erg zuur.

1 Met snelheid van 40+ op het fietspad langs een fietser.
2 Toeteren/dwingen zodat een fietser opzij moet gaan.
Dit zijn de enige dingen die ik kan verzinnen waarom het op het fietspad niet zo lekker gaat tegenwoordig.

En ik zeg niet dat de Amsterdamse fietsers lieverdjes zijn. Maar ze zijn wel de zwakkere tegenover scooter.

What would Jezus do?
 
Ik vind het een super idee! Scooters de weg op, laat ze maar helm plicht krijgen.
Tegen al die mensen zeg ik: mijn scooter die 50 km/u met geel kenteken dus legaal staat te koop. (zo eindelijk weer vraag naar scooters met helmplicht ).

Oke en nu wat ik er echt van vind. Zelf woon ik in amsterdam en weet hoe makkelijk een scooter is door het centrum. Hoe prettig het is om soms de weg op en soms even het fietspad te pakken. Ik denk dat beide wel zou moeten kunnen. De mentaliteit van veel scooterrijders is gewoon erg zuur.

1 Met snelheid van 40+ op het fietspad langs een fietser.
2 Toeteren/dwingen zodat een fietser opzij moet gaan.
Dit zijn de enige dingen die ik kan verzinnen waarom het op het fietspad niet zo lekker gaat tegenwoordig.

En ik zeg niet dat de Amsterdamse fietsers lieverdjes zijn. Maar ze zijn wel de zwakkere tegenover scooter.

What would Jezus do?

Denk hetzelfdeals zijn vader, en die rijdt een Harley Davidson.

And onthe 7th day God created Harley Davidson. :Y
 
Laatst bewerkt:
We hebben last van opgevoerde snorfietsen? Dan moeten alle snorfietsen maar een helm op en de weg op. Nee we gaan het opvoeren niet aanpakken en nee we gaan het gedrag ook niet aanpakken da's veel te moeilijk. We willen van motorclubs af? weet je wat, we verbieden de kleding die ze dragen. Dat zal ze leren :')
 
ik vind tegenwoordig het verschil tussen snorfiets-scooter ook wel erg groot.
EEn sparta-met zal geen 50 lopen.. maar zo'n scooter makkelijk.. daari n tegen hebben die Vespa scooters nog breder stuur dan een R6.. tjah..
 
Onzin vaak wel! Eenrichtingsverkeer op de grachten voor alle voertuigen. Een enkele keer staat er een C6 bord maar dat is geen eenrichtingsverkeer en een enkele keer een uitzondering op C2.

Ik heb het over de grachten van Amsterdam, ik weet niet hoe vaak je daar komt.

PS: Strikvraag mag een Paiggo MP3 scooter inrijden bij een C6 bord?
nee
 
Ze moeten gewoon die snorfietsen weer anders gaan definiëren; net als de brommer vroeger een 'fiets met hulpmotor'. Door die regel moesten er vroeger beslist pedalen aanzitten waarmee je kon fietsen. Toen die regel werd afgeschaft, verschenen de scootertjes.
Door deze regel weer van toepassing te verklaren op snorscooters, creëer je dus een groter verschil tussen de brommers en de snorfietsen.

Voordeel? Snorscooters zoals nu, mogen dan niet meer, die ellendedingen die toch altijd te hard rijden, verdwijnen uit het straatbeeld of worden volwaardige bromscooters.
De bejaarden die een hulpmotortje nodig hebben, kunnen wèl gewoon met hun spartametje op het fietspad blijven rijden.


*ik dacht even; bestaan die dingen nog? maar ja hoor, zelfs in nieuw design! :]

electra-met.jpg
 
Laatst bewerkt:
Onzin vaak wel! Eenrichtingsverkeer op de grachten voor alle voertuigen. Een enkele keer staat er een C6 bord maar dat is geen eenrichtingsverkeer en een enkele keer een uitzondering op C2.

Ik heb het over de grachten van Amsterdam, ik weet niet hoe vaak je daar komt.
C6 met aan de andere kant C3 komt op de grachten (en in sommige wijken van A'dam) heel veel voor hoor. De meeste mensen noemen dat eenrichtingsverkeer.

Niet 'op de grachten' zelf (een gracht wordt doorgaans gewoon behandeld als een brede middenberm, met uitzondering voor fietsen). Maar zowel in de jordaan als in de nieuwmarktbuurt zijn alle dwarsstraatjes zo uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop niet dat ik met de citta op de rijbaan moet.
De snorfiets gaat niet harder dan 25 km/u, waarbij ik soms nog ingehaald wordt door moeders met bakfietsen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan